• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hydrauliska stödben

Inlägg
508
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2024
Sv: Hydrauliska stödben

Även vi monterad stödbenen för två veckor sedan. Gunnar är verkligen en toppenkille som kan rekommenderas. Visst kostar det att ligga på topp men det var det värt. Var ute i helgen och allt fungerade utan anmärkning.
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: Hydrauliska stödben

Har funderat på sådana har du lite tips som du skrev att du kommit på får du gärna dela med dig av dom
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Hydrauliska stödben

Vi har beställt tid för montering av EP stödben. Min fru tycker att det gungar förmycket när jag rör mig i bilen om vi går upp på olika tider. Vi har helluftfjädring, väldigt behagligt när man kör. Men när vi parkerat så gungar det även när det blåser kraftigt. Har talat med andra om dessa stödben och alla säger att det är toppen. Ser fram i mot detta.
 

Pooldigger

HBK Medlem
Inlägg
164
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
17367
Medlemskap
2024
Sv: Hydrauliska stödben

Var ska du få gjort detta?
Ska bli roligt att höra vad du tycker.
Funderar själv på detta.:)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hydrauliska stödben

Fikk montert hos Goldschmitt allerede i 2009 på min Flair. Iveco med luftfjæring er vesentlig mykere enn det Fiat ALKO TA chassiet som jeg hadde på forrige Flair fra 1999. Men det er ikke hver natt vi bryr oss om å sette ned beina.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Hydrauliska stödben

Vi har beställt tid för montering av EP stödben. Min fru tycker att det gungar förmycket när jag rör mig i bilen om vi går upp på olika tider. Vi har helluftfjädring, väldigt behagligt när man kör. Men när vi parkerat så gungar det även när det blåser kraftigt. Har talat med andra om dessa stödben och alla säger att det är toppen. Ser fram i mot detta.

Åhh..

När jag blir stor skall jag köpa en bil med både luftfjädring och hydrauliska stödben. Jag ser fram emot när det händer och låter en massa när man trycker på alla knappar som hör till. Suck!!
Jag vill bli pensionär NU! :msn_drink:
 

brittan

HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Lund
HBK-Nr
3942
Medlemskap
2025
Sv: Hydrauliska stödben

De bästa vi har gjort....

Vi monterade våra hydrauliska stödben i höstas hos EP.
Det är super bra, man trycker bara på knappen när man har hittat den perfekta platsen. Är värt varenda krona.....

Hälsningar Brittan :wub:
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.919
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Sv: Hydrauliska stödben

Vi har haft desa i ca 1,5 år och tycker som de flesta, dyrt men värt var enda krona.
När de utan hydrauliska stödben lirkar med sina kilar, sitter vi där redan med en kall dryck i glasen, som kan hällas ända upp till glaskanten eftrsom bilen står även rakt.
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Hydrauliska stödben

Nu är stödbenen monterade!
Miro monterade dessa i Codats verkstad i Fritsla, tar en dag.
Spänningen var stor när åkte i väg till Eksjö Golfbana och första testet.....
Det blev precis så stabilt som utlovats, nu vill man nästan stanna oftare bara för att få använda fjärrkontrollen och köra benen upp o ner.
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Hydrauliska stödben

EP-hydrauliska stödben. Har provat dom på 2 olika Golfbanor med varierande underlag fungerar jättebra. Står stabilt och rakt. Då vår Bil är utrustad med Luftfjädring så gungade det en hel del när vi stog uppställda, och när man gick i bilen. Nu är Luftfjädringen kopplad i hop med Hydraliken så först ställer den in nivån med luft sedan tar Hydraliken över och så står bilen helt plant och fint. Det är nästan så man inte längre är värd en Stödbens Öl!........
Kjell.
 

annie783

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Norge
HBK-Nr
9082
Medlemskap
2024
Sv: Hydrauliska stödben

Men hva skjer hvis du glømmer støttebena og kjører avgårde neste dag?
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Hydrauliska stödben

EP-hydrauliska stödben. Har provat dom på 2 olika Golfbanor med varierande underlag fungerar jättebra. Står stabilt och rakt. Då vår Bil är utrustad med Luftfjädring så gungade det en hel del när vi stog uppställda, och när man gick i bilen. Nu är Luftfjädringen kopplad i hop med Hydraliken så först ställer den in nivån med luft sedan tar Hydraliken över och så står bilen helt plant och fint. Det är nästan så man inte längre är värd en Stödbens Öl!........
Kjell.

Kjelle e modig som vågar parkera på en golfbana, o med stödben t.o.m. :D:D
Är i sig värt minst en öl :wink:
 
Toppen