• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fogg datasimkortet för Europa

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Vad gäller för Fogg, när övergår de till de till de helt förändrade reglerna?
Det finns ingen information om detta på deras hemsida.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Jag har inte heller hört något. Men jag förmodar att det fungerar som förut - tills de har fått fram ett avtal de vill gå ut med.

Men visst är det väldigt tråkigt med den kompakta tystnaden från deras sida.

//Stefan
 
F

F.d. 25977

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Hej. Ny medlem, skriver för första gången.
Är Fogg enda sättet att få internet ute i Europa?
 

annie783

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Norge
HBK-Nr
9082
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Mitt gratis Fogg fungerte fint i Danmark i Juli. Men i August kom jeg bare til en ny webside fra Fogg som ba meg betale/logge på.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Mitt gratisfogg funkar fortfarande - skriver detta via fogg.
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Samma här, fungerar utmärkt än så länge. Kör gratisalternativet f.n.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Hej. Ny medlem, skriver för första gången.
Är Fogg enda sättet att få internet ute i Europa?

Det finns ett par olika alternativ som tidvis fungerat. Tyvärr är det samma med Fogg. Jag tror inte det går att teckna Fogg-prenumeration längre. De har ingått partnerskap med HP och skall tillhandahålla mobilt internet åt dem.

Det stora problemet, vad det verkar, är att operatörerna i Europa inte vill samarbeta... Men det finns flera olika lösningar som säljs över nätet. Tyvärr verkar inget av dem fungera fullt ut hela tiden. Europasim är ett av dem.
Sök på det här på forumet så leder det säkert till trådar med fler varianter.
Jag kommer tyvärr inte ihåg namnet på några fler.

Skall man vara mesta tiden i ett enda land är det ganska lätt. Skaffa ett lokalt sim-kort på plats. I Tyskland fungerar exempelvis AldiTalk utmärkt. €15 för 5Gb surf i en månad är ett OK pris.

//Stefan
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Hur gör man för att säga upp Fogg-abonnemanget?
Har letat i denna tråd och på deras hemsida men hittar ingen information.

Jag växlar till hallon.se av två anledningar
Den ena är att jag för ytterligare 50kr (jag har introduktionspriset på 99kr) får 20GB istället för 10GB. Det går år mer och mer och 10GB är nu för lite för mitt behov.
Det andra alternativet är att snart går Fogg in i HP-sfären och med en begränsning på 0,250GB/månad vilket är ett skämt.

Tänk om tre.se kunde få till samma villkor som 3Mobilt BredbÃ¥nd 10GB - 3.dk har, det skulle lösa det mesta av mina kommunikationsbehov.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

0.25 Gb per månad gäller enbart gratisabonnemanget, Premium är fortsatt på 10Gb.

Premium stängs av genom att logga in på foggmobile.com och välja "Account" i listan till vänster.
Där väljer du "Remove" av kontokortet du använt. Det gör att inga pengar dras och kontot går tillbaka till gratisvarianten.

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Tänk om tre.se kunde få till samma villkor som 3Mobilt BredbÃ¥nd 10GB - 3.dk har, det skulle lösa det mesta av mina kommunikationsbehov.

Det verkar som om fler operatörer kommer att införa roamingfritt redan före december 2015. Min förhoppning är att man redan till sommaren kan använda sitt svenska abonnemang i större delen av Europa.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Det verkar som om fler operatörer kommer att införa roamingfritt redan före december 2015. Min förhoppning är att man redan till sommaren kan använda sitt svenska abonnemang i större delen av Europa.

Berätta mer! Vilka ryktas det om? Länkar?
 
Toppen