• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic vs iGO

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Har nu provat båda apparna och tycker själv att Sygic tar hem segern.
Stabilare, snyggare layout.
Har haft problem med iGO som ofta meddelar "räknar om rutten" då jag endast passerar en rondell, räknar då om till samma rutt...
Sygic gör inte detta och hänger med bättre tycker jag
Fartkamera ingår!
Kör på en iphone 4s

1-0 till Sygic
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic vs iGO

Min Sygic är inte att lita på, iGO håller i alla lägen och är betydligt enklare när man skall planera rutter. Båda apparna har en del missar beträffande fartgränser. För båda apparna gäller att inte beräkna kortaste vägen, i synnerhet inte med husbil.

iGO har en hel del inställningar som man inte uppmärksammar vid en första anblick, en är att ljudvolymen ställs in i appen.
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Sygic vs iGO

Håller också på IGO. När jag körde med Sygic tyckte jag den gjorde väldigt märkliga vägval vid vissa tillfällen, IGO litar jag på fullt ut efter att den tagit oss runt i Europa på bästa sätt och har aldrig behövt ifrågasätta vägvalen som man behövde med Sygic. Dock kan jag hålla med om att den har en snygg layout.

/Per
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Sygic vs iGO

Har nu provat båda apparna och tycker själv att Sygic tar hem segern.
Stabilare, snyggare layout.
Har haft problem med iGO som ofta meddelar "räknar om rutten" då jag endast passerar en rondell, räknar då om till samma rutt...
Sygic gör inte detta och hänger med bättre tycker jag
Fartkamera ingår!
Kör på en iphone 4s

1-0 till Sygic

Har definitivt skippat Sygic, ändå betalade jag cirkus 300 kr för appen.
Dåliga vägval, mycket dåligt gränssnitt, ett helsike att lägga in vägval/POI, ett ännu värre helsike att lägga in rutter. Och "fult" gränssnitt (UI)!
Nej tack. I cyliderfilen för mej. 300 kr åt helsike.

Min favorit är CoPilot. Enkelt gränssnitt, lätt att välja POI, lätt att lägga upp rutter. Lätt att, etc. Mycket bra.
I ärlighetens namn, har ett problem att få den nya versionen att fungera på min Samsung Galaxy S3 LTE. (Har anmält till supporten CoPilot, men dom är ganska tröga).
Fungerar dock utmärkt på plattan Nexus 7: "Skitsnabb"!


Och mycket pålitliga vägval. Slår min Business nånting i BMW:n!
Plus, samarbetar perfekt med Locus - min nya favorit ...

Och apropå den hårda kritiken: Smaken är som baken.
 
Senast ändrad:

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Sygic vs iGO

Har precis gjort 480 mil med Sygic, har fungerat klockrent. Fortfarande min nummer 1. Kör på Android (Nexus 7)
Fixar Copilot layouten (fler infoparametrar) samt att lägger till att man enkelt kan zooma och dra kartan under navigering (utan att gå in i menyer) kanske jag testar den igen.

Peter :)
 

rocketer

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
13636
Medlemskap
2024
Sv: Sygic vs iGO

Använder Sygic och är nöjd förutom att man har en väldigt dålig överblick om man ex söker campingar i Tyskland. Väldigt trögt att röra sig via kartan över ett så stort land med koll på var man är eftersom den kräver en viss inzomning för att se "tälten". I lilla Kroatien gick det super smidigt eftersom landet är långsmalt. Undrar om IGO eller Copilote är bättre på den punkten?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic vs iGO

Jag använder dem alla till och från men CoPilot tog jag bort.
Det är ingen tvekan om att iGO är enklast och mest kompetent men alla har de vissa fördelar.
Eniro navigation är en positiv överraskning och har dessutom gratis Sverigekarta.

image.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Sygic vs iGO

Hur lägger man in rutter och vilken app är enklast när det gäller sådant?

Jag har aldrig lagt in en rutt i hel mitt liv! Hatar rutter men nu kanske det är dags att ändra uppfattning något.

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic vs iGO

Hur lägger man in rutter och vilken app är enklast när det gäller sådant?

Jag har aldrig lagt in en rutt i hel mitt liv! Hatar rutter men nu kanske det är dags att ändra uppfattning något.

Jappe

I iGO är funktionen skapa rutt en barnlek!
Antingen från där man befinner sig eller inte. På så vis kan man lägga in upp till 20 waypoints som dessutom kan optimeras för snabbaste, grönaste, kortaste väg. Man kan alltså lägga in delmål i vilken ordning som helst, iGO fixar resten.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Sygic vs iGO

Det verkar omöjligt att radera nuvarande GPS-position! Det skall väl gå att få ihop en rutt utan att blanda in GPS:en! Hur stänger man av GPS-funktionen i iPaden för övrigt?

Jappe
 
Senast ändrad:
Toppen