• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa elcykel?

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Bästa elcykel?

Hej
Tänker NI öka på omkretsen runt magen?
Lycka till.
/Vidhem
 
F

F.d. 53141

Guest
Sv: Bästa elcykel?

Hej! Vi köpte Life Bike, de som de gjorde reklam för i TV4 för några år sedan.
Cykel med stora hjul. Företaget som marknadsförde dessa gick i konkurs och vi lyckades komma över 2 ex för 5000:-/st vid en utförsäljning i Höör för två och ett halvt år sedan. Har fungerat perfekt sedan dess. Vi var lite oroliga var vi skulle kunna komplettera med nya batterier när det är tid. Blev väldigt förvånade när vi fann att samma cykel nu säljs hos Biltema för 7.990:-.
Kan rekommendera denna cykel. Man får dock trampa för att få hjälp av el-motorn.
Mvh
Charlie B:)
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Bästa elcykel?

Hej. Köpte var sin Promovic för tre år sedan. Har åkt 270 mil på dessa år och tycker dom är bra. 28 tum hjul, 7 växlar, sex steg på farthållaren och gasreglage Åker nog 3-4 mil/laddning. Batteriet har kanske försämrats med 5 procent under denna tid och det är ok.
Elcykeln är ett bra köp, lätt att ta med på bilen, brukar förvara batteri och sadel i bagaget, är då inte rolig att stjäla. Det finns numera inga uppförsbackar eller motvind. Är mycket nöjd.
Sören.
 
F

F.d. 29794

Guest
Sv: Bästa elcykel?

Kolla biltemas cyklar dom har endast 24 volt och skall man köpa bör man ha 36 volt. Har sjålv bytt ut 24 voltare mot 36 voltare mycket bättre.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Bästa elcykel?

Hej! Elhoj.com har en bra hopfällbar cykel, lite dyr men med kraftigare batteri än andra fabrikat. Bra service. :D

Sanddammaren
 

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Inlägg
212
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023
Sv: Bästa elcykel?

Våra cyklar heter e-motion vi tycker de är bra, men man måste trampa för att komma fram. Men det är lättare att cykla med dem och skulle batteriet ta slut är det en vanlig 3 växlat cykel håller ca 3 -3/5 mil.De kostade ca 7500:- i en cykelaffär i Enköping. Mvh. Per o Agnetha
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: Bästa elcykel?

Våra cyklar heter Goodwheel, stor hjul, 7 växlar och 36V. Paketpris i våras då fick vi de för 16-tusen totalt. Trivs bra med dessa.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Bästa elcykel?

Helkama jopo, en Finsk cykel. Då finns inga backar & eller att blåser mot en, Alltid en som puttar på, bara man trampar lagom. Skulle inte cykla annars. Man får lite motion lite många gånger, tycker jag att då är det ok.
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Bästa elcykel?

Efter at ha provat diverse Kinesiske el-cykler har vi nu köpt et par
Eco-Ride Ambassador cykler (Svenska men naturligtvis också producerat i Kina).
Det er helt klart det bästa vi har gjort, Kanon cykler och bra batterier.
Men har ju ingen erfaring med andra 'Svenska' cykler så det blir ju
en ganska subjektiv mening.
 
I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Bästa elcykel?

Hej Annette o Steve

Vi bor i Holland och har här köpt var sin SPARTA-elcykel förra sommaren. Vi valde märket SPARTA eftersom, vad vi har blivit informerade över här nere, de var de första med att tillverka en elcykel och är ett av de största kvalitetsmärkerna i Holland.
Nu älskar vi att ta cykelturer på runt 40-50 km, hade jag inte ens kunnat tänka mig innan. Jag kan väl tillägga att det tar ett tag att vänja sig vid denna robusta och tyngre cykel. Älskar nu att cykla också utan batterihjälp för jag vet att jag alltid kan få draghjälp i motvind, vilket vi alltid har här. Våra cyklar gör 27 km/tim i stark motvind.

Vill någon ha mer info om Holländska elcyklar så kan ni alltid höra av er till oss så ska vi hjälpa er i cykeldjungeln!
 

Per P

HBK Medlem
Inlägg
120
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Sv: Bästa elcykel?

"Svenska" elcyklar med kardandrift(tillverkade i Kina såklart).
Svenska killar som själva har varit med och tagit fram modellen för den Svenska marknaden.
Ska vara av mycket hög kvalitet.
Funderar själv på en sådan.:yes:

http://for-ever.se/
 
Toppen