• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wiggersviks camping-Kungshamn

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Stod natten som gick på wiggersvik. Vid utcheckningen ville dom ha 250kr med el...
jag sa att på hemsidan såg jag att det kostade 180kr och att någon på husbilsklubben betalat 150Kr nyligen.
Är du med i husbilsklubben frågade hon...jaa det är jag...
då skall ni betala 150kr fram till midsommar blev svaret... ok tänkte jag 100kr... i ren vinst.:)
Från ett soligt men blåsigt Bohuslän.

Bosse
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Wiggersviks camping-Kungshamn

Hej sod vid brofestet vid smögenbron fantastisk utsikt och gratis va det också kan rekomenderas.:D
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Wiggersviks camping-Kungshamn

Hej sod vid brofestet vid smögenbron fantastisk utsikt och gratis va det också kan rekomenderas.:D

Ja där är det fin utsikt men som det blåste igår så måste bilen ha skakat rejält...
Vi åt lunch ute vid Kleven i halvlä... det fick räcka.
Fiskarna kunde inte ens gå ut och fånga räkor... så de var slut ...men idag köpte vi några färska i Bovallstrand för 249kr/kg+ 5kg båtfrysta för 300kr :) i Grebbestad som åkte in i frysen för att tas fram till midsommar.

Bosse
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Wiggersviks camping-Kungshamn

Jo det blåste bra men jag körde ner stödbenen. Lunchen bestod av nyfångade räkor 299kr kilot och middagen blev hellefludra 299kr kilot men allt smakade västkust o så gott:D
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Wiggersviks camping-Kungshamn

Jo det låter bra den som är talför klarar sej.
I Limhamn Småbåtshamnen 200 kr m. allt!?
"Utan gråvattentömmning!!!!! GÅR EJ OBS!"
Ja i Limhamn på rökeriet S. hamnen tog dom under 300 kr /kg för Rygg Torsk file`!!!
Vad jag vet brukar det kosta närmare 400 kr!
Billigt nä själv fångat är bäst!!!
Mvh. "Ps"






Stod natten som gick på wiggersvik. Vid utcheckningen ville dom ha 250kr med el...
jag sa att på hemsidan såg jag att det kostade 180kr och att någon på husbilsklubben betalat 150Kr nyligen.
Är du med i husbilsklubben frågade hon...jaa det är jag...
då skall ni betala 150kr fram till midsommar blev svaret... ok tänkte jag 100kr... i ren vinst.:)
Från ett soligt men blåsigt Bohuslän.

Bosse
 

Arne o Elvy

FD HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3076
Medlemskap
2023
Sv: Wiggersviks camping-Kungshamn

Hur är det egentligen med ställplatsen ute vid gamla segelmakeriet? Är det öppet i år. Vet att norrmännen bygger dyra bostäder därute och förstör för vanliga människor att njuta av Smögen.
Elvy
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Wiggersviks camping-Kungshamn

Är inte norrmän vanliga människor :confused:

Flor 16 ...svårt att fånga räkor själv, har du försökt ?? :wink:

Var i Åmål idag...pratade med ett par från Halden verkade vara norrmän...
helt vanliga :D skulle fiska lax i Vänern...vi bjuder på det...
gratis fiske i Vänern även för norsken.

Bosse
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Wiggersviks camping-Kungshamn

Hur är det egentligen med ställplatsen ute vid gamla segelmakeriet? Är det öppet i år. Vet att norrmännen bygger dyra bostäder därute och förstör för vanliga människor att njuta av Smögen.
Elvy

Det har framgått från ett tidigare inlägg att området inte skall utarrenderas i år, det är ju en byggarbetsplats och kanske tänker markägaren på ev. skador som kan uppkomma.
Nu u nder lågsäsong så är det inga problem att parkera på kommunens parkeringar på Smögen, gott om gratisplats.
 

Arne o Elvy

FD HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3076
Medlemskap
2023
Sv: Wiggersviks camping-Kungshamn

Till Niclas och Pia!

Var det sagt för att reta upp oss? Visst är norrmän vanliga människor och vi har många goda vänner som kommer från vårt grannland. Vi tycker dock att i just Bohuslän har många norrmän med alla sina pengar haft möjlighet att "ta för sig" mycket. Vi vill ha möjligheten att komma ut till havet och njuta och tycker inte om när man begränsar möjligheterna för alla att ta del av fantastiska Bohuslän. Detta är skrivet av Elvy som är född bohuslänska och som ser skillnaden mot förr och nu.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Wiggersviks camping-Kungshamn

Bohuslän är fortfarande fantastiskt även om privata intressen breder ut sig mer och mer. Jag minns hur det var när vi seglade runt i Norges skärgård förra årtusendet. Det var svårt att hitta natthamn ibland och ofta blev vi bortjagade av ilskna norrmän som menade att det var privat område.

bo.jpg

Måtte inte det gå lika illa i Bohuslän.

Jappe

PS. Det är väldiga skillnader mellan genuina bohusläningar och de nya hus- och markägarna i Bohuslän. "De gamle" är intresserade av sina medmänniskor medan nykomlingarna ofta tycker att främmande människor "stör"!
 
Senast ändrad:

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Wiggersviks camping-Kungshamn

Till Niclas och Pia!

Var det sagt för att reta upp oss? Visst är norrmän vanliga människor och vi har många goda vänner som kommer från vårt grannland. Vi tycker dock att i just Bohuslän har många norrmän med alla sina pengar haft möjlighet att "ta för sig" mycket. Vi vill ha möjligheten att komma ut till havet och njuta och tycker inte om när man begränsar möjligheterna för alla att ta del av fantastiska Bohuslän. Detta är skrivet av Elvy som är född bohuslänska och som ser skillnaden mot förr och nu.

Hej Elvy
Det var formuleringen jag (Niclas) reagerade på, men inte så hårt som det upplevdes .....skulle kanske använt någon blinksmiley också...
Men å andra sidan kan vi inte skylla nybyggen nära vattnet på Norrmännen för det är faktiskt kommunerna som godkänner nybyggen.

//Niclas
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Wiggersviks camping-Kungshamn

Det finns nog plats för alla...bara man är lite öppen för var man kan stå och när.
Nu när vi gjorde några tillslag norr om Göteborg så mötte vi mest norskreggade husbilar.
På parkeringen i Grebbestad stod några svenskar...men de skulle väl vara med i Nordiska mästerskapen i ostronöppning som går av stapeln 3-4 maj i Grebbestad ;)

Stod som ensam bil med sjöglimt på Widdersvik camp...all service, fritt fiske...
150kr fram till midsommar...för HBK medlemmar...står heller så i lugn o ro...
en på en gratisparkering. Dessutom trevliga värdar på campen.

Bosse
 

Bilagor

  • wiggwersvikcamp.jpg
    wiggwersvikcamp.jpg
    73,1 KB · Visningar: 5
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Wiggersviks camping-Kungshamn

Hej Sonic
Vi stod på plats nr 6 ,förra veckan.
/Vidhem
 
Toppen