• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol problem akut

D

Deleted member 11118

Guest
Byter tub den nya är full. Trycker på de två knappar man skall hålla inne i tre sekunder minst. Det kommer inte fram gasol väntar 15 sekunder innan jag provar på spisen. Har öppnat flaskan. Någon som har förslag på lösning, sitter i danmark.
 
F

F.d. 24550

Guest
Sv: Gasol problem akut

Du har inte lyckats stänga av "huvudomkopplaren" till gasen. I vår bil är det en liten strömbrytarknapp som vi av misstag slagit av ett antal gånger.
Det andra jag kommer att tänka på är de gaskranar som sitter under diskbänken? Kan vara lätt att stöta till kanske.


//Hälsningar Evanders
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Gasol problem akut

Den knapp som sitter närmast flaskan, tryck en gång så hör du om gasen passerar, nu är kanske slangen redan full om du har tryckt tidigare. Knapp nr 2 som sitter på duomatic tryck flera gånger och försök att släppa sakta precis son knarrevik sa
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Gasol problem akut

Har försökt allt men får inte fram gas. Hörs inget när jag trycker på grön knapp verkar som gasen vägra lämna flaskan. Tur jag har ström , är hemma i morgon får väl uppsöka en verkstad. Testar igen en skåning ger sig inte så lätt. Kan det vara fel på gröna knappen. Man kan ju snurra runt den.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Gasol problem akut

Har försökt allt men får inte fram gas. Hörs inget när jag trycker på grön knapp verkar som gasen vägra lämna flaskan. Tur jag har ström , är hemma i morgon får väl uppsöka en verkstad. Testar igen en skåning ger sig inte så lätt. Kan det vara fel på gröna knappen. Man kan ju snurra runt den.

Har du tryckt tillräckligt hårt? Det ska klicka till när du trycker.
Har råkat ut för samma sak som du, tryckte för löst och ingen gasol kom fram.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Gasol problem akut

Har inget vred har bara en flaska med. Kollade inte hemma om det funkade. Hustrun skulle koka ägg det upptäcktes då. Kollar om en stund. Ska trycka för hela hbk det blir hårt de:twitcy:
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Gasol problem akut

Problemet löst hade ni som svarat varit här hade jag bjudit på whisky cognac osv. Jag älskar detta forum. Kanske tryckte jag för lätt, men så här gjorde jag. Skruvade av röret den gröna knappen sitter på dvs den bit som går in i flaskan. Upptäckte en liten pigg i röret som inte rörde sig tryckte så hårt jag kunde sen såg jag piggen röra sig. Skruvade tillbaka allt och så funkade det min teori är att piggen hängt sig. Nu en espresso och min älskade cognac. Hustrun får nu ägg i morgon. Hurra för alla. Strax bad här är fuktigt och 28g är i Holbäck på en bra camping.
 
Toppen