• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utemöbler till husbilen

F

F.d. 25545

Guest
Hej!!!

Börjar bli tid för att inhandla utemöbler till husbilen, då menar jag bord och stolar!!! Tar tacksamt emot tips var man kan inhandla det till ett rimligt pris, lätta ska de också vara!!!!! En markismatta skulle också vara bra!!!! Ett litet tips till HK är att starta upp en länk där man kan sälja sådant man inte behöver längre, eller där man själv lägger upp rubriken Köpes!!!!!

Trevlig dag till er alla!!!!
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Utemöbler till husbilen

En campingstol kan kosta från något hundralapp upp till 1000 kr, och likaså bord.

Här kommer ett tips på en vettig stol till som jag tycker bra pris.

Campingstol med nackstöd - Biltema

Vi har själva köpt en liknande stol på Jysk för några år sedan, men det priset kommer jag inte ihåg.

När det gäller bord får du nog räkna med från 500 kr och uppåt.

//Tommy
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Utemöbler till husbilen

Hej

När vi skaffade husbil handlade vi dom där billiga stolarna som Jysk säljer men dom kastades efter en säsong då dom hade gått sönder både här och där.

Vi valde att satsa på lite rejälare grejor och handlade istället på Campingtillbehör, tillbehör till husvagn och husbil

Mycket prisvärda stolar som har hållt i många säsonger, lätta men rejäla.

Mvh Per
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Utemöbler till husbilen

Hej
Du får vad du betalar för.
Ska du tillbringa någon tid på Bohuslän i blåsten ,då
kan du inte köpa lätta stolar för då blåse dom iväg.
/Vidhem
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Utemöbler till husbilen

Hej

När vi skaffade husbil handlade vi dom där billiga stolarna som Jysk säljer men dom kastades efter en säsong då dom hade gått sönder både här och där.

Vi valde att satsa på lite rejälare grejor och handlade istället på Campingtillbehör, tillbehör till husvagn och husbil

Mycket prisvärda stolar som har hållt i många säsonger, lätta men rejäla.

Mvh Per



Garanti, bytesservice mm | JYSK

Det var lite dumt då jysk har tre års garanti i vissa fall fem år, håller med om att deras kvalité är varierande men vi köpte våra stolar där och är nöjda, på våra stolar var det fem års garanti vilket jag inte sett på andra ställen.

Hade Lars
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Utemöbler till husbilen

Biltema hade nya möbler idag. Lätta och hopfällbara bord o stolar.

Med vänlig hälsning Torbjörn:)
 
F

F.d. 25545

Guest
Sv: Utemöbler till husbilen

Tack för alla svar och idéer!!!! Tror att stolar löser sej, men att hitta ett bord som går att fälla ihop, justerbara ben m.m är kanske inget vanliga affärer säljer.....så där får jag leta vidare.....ska kolla upp Biltemas bord då jag åker dit.....vi behöver ju dessutom ett bord som man kan sitta minst fyra personer vid utan att behöva "armbågas"........många bord jag sett är rätt så små......

Hoppas på att våren kommer rätt så snart///// Mikaela
 

RichardK

FD HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022
Sv: Utemöbler till husbilen

Sen är det så vist ordnat här i världen att det har gått mode i campingmöbler till och med. Det kommer nya kollektioner varje år. Egentligen helt hemskt men "marknaden" tycker att det ska vara så.
Det betyder att om man nöjer sig med fjolårets utgåvor så kan man komma undan med ganska mycket lägre priser. Pengar man kan göra nåt roligt för.
Jag köpte ifjol och pengen räckte till en Omnia-ugn och en hopfällbar stege oxå.

Å det finns ingen som märker att det var förra årets fjolårsmodeller!!!:D
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Utemöbler till husbilen

En liten tankeställare till de som inte har köpt stolar ännu. Kolla vilken vikt du kan belasta stolen med , är du stor och tung , går det inte med de billiga stolarna.
Totte 04
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Utemöbler till husbilen

Totte04, visst är det viktigt med vikten för vad stolen klarar, Biltemas har en maxbelastning på 120 kg, och däromkring verkar flertalet ligga.

//Tommy
 

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Utemöbler till husbilen

Lafuma har bra fritidsmöbler som håller (finns bl.a. hos Kama Fritid), de har dessutom stolar i XL ifall det behövs. De är dock inte lätta så om vikten är av stor betydelse kanske man bör se sig om efter andra (och klenare). Bolon gör bra och lätta markismattor (också hos K.F.). Har "Halland" som jag är mycket nöjd med.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Utemöbler till husbilen

Hej

När vi skaffade husbil handlade vi dom där billiga stolarna som Jysk säljer men dom kastades efter en säsong då dom hade gått sönder både här och där.

Vi valde att satsa på lite rejälare grejor och handlade istället på Campingtillbehör, tillbehör till husvagn och husbil

Mycket prisvärda stolar som har hållt i många säsonger, lätta men rejäla.

Mvh Per

Vi köpte campingstolar till husbilen på Jysk 2008 och har kvar samma stolar, än har ingen gått sönder....tyckte dom var oerhört prisvärda och hade verkligen inte förväntat mig att de skulle hålla så länge...

/Ludde
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Utemöbler till husbilen

man behöver nästan ha 2 sorter ,en till mat o fika bordet o en till relax ,vi har två relax som man vippar bakåt att sova i,( inköpta i Mantorp 450kr st år 1998) duger även till en fika ,men till matbordet måste man en med lite höjd på,,sen har vi några vikbara tältstolar utan rygg , bra att ha om bara ska sitta o snacka en stund;;hälsningar lasse huddik
 

erwin

FD HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9922
Medlemskap
2022
Sv: Utemöbler till husbilen

hej vi köpte våra bord på husvagnssvensson i lidköping lätta att montera och ligger i en påse .är svar invändig med silverram runt om vi är jättenöjda med det . har även ett litet som vi använder på långresor:wub:
 
Toppen