• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Portugal

F

F.d. 55596

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Prova bryggkaffet Saimaza mezcla 250 gr paket kostar runt 2 €
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Sjukhusläkaren tyckte att jag ska äta Paracetamol. Varför begriper jag inte. Jag har aldrig haft värk. Jag har för mig att medlet har hamnat i vanrykte på sistone eftersom en av biverkningarna är plötslig död!

Undrar vad det står här!

Visa bilaga 76259

Jappe

Det står :

Medicinering rekomederadatt följa
- Fortsätt med den normala medicinen
- Parcelamor 1gr capsel var 8e timma, om du har ont eller feber
- Fortsätter symptomen så kontakta läkaren för ett nytt omdöme.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Alla Mezlca kafferna är färdigblandingar med socker i!!! Gäller alla märken.
Gott men inte bra.

Köp "Natural" Kanske samma märke men utan Mezcla.

Vi tycker om Santa Cristina. Malaga-kaffe i grön påse. Molido betyder nog malt för bryggning.

hälsning
anita & jyrki
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Jäkla trams! Paracetamol äter jag inte! GB skickar lämplig medicin från Sverige! Vad har hänt med alla mirakelmediciner som skrevs ut i parti och minut här nere för bara två år sedan? Har syndaren vaknat och vem är i så fall syndaren? Stor skillnad! Noterat!

Rödvin funkar alltid! Bästa medicinen! Helst från Penedes! "Katalan" säger lokala "funktionärer" och rynkar på näsan åt viner från Barcelonahållet. Förmodligen idrott inblandat här, antagligen gäller det vuxna människor som springer runt på en liten, kolossalt välskött gräsmatta och försöker komma åt en en boll att sparka på! Eftersom mängden spelare är relativt stor, så är det ju alltid någon som hittar bollen!

PS. Jag förstår inte varför så många dricker sockerdricka (öl) här nere i vinbältet! Säkert kolossalt farligt!

fint.jpg

!PS. Jag köpte Marcilla natural, funkar minst lika bra som ''Gevalia!
 
Senast ändrad:

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Hej Jappe! Vadå Gevalia fråga efter Zoega kaffe har nu Norrmännen vaknat & dyligt finns i Bergen i Norge så var det väl konstigt om inte Zoega kaffe finns i Spanien!
Kan hända du får söka dej ner till Solkusten för ett dyligt inköp m. vad gör man inte för att njuta!
Mvh. "Ps" härligt att höra att du på G. igen "Ds"


Jäkla trams! Paracetamol äter jag inte! GB skickar lämplig medicin från Sverige! Vad har hänt med alla mirakelmediciner som skrevs ut i parti och minut här nere för bara två år sedan? Har syndaren vaknat och vem är i så fall syndaren? Stor skillnad! Noterat!

Rödvin funkar alltid! Bästa medicinen! Helst från Penedes! "Katalan" säger lokala "funktionärer" och rynkar på näsan åt viner från Barcelonahållet. Förmodligen idrott inblandat här, antagligen gäller det vuxna människor som springer runt på en liten, kolossalt välskött gräsmatta och försöker komma åt en en boll att sparka på! Eftersom mängden spelare är relativt stor, så är det ju alltid någon som hittar bollen!

PS. Jag förstår inte varför så många dricker sockerdricka (öl) här nere i vinbältet! Säkert kolossalt farligt!

Visa bilaga 76279

!PS. Jag köpte Marcilla natural, funkar minst lika bra som ''Gevalia!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Hej Jappe! Vadå Gevalia fråga efter Zoega kaffe har nu Norrmännen vaknat & dyligt finns i Bergen i Norge så var det väl konstigt om inte Zoega kaffe finns i Spanien!
Kan hända du får söka dej ner till Solkusten för ett dyligt inköp m. vad gör man inte för att njuta!
Mvh. "Ps" härligt att höra att du på G. igen "Ds"

Nestlé har en affärspolicy, framgångsrik sådan, att köpa upp kvalitetsföretag och sedan behålla varumärket, i det här fallet Zoega, och minimera Nestlénamnet på förpackningarna så att det nästan krävs förstoringsglas för att se dem! Innan Nestlé köpte Zoega så köpte jag alltid Mollbergs blandning. Den tiden är förbi! Vakna och försök förstå konsekvenserna av den globala finansdansen!!!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Giv mig styrka!


