• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Han eller Hon

F

F.d. 11293

Guest
Jag har funderat kring husbilen om det är en han eller hon? landkrabba som jag är, så har jag hört att båtar är hon, utom bogserare o isbrytare som är han.
Våran husbil är en han, det hör man på motorn när man gasar på, och turbo det låter ju mannligt, men så har vi träffat på en husbil som är en hon, vilket gör mig lite villrådig, hur tänker ni andra om detta stora problem, eller har storleken någon betydelse
:wideeyed:
 
F

F.d. 3778

Guest
Sv: Han eller Hon

Ja du dotorparn vi trodde att vi hade hittat lösningen på det stora problemet.
På franska finns det inte den eller det utan bara maskulint eller feminint och de
har två ord för husbil;
Camping-car vilket är maskulint
Auto-caravane vilket är feminint
så tyvärr hittade vi ingen lösning på det stora problem.
Hälsningar Inger o Anders
 
F

F.d. 9506

Guest
Sv: Han eller Hon

Varför kan det inte vara helt enkelt en HUSBIL? Då är det STORA problemet löst.
 
F

F.d. 24282

Guest
Sv: Han eller Hon

I vår familj är frågan glasklar: Husbilar är killar och husvagnar tjejer. Fråga mig inte varför, det finns ingen obejktiv förklaring utan är bara ett odiskutabelt faktum - hos oss. :D
 

Sloth

HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2018
Medlemskap
2024
Sv: Han eller Hon

Hej!
Vår första var definitift en han, eftersom den hette "Affe", och den andra var en hon eftersom hon hette "Piluttan".

Var kommer alla nya husbilar ifrån om det inte finns båda sorterna? Kom inte med den om storken...

M.v.h Åke
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Han eller Hon

Hej!
Vår första var definitift en han, eftersom den hette "Affe", och den andra var en hon eftersom hon hette "Piluttan".

Var kommer alla nya husbilar ifrån om det inte finns båda sorterna? Kom inte med den om storken...

M.v.h Åke

inte tänkt på de, naturligtvis är det så, husbilsupplysningen var obefintlig när jag gick i skolan
:)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Han eller Hon

Jag tror att bara husse och matte vet vilken sort det är på den älskade pärlan.

Självklart är Onslow en Han - en riktig machohanne (tycker han) med mullrande V8 motor och tonade rutor, mycket maskulint!!

Men när man öppnar dörren så avslöjar dock den rosa plyschen att han är en riktig liten mjukis längst inne!!

/elisabeth :wink:
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Han eller Hon

När man säger Onslow så tänker jag på serien Skenet bedrar .Tankarna för mig till killen som dricker öl hemma i brynja:D
 

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Han eller Hon

Hallå Dotorparn. Tant Sture har inga problemos med så små saker som namn, det är en "Den" helt enkelt. Och du Greven, Nätbrynja är väl enda klädsel att ta på då man inmundigar en sval ?
En Glad Påsk till alla och ett vänligt leende från Tant Sture
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Han eller Hon

Bilen är defenitivt en hon.
  1. Hon måste styras av en man.
  2. I ett obevakat ögonblick tar hon makten.
  3. Tål ej överbelastning.
  4. Kan inte fixas utan mannens hjälp.
  5. Byter namn när hon byter ägare.
  6. Kostar mer i underhåll än vad ägaren tänkt sig.
  7. Måste spacklas och målas innan hon ställs ut.
  8. Blir med åren mer besvärlig och svårhanterlig.
Självklart är detta på skoj, men faktum kvarstår våran bil är en hon.Eftersom vi har en
T.E.C så fick hon namnet TECKLA

// Pär
 
Senast redigerad av en moderator:

geronimo

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
15119
Medlemskap
2024
Sv: Han eller Hon

när vi köpte våran h b då var den redan döpt till nisse så det får bli en kille .Man skall ju inte döpa om båtar som redan har namn heller så det får bli nisse. nybliven medlem:music-icon:
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Han eller Hon

Förvånansvärt många f.d. medlemmar i denna tråd! Är omsättningen bland medlemmar så stor som man kan få för sig?

aake
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Han eller Hon

Ja, det är tydligen en tung husbilsfråga som intresserar.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Han eller Hon

Min husbil är helt klart en HAN. Rattas av en kvinna med hund och kallas naturligtvis för "HUSSE"

Tror hundens tidigare husse tillika min man ler gott åt det där uppe i himlen :D

Lite avundsjuk är han nog för vi pratade mycket om att skaffa husbil, men hann aldrig komma till skott med det.
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: Han eller Hon

Nej nu blommar det. Jag har hört att det finns en lösning på "problemet"!
Jag har tagit hjälp av "ord-akademien"!!!:yes:

Vi kan väl säga HEN !!!!!
(nu ler jag lite självbelåtet för jag tycker jag är så himla smart.)
:wub::wub::wub:
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Han eller Hon

V8, 7,4 liter, dubbla avgasrör.
Får inga damvibbar när jag tänker på min HB, så det blir nog manligt.

/M
 
F

F.d. 13415

Guest
Sv: Han eller Hon

Vår första kallade vi Frau Bürstner... sen har vi hållit fast vid att vår husbil är en hon.

Vår nya kallade en kvinnlig bekant för " Ett As", det kallar vi henne ibland på skoj.

Och du Marunga; en 165 tusen tonare med hundratusen hk kallas alltid Hon. Vackra kryssningsfartyg dessutom
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Han eller Hon

Eftersom vi kallar våran för pärlan, så är det nog en hon.
 
Toppen