• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Detta märke.

F

F.d. 28371

Guest
Sv: Detta märke.

På grunn av klimaendringene går det nå oftere ras i Norge. Også på steder der det før ikke gikk ras. Jeg vil tolke skiltet slik at her kan det gå ras og at det kan ligge stener og jordmasser i veibanen dersom raset nettopp er gått og veivesenet ikke har rukket å rydde veibanen.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Detta märke.

Kanske en uppmaning om att vi ska kontrollera vägen framför oss extra noga för att upptäcka OM något ev fallit ned och blivit liggande på vägbanan framför oss (stenar, mm).

De flesta(?) av oss kanske kollar in vägbanan framför sig(?) ändå, utan uppmaning och för dem kan skylten möjligen synas onödig(?) - övriga får en påminnelse?
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Detta märke.

förstår ju att du driver med dina klubbkamrater.Märket är ju ofta förekommande här i SE.Varnar för risk för nedfall från t.ex.poröst berg etc.Håll bara uppsikt framåt skit i alt annat så skall du se att det går bra
 
F

F.d. 25026

Guest
Sv: Detta märke.

Min reaktion är att jag känner mig upplyst om förhöjd risk för ras, och att jag är lite extra uppmärksam på flygande sten och bråte både på vägbanan och åt sidorna. I alla fall åt den sida som vetter mot högre terräng.

Dessutom vet jag då att det är olämpligt att stanna till och fika eftersom både jag och bilen kan få bucklor, bäst att jag skyndar mig därifrån! Men inte så fort att jag åker av vägen för en uppdykande sten...
 
Toppen