• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

AC i bildelen på en FIAT 2005

staffana

FD HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Vi har en Adria Coral 660 SL med en takmonterad AC i bodelen.

När vi är ute och kör i sommar och troligen till hösten söderöver skulle det vara bra med en AC också i bildelen.

Vi skulle gärna vilja ha referenser på någon verkstad som kan montera in en AC i bildelen. Det finns vad vi förstår som standard i årsmodell 2006 och framåt, men vi tror det skall gå att montera också i vår årsmodell i efterhand!

Tips från er som gjort det och förslag på verkstad.

Vi bor i Skåne, men skall upp i landet om några veckor så vi kan ta bilen dit det finns en verkstad!

Ser fram mot bra förslag!
 

göte27

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2024
Sv: AC i bildelen på en FIAT 2005

Hej. Efter tips från flera stycken(även husbilsfirmor) om Borås bilhall så anlitade jag dem .Anläggningen fungerar utmärkt fortfarande efter sex år och var billigast av alla som jag kontaktade.
 

staffana

FD HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Sv: AC i bildelen på en FIAT 2005

Resultatet blir att det nog inte blir någon AC i bildelen.

Priset drygt 30 tkr är kanske OK, men vi beslutar nog att få igång AC:n i bodelen i första hand.

I morgon lägger jag in en fråga om den.

Det finns allt för mycket att lägga pengar på så man får nog prioritera.

Jag tror att Borås Bilhall skulle gjort ett bra jobb!
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: AC i bildelen på en FIAT 2005

Om man tittar på t ex Trumas hemsida (www.truma.com) så säljer de en växelriktare som tillbehör, och med den skall man kunna köra bodelens ac under färd via bilens generator. Kanske kan det vara en idè att titta på om en sådan lösning kan fungera för er.
 
Toppen