• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fler yngre som åker husbil?

F

F.d. 22289

Guest
Jag vände och vred på mig för att komma på en passande rubrik då jag inte känner mig super ung men jag hoppas ni förstår :) jag och min fru är 32 respektive 29 år gamla och helt sålda på husbil! Vi har åkt i ca 4år men bara 2år i egen bil. Vi åker nu en adria coral 660 med alkov. Tänkte kolla om det finns några mer i vår ålder som är lika fast i detta som vi?
Med vänlig hälsning, Daniel
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Vi är 34 & 32 och även vi är helt sålda på husbilslivet. Vi hade tänkt att hyra en husbil för att prova på om det var något för oss, men det slutade med att vi köpte en istället för att hyra. Det kändes väldigt fort att det var helt rätt och passade oss perfekt! Vi hade båt innan men husbil är så mycket bättre på alla vis. För oss är det ett livsval vi nu gjort, husbil kommer det bli livet ut :yes:
 
F

F.d. 19420

Guest
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Hej

Yes, jag och min fru är 29/28 år med två barn på 2år.
Köpte en äldre bil förra året efter att jag sålt båten.

Inte blivit så mycket åka än, men ska uppåt i landet till nästa sommar. Dock smidigt med allt i en bil :)
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Mycket snabbare än vad man tror i ungdomen så visar det sig att man plötsligt börjar bli gammal.
Vi var också unga när det första hembygget på ett MB skåp blev färdigt för 35 år sedan. Nu är vi inne på den tionde husbilen, alla fullt vinterdugliga och fem av dessa även med fyrhjulsdrift och lågväxlar (utrustning som jag sätter stort värde på vid vinterkörning på fjällvägar och vid hantering av båt- och snöskotersläp).

Lycka till! Min uppfattning är f.ö. att ålder inte räknas när man delar en hobby som denna och inte heller i sportfiskesammanhang!

aake
 
F

F.d. 55359

Guest
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Hej,

Inte riktig säker på om vi är unga längre men vi är 36 & 32 med en 1-åring.
Vi känner oss i alla fall unga när vi är ute och vi är dom enda i bekantskapen som har egen husbil.

Vi har 6 säsonger bakom oss med husbil och har precis köpt vår tredje husbil, Adria Matrix 680SP, så snart ska husbil no. 2 säljas.

I år har vi vart föräldralediga på sommarn och vart ute knappt 5 veckor i Europa samt ett 10-tal nätter i swe. Med ny bil hemma på gården är fortsatt reslusten stor.

Oss passar husbilslivet toppen. Åker på semestern, när jag tränar roadracing (med släp) och på några helgturer vår och höst.

Vår dotter fick ihop till 10 länder 1-årsdagen och hon var bara några veckor vid första husbilsturen..... som gick till Anderstorp Raceway...

::Martin
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50407

Guest
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Hej!

Yngre vet jag inte men 35/32 är vi och åker oxå vrålåket Adria Coral A 660 SP!!

Johan och Ellinor
VINNINGA
 
F

F.d. 22289

Guest
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Vad roligt att se att vi inte är så udda som vi trott :) Ja detta är verkligen en livsstil som man kan fastna i. Nu när denna tråden ändå är på tal så skulle jag gärna vilja ha lite tips på bra resmål! Har fått massor med resmål utmed vägen men dessa har mest varit till exempelvis nån fin by upp i landet eller nån sjö någon stans och jag ska absolut inte klanka ner på dessa för många har varit underbara. Men ni har säkert några bra restips som det är lite med "fart i" :) och gärna nått som inte är säsongsbetonat. Är egenföretagare med 3 bolag så tips i Sverige är att föredra då det inte är lätt att ta 3 veckor på raken :)
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Nu i sommar så stod vi en natt i Kårehamn och då kom det in en lite äldre alkovbil men en fint spinnande bensinmotor och det var en ung trebarnsfamilj precis som vi var när vi började husbilsåkat 1988:)

Frugan och jag fick en härlig stund att kolla in dem, det var fina minnen som surrade runt i pallet.....

Det syntes även på de stolta ägarna att de var glada i sin bil, mixtrade runt och smågrejade medan barnen skuttade runt , mysigt värre!

Helt naturligt kommer det bli en föryngring i husbilsleden, ty jag märker ju på våra barn att även om det var gnäll ibland när vi skulle fara iväg så är det ju de ljusa sidorna av husbilslivstilen de minns och bluddrar om nu:D

Fast sen är det ju så också att även om pastorsbeviset visar en ålder så är det jäkligt mycket mer fart på "pankisarna" idag än vad man minns om de äldre förr, eller hur?
Det är både fest och glädje mellan oss ute i husbilskretsarna.......;)


Så ungtuppar!
Även om det är skitskoj att se er bland oss äldre rävar så hoppas iaf jag att det inte blir för många REA husbilar till salu pga. gaggighet, he he!

FAST, skitroligt med yngre folk bland oss:)
 
F

F.d. 55359

Guest
Sv: Fler yngre som åker husbil?

.......


Så ungtuppar!
Även om det är skitskoj att se er bland oss äldre rävar så hoppas iaf jag att det inte blir för många REA husbilar till salu pga. gaggighet, he he!

FAST, skitroligt med yngre folk bland oss:)

Nej det är härligt att husbilslivet passar alla åldrar, resvanor och intressen!

Men rea på "pangisarna" beror nog även på om yngre är intresserade av att ta nya körkort eller om gränsen på 3500kg på B-kort höjs snart!
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Vet inte var ni drar gränsen till yngre men vi är 36/41 och känner oss iallafall som yngre när vi tittar runt på ställplatserna! Detta är vår första sässong med egen husbil och vi stortrivs med det.
 

Storemyr

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
14440
Medlemskap
2024
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Vi är 43 och 38 och har också fastnat i detta, båten är dock också kvar. Bor i Lysekil och måste ju komma ut på havet och öarna :yes:
 
F

F.d. 30486

Guest
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Hej, jag är 27 och min sambo 29! Om två veckor hämtar vi ut vår Fiat Burstner Elegance -05 =D.

Är vi yngst i klubben tro? :)
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Jag har också lyckats pressa snittet ordentligt genom att ta med mig barnbarn och katt på fisketurerna. Enkelt fixat!

aake
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Vi är 35 och 38 med två barn på två och fyra, första sommaren med husbil och fler lär det bli. men visst, det är ju inte utan att man i regel känner sig ung bland andra husbilar!

//Peter
 
F

F.d. 28710

Guest
Sv: Fler yngre som åker husbil?

vi är 42 och har åkt husbil i 10år och är nog uppe i 45 nätter hitils i år
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Fler yngre som åker husbil?

Hej!

Yngre vet jag inte men 35/32 är vi och åker oxå vrålåket Adria Coral A 660 SP!!

Johan och Ellinor
VINNINGA

I min värld är ni inte bare yngre men unga:yes:!!!
Önskar er många goda år med husbil (ar) :)
hälsningar från en 62-åring
 
Toppen