• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tidsfördriv

F

F.d. 30317

Guest
Hej,
Vi skulle bli glada om ni ville dela med er av era bästa tips på tidsfördriv i husbilen under färden..

Med vänlig hälsning,

Oskar 12 år & Tyra 10 år
:wideeyed: :wub:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Tidsfördriv

Med var sin iPad är det bara fantasin som sätter gränser!
Lyssna, läsa, spela, planera, skriva, m.m.
 
F

F.d. 30317

Guest
Sv: Tidsfördriv

Paddor finns, tänkte mest på lekar som man gör tillsammans under färden...
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tidsfördriv

Tilbake til den tid våre var små, de hadde med endel spel for 2 i en lav låda.
Mest pop var yatzy og kortspel, men magnetiske brettspel ble også benyttet i baksetet når de ikke valgte å følge med på hva vi passerte. Motorveier ble tiden for spel, mindre veier og omgivelsen ble mer spennende.

Må tilføye at begge var glade i hester og konkurrerte om hvem som først så en hest ute på et jorde. De påstår nå at de aldri kjedet seg på lange turer gjennom Europa.
 

UR13

HBK Medlem
Inlägg
1.358
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Sv: Tidsfördriv

Hej, skriv ned exvis, städer, bilmärken, artister, sjöar, länder, mm överst i rubriker. Dra sträck mellan rubrikerna.
Ta en tidning och blunda, peka på en bokstav med en penna som du naturligtvis inte ser vilken det blir.
Sätt en tid på 30 - 60 sekunder, som du/ni nu skall fylla i så många som möjligt under varje rubrik.
Sedan får nästa medtävlande peka ut ny bokstav. Och så vidare. Med nya ämnen när de gamla är uttömda.
Den som har flest av alla ämnen vinner.:D
Fråga gärna igen om jag har varit otydlig.:cool:
Detta roade vi oss med som barn.
Lycka till.
Ulla
 
F

F.d. 30317

Guest
Sv: Tidsfördriv

Tack för tipsen :)

Med vänlig hälsning,

Jenny
 

kingolsson

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
6275
Medlemskap
2026
Sv: Tidsfördriv

Man kan leka Gulbil passar alla åldrar. Man tävlar om vem som ser flest gulabilar. Den som ser en gul bil skriker Gulbil. Har man äldre barn så kan man leka ordlekar på reg nr på mötande bilar
 
F

F.d. 50730

Guest
Sv: Tidsfördriv

Bestämma vilken färg på bilar varje person vill räkna och sedan se vem som kommer till ett visst nummer först. Frågespel som exv. Mig, se film, teckna, läsa.
Någon börjar berätta en historia med en mening och sedan fyller någon annan på osv. Brukar bli jätte roligt.
 

gump.bip

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
15154
Medlemskap
2021
Sv: Tidsfördriv

Man kan spela träspel, vi brukar spela "Triangelspelet" vet ej säkert om det är rätt namn. Det är trätrianglar med siffror i vardera triangelspets som ska passa till en annan triangel,ett uppskattat spel som även små barn kan spela.:spinny:
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Tidsfördriv

Jag ville spela klädpoker med frugan, men hon föreslog Yatzy, vilket det också blev i slutändan... Min dröm lever vidare : )

Yatzy.jpg
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Tidsfördriv

Lär ungarna att spela golf, så kan ni dumpa dom på någon av Sveriges 600 golfbanor. Betala dagsgreenfee och ni är barnlösa 9-10 timmar/dag.
 
Toppen