• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Du får välja IPhone appar i iTunes så syns den på paddan.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Blev lite osäker. Du måste söka på appar för Iphon då hittar du den.

Nu va du snabbare Håkan
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jo då Håkan, du har så rätt, tack så mycket! Fick hämta den via molnet (istället från Macen) eftersom jag kunde inte se den i iTunes bland iPad Appar. Fanns bara under iPhone kompatibla Appar... Kunde inte se den på paddans iTunes heller, men Mobil Life + fanns bland iPhone Appar vilket gick att ta ner via iCloud! Nu är ordningen återställd : ) Tack för snabbt svar!
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej nu funkar inte nordenkartorna på igo igen uppdatering idag
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vid varje uppdatering förnyas alla kartor, därför måste Norden och Iberia laddas ned på nytt under "Shop" i appen.
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har gjort det nu hjälper inte tyvärr, har också uppdaterat licenserna och verkställt ändå blir dom inte uppdaterat
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Gjorde samma sak, uppdaterade licens för alla kartor och fick en mörk kartbakgrund. Sedan kom jag på att kartor laddas var för sig i en annan meny. En kontroll av licenser visade "Fel" och då var det bara att göra om det. Nu funkar allt som det skall. Det var lite trixigt att hitta laddade kartor sen var det bara att trycka på samma rad en gång till tills licensen blev "OK".
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vilken meny då, jag har tagit bort o laddat ner igen får inte till det
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Samma här, får inte heller Igo att fungera efter senaste uppdateringen idag, detta trotts att jag laddat ner kartorna efter uppdateringen.

//Tommy
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vilken version är det som uppdaterats nu?
På App Store är den senaste 22 januari.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det kan vara bra, den bilden som du lagt ut hade jag också!

Efter nerladdning har jag startat om appen & ipad flera gånger men det hjälper inte.

//Tommy
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har inte lärt mig ännu att dumpa bilder på paddan (ska göra det ikväll) och kan visa hur man kollar licens på varje nedladdning. I alla fall ska man befinna sig på den nedladdade raden (med bocken) genom att trycka på meny sidan (pil neråt som finns mellan shoppingvagnen och kroppsikonen på vänster sida). Då ser man information om nedladdningen och om licensen är "Fel", då trycker man på knapper "Mer" och begär ny licenskontroll. Kommer att fungera garanterat! Anders kan inte se det då alla hans licenser är OK, samma med mig...

1) tryck på shoppingvagnen
2) tryck på "pil ner" under shoppingvagnen
3) ställ dig och tryck på "Map of Nordics"
4) Om det står "Fel" efter "Licensstatus" (vilket det gör i ditt fall)
5) tryck på "Mer" i mitten under och då får du ny lecenskontroll

Allt kommer att funka sen!
 
Senast ändrad:

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har inte lärt mig ännu att dumpa bilder på paddan (ska göra det ikväll) och kan visa hur man kollar licens på varje nedladdning. I alla fall ska man befinna sig på den nedladdade raden (med bocken) genom att trycka på meny sidan (pil neråt som finns mellan shoppingvagnen och kroppsikonen på vänster sida). Då ser man information om nedladdningen och om licensen är "Fel", då trycker man på knapper "Mer" och begär ny licenskontroll. Kommer att fungera garanterat! Anders kan inte se det då alla hans licenser är OK, samma med mig...

Testade också att förnya licenserna men det hjälpte inte, men avmarkerade kartorna och laddade ner på nytt då fungerar det.

Tror att jag kom på vad som var/är fel, precis när man klickat för nerladdning av nordic får man upp ett grönt streck som markerar hur mycket som är nerladdat, detta lurade mej då det visade ganska snabbt att nerladdningen var klar, men nu andra gången lät jag paddan vara och till slut kom det upp ett meddelande om att nerladdningen var klar. Men det tog betydligt längre tid än tidigare.

//Tommy
 

Ebbasmatte

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
7200
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Väldigt dum fråga kanske, men är det alls möjligt att installera detta program på at Androidplatta?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag fick avinstallera appen och installera på nytt!

Då fungerar det utan problem men det tar ju tid och förbrukar ca 3 GB av tilldelad datavolym.
 
Toppen