• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kamera i vindrutan.

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Hej.
Någon som har erfarenhet av att ha en kamera på instrumentpanelen och i så fall vilken modell?? Kameran skall spela in allt som sker framför bilen och lagra på ett SD-kort, ha en rullande inspelning om ca en timme.
Har hör att detta börjar bli nödvändigt vid bilande ner till södra Europa. Hade för övrigt behövt en kamera på vår semesterresa i Norge för ett par veckor sedan.
// Tommy.

:wideeyed:
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Kamera i vindrutan.

Jag filmar allt framför vindrutan under körning och är nöjd med vad som lagras. Efteråt har man tillgång till bild/position/hastighet/datum-klockslag. Trevligt att kolla resan efteråt! Men det går åt ett antal SD32GB. Vill man lagra SD sen på en hårddisk, så obs att det tar stor plats.
 
F

F.d. 28371

Guest
Sv: Kamera i vindrutan.

Jeg har ingen erfaring med kamera i vindrutan, men det kan også virke mot sin hensikt. Norske aviser har i dag en berettning om en latvisk lastebilsjåfør som har filmet sin kjøring og den er ikke eksemplarisk. Politiet har derved godt bevismateriale mot sjøføren.
www.bt.no Jeg får vondt i magen å se på.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Kamera i vindrutan.

Funderar om det var den lastbilen som körde om vår husbil och fick möte. Vår backspegel fälldes fram av släpet och jag trodde vår sista stund var kommen. I ett sådant fall vore det bra att ha det på film.
// Tommy :mad:
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Kamera i vindrutan.

Kör med BlackVue. Dyr man väldigt bra kvalité på filmerna. Duger även att ta bilder från till fotoalbummet.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Kamera i vindrutan.

Hej Frankia.
Fungerar denna med en rullande inspelning eller den spelar in till minneskortet är fullt??
Hur brukar du i så fall tömma det?
Verkar annars vara ett hyfsat alternativ.
// Tommy
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024

Frankia7

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Borås
HBK-Nr
202
Medlemskap
2024
Sv: Kamera i vindrutan.

Hej Tommy
man ställer in inspelningen 3,5 eller 10 minuters snuttar om kortet blir fullt tar den bort de första filmsnuttarna, sparar de bästa bitarna på datorn, resten slänger jag
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Kamera i vindrutan.

Pratade du med honom/henne?

Jo jag sa att det var nära jag blev av med nosen men han sa att:
Jag (han) blinkade före och under filbyte i rondellen samt genade han inte alls i rondellen och körde hela tiden i sin fil även efter rondellen.

Om något händer hur bevisar man motsatsen.

Kameran kommer sitta där varje kilometer jag kör.
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Kamera i vindrutan.

Får sätta en roterande på taket.
Fienden kan komma från alla håll
Ha en bra dag
Kan man inte ta en telefon med app för detta i stället för attköpa en speciell kamera?
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Kamera i vindrutan.

Varför inte tre. Min telefon på vänstra frugan höger sidoruta och en i framrutan
 
Toppen