• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fogg datasimkortet för Europa

MichaelW

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12355
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Senast som i fredags 24/1 -14 fanns Portugal, och de övriga länderna som skulle introduceras med på Foggs hemsida. Jag skickade ett mail till dem där jag undrade om Portugal fortfarande fanns med i planerna. Fick svar inom 10 min att
"Tyvärr har vi inget datum för Portugal än, men Fogg jobbar hårt på att låsa upp Portugal innan hösten.
Fogg Mobile"
Låter som ett standardsvar som man hört länge!
När jag kollade Foggs hemsida idag var Portugal, Tyskland, Italien mfl borttagna!
Så jag är inte allt för hoppfull inför framtiden.

Michael
 
F

F.d. 21911

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Det var ju lite lustigt med tanke på att jag fick svaret att man inte alls satsar på att bygga ut antalet länder så sent som den 13/1.

"We have slightly changed our business format. As we have communicated in several newsletters lately, this means we don't currently have plans to extend beyond the six countries we cover today. But we will of course inform you if this changes" stod det ordagrant från supporten när jag frågade..
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Som tidigare beskrivits # 694, jag hade också problem med Fogg här i Danmark.

När jag placerade SIM-kortet i en dongel via MBB router var en omedelbar anslutning.
Jag har använt Fogg i Android smartphone och MBB dongle, under nästan ett halvt år fram till december.
 
F

F.d. 21911

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Och där kom dödsstöten för fogg...
till slutet av 2014 kommer tjänsterna fogg free och fogg premium att avvecklas och ersättas med HP DataPass som ger dig 250MB/månad att surfa för och bara i Sverige...

Synd på en tjänst som skulle kunna blivit riktigt riktigt intressant.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

We are not planning to add any further countries to the service before its closure but you will still be able to connect in the following countries:

Fogg Free: Sweden, Denmark and the UK
Fogg Premium: Sweden, Denmark, UK, Ireland and Austria

Kör till Österike och mer, sommar 2014 :)

Har Aldi Sim Tyskland och 3 för Danmark /Sverige - 200 GB.

Men Schweiz - det blir WiFi och liten roaming.

Tack til fogg för denna pionertjänst och hoppas på mer :)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Och där kom dödsstöten för fogg...
till slutet av 2014 kommer tjänsterna fogg free och fogg premium att avvecklas och ersättas med HP DataPass som ger dig 250MB/månad att surfa för och bara i Sverige...

Synd på en tjänst som skulle kunna blivit riktigt riktigt intressant.

Ock slutar gälla i Norge redan nu 18/2 så sade upp mitt abonnemang idag.

Anders
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Ock slutar gälla i Norge redan nu 18/2 så sade upp mitt abonnemang idag.
Anders

Synd att de stänger just Norge, det var det främsta skälet för mina abonnemang!

Nu blir det Wifog och en förhoppning om att roamingavgifterna försvinner inom EU snarast!

PS! Jag fick mail igår att mitt tredje Wifogkort är på väg. Wifog har alltså kommit igång med nya sändningar.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

"Snart kommer Tyskland med, snart Portugal o.s.v." Jag har betalat ett antal hundralappar till Fogg eftersom jag litade på deras (ut)sagor! Jag uppfattade det som ett avtal som nu Fogg har brutit!

Jag tycker detta luktar lite illa, minst sagt!

Jappe
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Anders: Du som använder Wifog (mycket?)
Jag har också ett bara till plattan, utan SMS och telefon bara data.
När jag startar kommer reklamen direkt - ok, surfar lite kollar mail. Så går det en vecka, då jag tar plattan igen. dags igen för reklam.
Hallå, det har inte förbrukats mer än några kB.
Alltså varje gånga jag startar den - reklam.
Skall det vara så?
:mad:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Enligt Foggs vd Carl-Magnus Stenberg kommer detta dock inte att vara en försämring för kunderna.

– Det är kanske lite konstigt att vi kommunicerar de negativa nyheterna nu utan att kunna prata om det positiva. Men det kommer att bli ett bredare erbjudande även om jag inte kan säga var och hur, säger han.

Klart är i alla fall att HP-erbjudandet kommer att gälla i fler länder än vad Fogg-mobile har på sin karta idag. Om det kommer att finnas ett liknande gratiserbjudande med fri roaming som idag kan Carl-Magnus Stenberg inte kommentera.
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Då får vi väl vänta och se vad "ett bredare erbjudande" innebär
innan vi avfärdar Fogg helt och hållet.
Det kanske blir något användbart.
 

annie783

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Norge
HBK-Nr
9082
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Hvis man har et premium-kort får man nedgradert dette til gratis-kort mens man venter på et eventuell bedre produkt?
 

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Nu kommer här en riktig novisfråga, jag hoppas ni svarar och ursäktar min okunnighet. Vad är Foog? Är det telefon, sms och internet, som man kan använda i olika länder istället för tex telia m.f :msn_embarrassed: Tacksam för svar:bock:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Nu kommer här en riktig novisfråga, jag hoppas ni svarar och ursäktar min okunnighet. Vad är Foog? Är det telefon, sms och internet, som man kan använda i olika länder istället för tex telia m.f :msn_embarrassed: Tacksam för svar:bock:

Fogg är en operatör som tillhandahöll ett simkort som gäller i flera länder.
Googla på Foggmobile!
 

Gotand

FD HBK Medlem
Inlägg
213
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Är det bara jag som fått E-mail från Fogg idag? Vad jag fattar. Så har det blivit pannkaka av "Foggsmeten" Jag citerar några meningar:

"By the end of 2014 we will have closed the Fogg Free and Fogg Premium services. When this happens your Fogg card will automatically be converted into an HP DataPass so you can continue to surf for free with no extra charge. HP DataPass includes 250 MB of free data per month that can be used in Sweden only. osv....

We are not planning to add any further countries to the service before its closure but you will still be able to connect in the following countries:

Fogg Free: Sweden, Denmark and the UK
Fogg Premium: Sweden, Denmark, UK, Ireland and Austria"
 
Toppen