• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe 880

Anki o Claes 950

FD HBK Medlem
Inlägg
866
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
950
Medlemskap
2022
Är det någon i klubben som har en 880 som kan dela med sig av sina erfarenheter om denna bil. Själv har jag precis varit i Tenhult och valt
gardiner och överkast, leveransdatum i April
 
F

F.d. 52949

Guest
Sv: Kabe 880

Hej!
Tycker att ni gjort ett mycket bra val. Vi har en 880LT 2011 som vi är jättenöjda med. Vi har kört nu ca 4000 mil utan några större problem. Vi hade en 750T 2008 med vacumtoalett som vi inte kom överens med tidigare, så det blev till att byta. Okay den är lång men ändå lättmanövererad. Brukar säga att det är inga större problem med att den är lite drygt 1 m längre än den förra. Kan ibland vara lite trångt på en del ställplatser. Det finns inte många andra bilar som kan konkurera med den härliga golvytan vid köksdelen.
Jag får önska er lycka till med eran nya 880.
Mvh Bosse
 
B

Bopparve

Guest
Sv: Kabe 880

Lycka till ni kommer säkert att trivas med den. Vi har en 2011 LB och den är en pärla.:)
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Kabe 880

Är det någon av er med 880 som kör på vintern? Jag är fundersam på hur en halvintegrerad med boggie/dubbelaxlar driver, dvs hur mycket tryck blir det på framhjulen? Vi kör året om. Hoppas trådskaparen ursäktar intrånget.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Kabe 880

Grattis till nya Kaben en drömbil då är det väl nya bredden 250, vi har 750 T modell 2009 varm o skön.

mvh Bertil
 
F

F.d. 25021

Guest
Sv: Kabe 880

Grattis till nya bilen!
Vi har sen i somras en TM880LT-2012 i familjen och har precis kommit tillbaka från en tre veckors tur Idre. Vi har haft både husvagnar och andra husbilar innan denna. Förutom sedvanliga barnsjukdomar och slarvfel från Kabe (detta är vår tredje nya Kabe fordon så jag vet vad jag talar om så är bilen outstanding om man väger in körbarhet (boggien), last förmåga, vinterduglighet och utrymmen. När småfelen fixats så har vi vår drömbil.

Med vänlig hälsning,
Jari
 
F

F.d. 55717

Guest
Sv: Kabe 880

Idag har vi en 750Wt, nästa blir nog allt en 880.
Riktigt snygg!
Grattis.
 
Toppen