• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fogg datasimkortet för Europa

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Är det bara jag som fått E-mail från Fogg idag? Vad jag fattar. Så har det blivit pannkaka av "Foggsmeten" Jag citerar några meningar:

"By the end of 2014 we will have closed the Fogg Free and Fogg Premium services. When this happens your Fogg card will automatically be converted into an HP DataPass so you can continue to surf for free with no extra charge. HP DataPass includes 250 MB of free data per month that can be used in Sweden only. osv....

We are not planning to add any further countries to the service before its closure but you will still be able to connect in the following countries:

Fogg Free: Sweden, Denmark and the UK
Fogg Premium: Sweden, Denmark, UK, Ireland and Austria"

Läs inlägg 715 en bit ovanför ditt, det ger lite mer dimension än bara den svärta vi nu känner om dagens nyhet.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Tacksam för Fogg, de har gett mig 10 GB + 11 x 1 GB = 21 GB / år för endast 150,- sv.kr totalt.
Jag fick internetuppkoppling i Danmark och Österrike.

Hoppas att så många som möjligt ska uppmuntra andra initiativ liknande Fogg.

------- >>

Hur många husbilar finns i Skandinavien, som möjligt underlag för en annekteranda försök genom Fogg ?

Om husbils föreningar och klubb kunde tala och samarbeta NU

- det verkar som ett stort problem i detta sammanhang men jag hoppas positivt.

Get in touch
New business
Whether you run a small start-up or a global vendor like HP, we would love to discuss new business concepts with you. Drop us a line.
Contact Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Tur att EU finns som vill stoppa roaminglurendrejeriet!

Fogg gjorde ett tappert försök och har lurats betydligt mindre än övriga operatörer.
Att dom lämnar Norge före sommaren svider dock!

Jag håller med. Jag tycker jag har fått rejäl valuta för pengarna den tid det varade.
Att de inte lyckades få igenom avtal med alla länder kan knappast de lastas för enbart.
Visst är det tråkigt att deras målsättning sprack, men "lurendrejeri" är väl för mycket. Det har ju fungerat på alla ställen de utlovat, till ett bra pris.

Jag kommer att ha kvar mitt Fogg Premium så länge. När jag får förslaget med nytt avtal kommer jag att gå igenom det och ta beslut om jag skall stanna kvar eller byta till något annat. Beskedet igår är ju allt annat än tydligt, vilket är lite tråkigt men det är bara att invänta tydligare besked.

//Stefan
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Det kan inte vara farligt eller leda till repressalier att försöka. :D

Den som inte vågar - vinner ingenting.

Vi får alla istället betala för roaming, åka för WiFi, köpa SIM-kart för alla Eropas länder ???
 
Senast redigerad av en moderator:

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Jag har ibland funderat vilka finasiärer som ligger bakom Fpgg. Med så mycket gratiskort och surf som man gett ut kan man iu undra. Kan det möjligen vara Ebberöds Bank??
// Göte J
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Jag helt säkert kommer att betala 250 sek / 20GB för 3 (sändmaster) i Sverige/Danmark, Tyskland, och helst mer.

Hela året.

Det måste vara realistisk.

Vad menar ni ?
 
Senast redigerad av en moderator:

perskoglund

FD HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4533
Medlemskap
2023
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Jag har ibland funderat vilka finasiärer som ligger bakom Fpgg. Med så mycket gratiskort och surf som man gett ut kan man iu undra. Kan det möjligen vara Ebberöds Bank??
// Göte J

Jag har hört från en säker källa att det är svenska och ryska intressenter i detta företag. En gammal arbetskamrat till mig känner en av svenskarna i företaget.
Hälsningar
Per
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Har HP DataPass stöd för roaming?
HP DataPass-tjänsten fungerar bara i det område där det registrerades första gången.

Då skulle man kunna registrera tjänsten utrikes, dock är 250MB/månad löjligt liten. 250 MB/dag hade varit lämpligare!
 

annie783

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Norge
HBK-Nr
9082
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Sverige, Danmark og UK.


Det spennende er prisen på dette:

When you've used up your data, you'll be notified by email and your HP DataPass app and can purchase additional data bundles using your credit card. Requests using the web browser will be automatically redirected to the HP DataPass Web Portal. If you choose not to purchase an additional data bundle you will only be able to use Wi-Fi connectivity until your monthly anniversary, when you'll receive a fresh mobile data bundle.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Sverige, Danmark og UK.


Det spennende er prisen på dette:

When you've used up your data, you'll be notified by email and your HP DataPass app and can purchase additional data bundles using your credit card. Requests using the web browser will be automatically redirected to the HP DataPass Web Portal. If you choose not to purchase an additional data bundle you will only be able to use Wi-Fi connectivity until your monthly anniversary, when you'll receive a fresh mobile data bundle.


Tyvärr skulle det inte förvåna mig om det är på denna merförsäljning de tänker dra in de stora pengarna...

//Stefan
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Har avslutat mitt abonnemang denna månad. Har funkat bra för det mesta, men mina störta behov är att det funkar i Tyskland och Italien.
Hoppas nu på roamingreglering
/Thomas
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Jag anmälde mej till ett Fogg abonnemang den 9 maj och gjorde orderbekräftelsen men sedan har jag inte hört någonting alls .

Är det nerlagt ?
 

staffana

FD HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Har nu haft FOGG ett drygt år och använt det till och från.

Den 26 maj skulle jag få det uppfyllt med en ny Gigabite, men när jag försöker logga in så möts jag av ett meddelande Connection error No internet connection available Please try again later!

Har wifi så jag är uppkopplad på mitt vanliga abonnemang!

Vad är fel?
 
Toppen