ARBETSLÖS?

Vad många tänkt och länge förutspått
blir nu många hederliga jobbares lott

girigheten och gemenheten
härskar på vår jord
råkapitalism och globalisering är idag vackra ord
Så förgår jordens skönhet och glans
i girigbukars merkantila globala dans


Jappe

PS. Det som händer i randstaterna i EU, vad kan det bero på??
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Det är så att att när de globala företagen tar över ett inarbetat kvalitetsvarumärke i något lämpligt land (korkad befolkning) så sker långsamt en övergång till en helt annan marknadsföring där reklamen får en mycket större roll!

Povel Ramel: "Allting går att sälja med mördande reklam" och är det så enkelt så kan man naturligtvis samtidigt höja priset och försämra kvalitén!!

Jappe
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Jappe i Portugal

Det som gläder oss Jappe är att du har slutat röka och att du rör dig en hel del, bästa medicinen mot KOL. Mariannes mamma led av samma åkomma, men hon var inte så rörlig och rökte in i det sista. Läste nyligen en (vetenskaplig) artikel om LCHF, VV, Atkinson osv... som redovisar att alla metoder visar sig vara bra och jämnas ut med viktnedgången i längden. LCHF är något snabbare i början, pulver funkar bara i början osv... Allt handlar egentligen om "input & output" annars kan det bli error... : ) LCHF kan däremot leda till risker med stroke, där inte minst mycket unga människor drabbas (en annan artikel i GP, finns kvar på nätet från 1/8-13). Vin däremot rekommenderas i måttliga mängder (den delen gillade jag mest att läsa..he, he...lol... : )
Fortsätt med dina mycket läsvärda reportage, väntar med spänning på nästa äventyr!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Det som gläder oss Jappe är att du har slutat röka och att du rör dig en hel del, bästa medicinen mot KOL.
LCHF kan däremot leda till risker med stroke, där inte minst mycket unga människor drabbas (en annan artikel i GP, finns kvar på nätet från 1/8-13). Vin däremot rekommenderas i måttliga mängder (den delen gillade jag mest att läsa..he, he...lol... : )
Fortsätt med dina mycket läsvärda reportage, väntar med spänning på nästa äventyr!

Motion är den bästa medicinen mot KOL, där råder ingen tvekan! GP:s uppfattning om LCHF är bara en partsinlaga bland alla andra sensationsartiklar i i första hand kvällspressen. Rödvin är nyttigt som bara den. Vitt vin inte lika nyttigt och ju sötare desto onyttigare. Öl är livsfarligt, i synnerhet för dem med ölstinna bukar, men måste man absolut dricka det så bör man dricka så starkt öl som möjligt eftersom sockermängden i öl är omvänt proportionell mot alkoholprocenten!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Någon som vet om norrmannen finns kvar hos Masmovil i Scandinavian Center i Torrevieja, alltså den norrman som fixade nalleinställningarna på plats så att kontantkortet fungerade som det skulle?

När jag ställde in APN på Vodafones Europasim enligt de nya anvisningarna för att inte bli debiterad dubbel dygnstaxa så fick det till följd att jag inte kommer ut på nätet alls med det kortet! Måtte Diefwulen ta Vodafone! :wall:

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Någon som vet om norrmannen finns kvar hos Masmovil i Scandinavian Center i Torrevieja, alltså den norrman som fixade nalleinställningarna på plats så att kontantkortet fungerade som det skulle?
Jappe

Jag citerar mig själv och svarar på frågan. Norrmannen finns kvar och de har två "prepaid" simkort, antingen 20€ + 10€ för en gb under en månad eller 0,05 cent per mb vilket väl skulle ge 50€ för en gb utan tidsbindning.

Jappe
 
Toppen