• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Näää nu ger jag upp...

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Packar folkabussen med massor av prylar och avser att fara till Metropolen Murjek kl 0700 i morgon bitti för fjorton dar kanske tre veckors liv i dagsljus dygnet runt och sedan att runt den 20:e fara till Grundsund och uppleva allt det fina där med barn o barnbarn. Livet leker.........
Hört av grannar där uppe i norrbotten att det skall vara mycket mygg men va faan....
Tillönskar er alla en härlig sommar med god mat, gott att dricka, fina solnedgängar och härlig ledighet.
Var rädda om varandra och kör försiktigt.
Hälsningar Bror
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Näää nu ger jag upp...

Mygg....ajfan....Kanske ska dra till södra Öland i stället då:confused:
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Näää nu ger jag upp...

Esbjörn,
inte bra om man drar sig undan för lite småkryp...knott och svidon tillsammans med broms, då är det lite av en plåga.
Ha D
Hälsningar Bror
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Näää nu ger jag upp...

Hej Bror
Vi åker från norra Finland imorgon svensk tid kl fyra på morgonen. Sträckkör till Norrköping (inte med HB), här uppe är det massor av knott (mäkärä) och mygg. Misstänker att du tar E4, ska hålla koll efter din pärla.
Ha en härlig tur norrut
Lennart
 
F

F.d. 25418

Guest
Sv: Näää nu ger jag upp...

Hej!
Tänkte bara gratulera till ett bra förnamn, vi verkar inte vara så vanliga nu förtiden!
Bror.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Näää nu ger jag upp...

Hej Bror
Vi åker från norra Finland imorgon svensk tid kl fyra på morgonen. Sträckkör till Norrköping (inte med HB), här uppe är det massor av knott (mäkärä) och mygg. Misstänker att du tar E4, ska hålla koll efter din pärla.
Ha en härlig tur norrut
Lennart

Hallå,
åker en vit vw buss med förhöjt tak. Blinka om vi möts. Borde käka på Lenas vägkrog runt kl 1400. Ligger ca 4 mil söder om umeå.
Hälsningar Bror
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Näää nu ger jag upp...

Hej!
Tänkte bara gratulera till ett bra förnamn, vi verkar inte vara så vanliga nu förtiden!
Bror.

Hej min namne,
ja som du säger så är det ganska ovanligt numera men som allt annat så kommer det nog tillbaka så småningom.
Hälsningar Bror
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Näää nu ger jag upp...

Hej!
Är det någon som vet något bra myggmedel? Som är effektivt och som inte är äckligt och kletigt.
Förra gången vi var i norrland, låste jag in mig. Utanför satt en norrlänning i korta byxor, bar överkropp och grillade. Jag blev verkligen avundsjuk på honom, som stod ut med knotten.
Vi åker norrut den 5/7
Trevlig sommar Uno
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Näää nu ger jag upp...

En viking låser aldrig in sig, utan deltar i grillningen i kortbyxor och utan skjorta. Det kallar jag sport...:D:D
Själv är jag så jävla sur så myggen struntar i mig men knotten däremot som kryper in i ögon öron mm dom är mindre roliga.
Detta med myggmedel är nog svårt. Sitter man runt ett bord el.dyl så finns det ju div myggmedel typ spiraler mm men rör man på sig kanske fiskar då gäller det att vara rätt klädd.
Är nu framme i Metropolen Murjek efter 11-12timmars körning i en bil utan AC kan säga att det var varmt.
Tror inte att jag någonsin sett och mött så många husvagnar-husbilar som denna dag. Var kommer alla från?
Nu skall man njuta av ljus dygnet runt, husera på tomten för gräset växer som bara den, en tur till Kiruna imorgon och kolla om staden finns kvar.
Hälsningar
Bror
 
Toppen