• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

bilkamera

F

F.d. 12793

Guest
Kan noen anbefale et godt bilcamera for montering i husbilens vindu. Jeg mene et camera som tar opp continuerlig under kjøring, og også som starter automatisk ved bevegelse foran parkert bil'
 

Kjellberg

HBK Medlem
Inlägg
219
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2024
Sv: bilkamera

Efter att ha provat GoPro bytte jag till den här CamOne infinity Full HD massor av tillbehör följer med, skärm bak och utbytbar optik ,motionsensor, timelaps och många fler finesser finns hos Conrad
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: bilkamera

Tommy, vem påstår att de inte tillverkas? Det går ju att köpa dom, t.o.m. i Sverige, men till betydligt högre pris.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: bilkamera

Tommy, vem påstår att de inte tillverkas? Det går ju att köpa dom, t.o.m. i Sverige, men till betydligt högre pris.
Jag gogglade lite på nätet och hittade ett inlägg som berättade att de har slutat att tillverka dessa, men min engelska kanske inte alltid är 100%-ig men vad gör det????
Jag har personligen inte någon åsikt och det var därför jag ställde frågan till Beng-Åke hur den var. Jag skall också köpa mig en men mest troligt är att jag köper från Kina (vågar man skriva det utan att bli påhoppad?).
//Tommy :wideeyed:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: bilkamera

Du kan ju se på denna som är den jag köpte MEN dom säljs med samma skal men olika innehåll .

Här är en som är filmad med den : Nästan av med fronten - YouTube samt Vägen till Skutesjön - YouTube se till så du tittar i HD läge .


Här är en billigare kamera som inte håller samma kvalite och det filmade jag på route Napoleon
filmkvaliten på billig vägkamera Dash cam - YouTube

Tänkte se om jag kunde redigera en filmsnutt som kunde slutat med slutet men bjuder på en screenshot
 

Bilagor

  • ojoj.jpg
    ojoj.jpg
    235,8 KB · Visningar: 22

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: bilkamera

Du har övertygat mig, det blir nog en från Skutesjön, vägen till Kina är kanske i längsta laget. Spelar den in i en slinga eller man måste tömma minneskortet? Hur har du kopplat strömmen? Hänger det en kabel ner till cigguttaget eller du har kopplat den fast. Har läst att det finns en del som har rörelsecensor så när det rör sig framför bilen startar kameran, har denna detta "extra sinnet"?
//Tommy
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: bilkamera

Denna loopar och man behöver inte tömma minneskortet och det finns även rörelsedetektor på den men inget jag ställt in .
Jag har den i sugproppen på rutan och sen har jag ett strömuttag som jag anslutit den till .
Man kan ju även sätta den i cigguttaget men då vet jag inte hur rörelsesensorn fungerar men den har ju inbyggt batteri också .
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: bilkamera

Jag använder ciggen och då startar kameran när bilen startar och slutar filma 30 sek efter att bilnyckeln vridits ur.
 

lejak

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Trosa
HBK-Nr
12023
Medlemskap
2022
Sv: bilkamera

Jag valde en Unicron bulls-i från SOSAFE i Uppsala

Riktigt bra kamera och bra personal på SOSAFE, så jag är nöjd med köpet

Det betyder dock inte att allt är OK
Filmerna/Bilderna sparas på ett minneskort och det är det jag använder
Man ska dock kunna använda Adroid/iPhones för att komma åt kameran
Men för mig fungerar det inte

SOSAFE ligger på tillverkaren ang. en firmware uppdatering som tillverkaren har flaggat om. De har angett ett par datum, men det är av typen "det bidde om Lördag"

Jag har dessutom själv kontaktat tillverkaren med frågor, men de svarar inte
Tyvär förstärker det min ibland negativa bild av Asiatiska företag. I detta fall Syd-Korea

Men om de får till det så är det en kanon kamera
 
Toppen