• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

70-talister på ingång?

J

Johank

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Liten update:)
Första natten blev på en mycket trevlig plats med egen sköutsikt vid Vesslarpssjöns norra spets.
Man får backa ner de 20 sista metrarna om man inte, som vi, får öva mycket på vändning och backningen på en femöring...
Koordinater: N 56gr 21' 17 E 14gr 15' 09"
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    2,5 MB · Visningar: 6
J

Johank

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Andra natten på vår weekend resa...
Halens camping utanför Olofström. Sonen är nöjd efter en veckans scoutläger - elplats och vi har kommit ihåg hans iPhone...
Utsikten från vår plats går inte heller att klaga på:p:
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    1,9 MB · Visningar: 3
I

Ixeofors

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Jag är -79:a min sambo -76:a och dotter på tio år. Vi är inne på vårt andra husbilsår och andra husbil.
Går redan och funderar över vad som kommer bli nästa modell! :)

Har rest inom sverige hittills, men funderar på Europa nästa sommar!

/Ronny
 
J

Johank

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Hör gärna av er om ni vill ha tips eller ev sällskap. vi har semestrat en del i Europa (läs Tyskland, Österrike, Schweiz och Italien)
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Att 70-talister är på ingång, förvånar mig inte det minsta. De är ju barn till 40-talister! :)
Men vad har hänt däremellan, vad sysslar 50-och 60-talisterna med?:cool:
Julian
 
F

F.d. 23858

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Rolig "koll av läget"! :)

Jag är 74:a, maken 68:a och våra tre barn mellan 4 och 9 år. Vi går mot strömmen här eftersom vi tyvärr inte har någon husbil än, men drömmen är stark och väldigt engagerande... Till och med barnen VILL verkligen att familjen skaffat husbil!

Jag har inget här att göra alltså (än!?), men kommer nog att tjyvkika lite för att fortsätta underhålla husbilssuget... Hoppas att det är okej! :)
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Jag är 40-talist och sambo med en 50-talist och vi bor i vår husbil. Är också mamma till en 60-talist som har har haft husvagn i några år stående på campingplats under säsong men nu funderar på husbil. Yngste sonen är 70-talist och har ännu så länge inte en tanke på att husbil kan var något alternativ. Han har nog tröttnat på att höra om vårt kringflackande liv och gillar att vara bofast i Borås. Så är det hos oss för närvarande.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Rolig "koll av läget"! :)

Jag är 74:a, maken 68:a och våra tre barn mellan 4 och 9 år. Vi går mot strömmen här eftersom vi tyvärr inte har någon husbil än, men drömmen är stark och väldigt engagerande... Till och med barnen VILL verkligen att familjen skaffat husbil!

Jag har inget här att göra alltså (än!?), men kommer nog att tjyvkika lite för att fortsätta underhålla husbilssuget... Hoppas att det är okej! :)

Ni är så välkomna hit och jag hoppas att ni tar ett beslut om att köpa en husbil. Nu är det rea hos Bengt i Örkelljunga | Husbilar och husvagnar finns i ett stort urval.. Hoppas att ni kan hitta en bra husbil till er familj.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Det är helt okej att tjuvkika här skogstorp, låt dig inspireras och lär dig av andras misstag (inte för att jag gör några) :D:D:D
När eller om ni tar steget att köpa husbil så är du redo och kanske har du lärt dig vad du behöver veta om överlastproblematiken och mycket annat och hamnar mer rätt i valet av första husbilen.

mvh jocke
 
F

F.d. 16493

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Jag 72:a och frugan 73:a och första husbilsköpet för ett par dagar sedan. Ingen aning hur nåt funkar eller hur man gör eller beter sig :) Spännande skall det blir dock :) Har tre barn 7,9, och 12 som är exalterade som tusan och sover i husbilen utanför huset inatt för att prova litev //Roger
 
F

F.d. 56076

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Ja tack! Vi är inne på Kroatien nästa år, gärna tips och trix med en halvintegrerad. Går det att köra in i städer? Har inte kommit längre än till Flensburg iår....
 
F

F.d. 6334

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Är från 70, Husbil införskaffades -12; dock ej än betalande medlem
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Jag är årsmodell 73 och frun 74:a.
Första sommaren med husbil.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

70:a och 73:a.
Har haft 2 husbilar, men kånkar på husvagn nu. Är dock ute till försäljning på blocket. Blir förhoppningsvis husbil till nästa säsong igen :). Sönerna 15 o 18 är inte sugna på att följa med längre även om det brukar bli resor till Kroatien o Italien sommartid.
 
A

Afdragon

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Är född på 60-talet så jag kan väl räkna mig och gubben som mitt i mellan då kanske:twitcy:. Skaffade husbil för 2 veckor sedan mest p.g.a att vi har två större hundar. Svårt och knöligt att hitta boende om man vill åka iväg på utställningar m.m:dog:. Hoppas vi ses på vägarna framöver.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: 70-talister på ingång?

Det är härligt med ungdomar inte minst med husbilar. Men vi skall nog införa förbud att kalla sig -ister. Eller vad tycker ni andra, om det nu finns några, trettiotalister. Man blir ju knäckt med tanke på hur många -ister det finns fram till oss. Mina barn är 60-talister.

Inte förrän 40- är man torr bakom örona och får kalla sig -ister.

Jag skämtar med er ungar. Hoppas alla har förstått det. Man är aldrig säker.

:mcride:
 
J

Johank

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Hej alla,
nu provar vi nåt lite osvenskt men spontant.
Vi ska ut nästa helg med HB:n fredag till söndag, men vi vet inte vart...
Är någon/några av er i denna tråd som också ska ut så skulle det vara häftigt att ses nånstanns.
Behöver verkligen inte vara så organiserat, utan kanske bara träffas under markisen med en öl/glas vin eller flera:rolleyes:
Vi är 39/42 samt son på 12 år (även en Goldenhanne finns i familjen) och bor i Kristianstad. Vi kan tänka oss att köra max 15-20 mil från hemmet.

Vilka kan, vill och vågar?
 
F

F.d. 28710

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Hej jag och frugan är födda 72 med dotter på 14 vi är inne på vår tredje husbil hobby sphinx
 
Toppen