• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oyster 85=Viasat

F

F.d. 25200

Guest
Sv: Oyster 85=Viasat

Har bara haft Viasat men jag "tror" att du måste byta box. Finns säkert någon här som kan detta bättre än jag.

MVH

Stig
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Oyster 85=Viasat

Det finnes en "enkel" løsning som benyttes av flere, Oyster kontrolleren kan benyttes for å finne satellitten viasat benytter og deretter overlate kontrollen til en viasat tuner. Kablingen er i prinsipp antenne ut på Oyster til antenne inn på viasat, video ut på viasat til video inn på Oyster og TV koblet til Oyster.

Først benytter en Oyster fjernkontrollen for å finne sat og deretter trykker en på AV slik at tuneren i Oyster slås av og video sendes direkte gjennom. Heretter benytter en bare Viasat boksen og dens fjernkontroll. Det finnes et par ekstra triks slik at en ikke behøver å benytte fjernkontrollen til Oyster, men jeg har ikke detaljene med meg her jeg sitter "down under".
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Oyster 85=Viasat

Enkelte påstår at det finnes en CAM som fungerer for viasat, men ofisiellt så skal det ikke finnes. Passthrough løsningen er i alle fall velprøvd.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: Oyster 85=Viasat

Kolla med satelit proffsen i Malmö,
för många år sedan köpte jag en CAM av dem som gick att använda då!
I dag kör jag på det sätt som Knut beskriver!
mvh
Bengt
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Oyster 85=Viasat

Husker ikke hvilket år Viasat byttet ut viacrypt med dagens cryptering, denne var designet for å ikke kunne løses i en CAM - jeg har sett en CAM som fungerte. Den kostet omlag det samme som viasat sin egen tuner.
 

Joffe

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Klippan
HBK-Nr
12378
Medlemskap
2025
Sv: Oyster 85=Viasat

Jag har själv en Oyster med box för att hitta Sirius, vidarekopplar och väljer kanaler i min HD-box som jag tagit med från villan. HD-boxen går på 12 volt.
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Oyster 85=Viasat

Hej vad är det för box intr att den går på 12 v har du namn eller bilder skulle behöva veta måtten på den
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Oyster 85=Viasat

När vi tog Viasat abonnemanget så ingick en box. När det abonnemanget löpte ut fick vi ett nytt erbjudande med en gratis HD-box om vi tog HD abonnemang...
Dessutom ingår Viaplay :wink:
 

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Sv: Oyster 85=Viasat

Har i veckan uppdaterat(bytt ut boxen ) till Oysters HDTV Europa :)
Det skall bli roligt att se hur den fungerar när vi åker norrut just nu står vi
i Fuegirola .
Tom
 
F

F.d. 50042

Guest
Sv: Oyster 85=Viasat

Jag har båda, och fungerar perfekt. Det fordras att man har box för både Canal digital samt Viasat.

Bosse HBK 1812
 
F

F.d. 50042

Guest
Sv: Oyster 85=Viasat

JR Larmcenter i Lindome tel. 031 7950314.

Eller vilken TV handlare som helst.

Bosse HBK 1812
 
Toppen