• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blinkrelä

F

F.d. 29925

Guest
Kan ej lägga in en bild under "husbilsdoktorn" så gör ett försök här.
Problemet är att jag har testad samtliga relän men inte fått igång blinket.
Skulle ju underätta väsentligt om jag visste viket relä som gäller.
Förmodar att det är det "bruna reläet, överst i raden till höger???
 

Bilagor

  • Relän.JPG
    Relän.JPG
    1 MB · Visningar: 17
F

F.d. 50340

Guest
Sv: Blinkrelä

Hej!
Kan inte hjälpa dig med vilket relä, men då vi har liknande bilar så hade jag själv problem med blinket och löste det genom att fräscha upp jordningen vid fronten
Allt har fungerat sen!
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Blinkrelä

Hej!
Kan inte hjälpa dig med vilket relä, men då vi har liknande bilar så hade jag själv problem med blinket och löste det genom att fräscha upp jordningen vid fronten
Allt har fungerat sen!

Tackar, alla tips är välkomna när det krånglar.
Ja, det verka vara det enda som återstår, skall lägga mig under bilen när jag kommer hem idag. Men skall ändå återkomma när jag vet vilket som är blinkreläet.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Blinkrelä

Nu är alla bitar på plats. (Kolla med bilden i tidigare inlägg.)
I originalbilen sitter blinkreläet i den översta raden längst till höger. I min bil, Frankia I800, har man anslutit en stickpropp från vilka kablarna går till det blåa reläet nere till vänster (buntat på en kabelstam), har varit i kontakt med Forsbergs, få se om de lyckas få fram ett sådant relä.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Blinkrelä

Det kan vara så att man satt dit ett elektroniskt blinkersrelä istället för ett som är Watt beroende. Finns överallt där bildelar säljes.
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: Blinkrelä

När jag blev av med blinken låg felet här"vet ej hur det ser ut i din bil kan vara nått liknande fel"fick byta hela knappsatsen (köpte från husbilsskroten)
 

Bilagor

  • Blinkrelä.JPG
    Blinkrelä.JPG
    152,1 KB · Visningar: 3
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Blinkrelä

Har lagt många timmar på att få tag på ett liknande relä utan att lyckas.
Har dragit ur kontakten som sitter längst till höger i tidigare bild och kopplat in ett "Biltema" blinkrelä. Fungerar. Nu fortsätter jag (envis som en åsna) att leta efter ett relä som det som fallerade.
Felet var att ett bleck med brytarspetsar hade gått av. Den avbrutna delen längst ner i bilden och längre upp där den hör hemma.
 

Bilagor

  • relä.JPG
    relä.JPG
    1,1 MB · Visningar: 5
Toppen