• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tingsryds Camping

BMåbrink

FD HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Malmö
HBK-Nr
14003
Medlemskap
2023
Hämtade ut våran helt nya McLouis Mc4-74g 2013 hos Autohallen i Lomma fredagen den 4 okt. och fick en rejäl genomgång av husbilen av personalen helt förträffligt bra. Alla garantier gicks igenom 2 gånger och har det även i pärmen. Är supernöjd.
Åkte på jungfrutur till Tingsryds Camping och överraskade min bror som campar där med sin Kabe husvagn. En mycket trevlig helg i Tingsryd och en helt underbar första tur med vår McLouis, allt fungerar perfekt hittade några små detaljer som de får fixa i Lomma. Kommer bli många utflykter i höst och sen till våren drar vi säkert söder ut.:)

Hälsningar Bo & Raimo
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds Camping

Gokväll

Medlemsmaterial från MCLOUIS-klubben kommer inom kort. Har fått från Lasse i Lomma i fredags.

ha d.......
 

Gert och Margareta

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
212
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds Camping

Hej lillebror!
Vad roligt att höra att första husbilstrippen till blev lyckad (förutom toalett problem Kabe brodern har skvalrat).Nu förstår du kanske varför jag har älskat husbilslivet sen 1997.
Vi åker Göteborg - Kiel den 28/11 för vidare färd till Spanien beräknar vara borta 2 månader.
Hoppas ni kan besöka oss här i Göteborg innan vi drar.
Ställplats på garageinfarten är ledig elkabel, vatten, toatömning finns välkomna.
Hälsningar
Storebror
Ps välkommen också till den fina klubben Husbilsklubben
 

SoT

FD HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: Tingsryds Camping

Stort grattis till ett bra val!
Vi har en exakt likadan som vi hämtade hos Autohallen i Lomma tidigt i vintras.
Sedan dess har den fått visa vad den går för under de 1400 mil vi hunnit köra med den. Den har tagit oss till både Paris o franska kusten till Lappland och Lofoten, Abisko och diverse andra platser, och nu nyss hemkomna från en tur i Finland.
Den är dessutom tillräckligt rymlig för oss att sitta och sköta vissa delar av vårt jobb ifrån. Och under en vecka i somras var vi fyra vuxna som sov gott i den. Plus hund.
Den bara levererar.

Vi var dessutom ute några snörika, blåsiga rundor med den redan i vintras.
Den visade sig hålla värmen bra trots att den inte alls är byggd för vårt nordiska klimat. Nätter med ner till -12 var alls inga problem trots enkelgolv och englasfönster. Den är uppenbarligen välbyggd.
Nu efter hittills ca 70 övernattningar i den i år (och fler lär det bli) kan vi bara konstatera att det är en kanonbil!

Ni blir säkert också nöjda!
Lycka till,

Här finns reseberättelser från bilen att läsa

Vh,

SoT
Sanna o Torbjörn
 
Senast ändrad:

BMåbrink

FD HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Malmö
HBK-Nr
14003
Medlemskap
2023
Sv: Tingsryds Camping

Jo jag fattar nu Gert :)
Inte visste jag, som nybörjare att man skulle "dra i spaken" och helt otroligt att Thomas från Autohallen i Lomma ringde precis och frågade hur första resan och natten hade funkat. Ditt tips om SOG tackar vi för också.
Blir säkert många resor med vår Mc4-74g så tack Sanna o Torbjörn väldigt intressant att ta det av era erfarenheter.

Håller med dig storebror Husbilsklubben känns redan som "himma" :)
 
Toppen