• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lådorna i köksdelen

Ebbasmatte

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
7200
Medlemskap
2024
Det måste finnas fler än vi som har problem med kökslådorna. Före avfärd måste man alltid dra i dem för att känna att de är stängda ordentligt. Trots det händer det ibland att de åker ut när vi svänger, i värsta fall hamnar de på golvet. Hur ska vi göra för att lösa detta problem? Magneter eller kan man byta ut själva upphängningen de glider på?
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Lådorna i köksdelen

I normalfallet brukar det finnas någon slags spärr för att låsa lådor och skåp i stängt läge. Saknas det sådana i era lådor och skåp?
I våra lådor och skåp kan man spärra/låsa genom att trycka in en knapp som också är lådans/skåpets handtag.
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Lådorna i köksdelen

Vild Chansning !!

Jag tror att ni har denna modellen !!
Tryck in knappen och det är låst,
 

Bilagor

  • Skåpslådor Beskrivning.jpg
    1,4 MB · Visningar: 20

Ebbasmatte

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
7200
Medlemskap
2024
Sv: Lådorna i köksdelen

Inte riktigt den modellen. Man låser lådan genom att trycka in hela fronten. Låser sedan upp genom ett nytt tryck. Tyvärr känns det som att det är glapp i hela konstruktionen. Även de låsta lådorna ligger inte emot "väggen" och låsningsfunktionen är liksom inte stark nog.
 
Toppen