• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Hej och godmiddag!

Nu är "Huggormen" på gång igen. Jag ser på saken så här........det är inte alltid JAG behöver all service som erbjuds och kostar en slant mellan säg 50:- till 300:-. MEN, jag är berädd att bidra, för att ALLA husbilsåkare i vårt land och de som kommer som turister skall trivas. När vi talar om avgifer så avser vi offtast oss själva och våra egna behov, men de som vill ha lite service på ställplatsen då? vart skall de åka?Camping? Nä, var nu lite generösa och tänk stort, vi skall ju jobba för alla intressen i klubben och i slut ändan kommer vi troligen att tjäna på detta. Detta är mina tankar och funderingar......men jag respecterar andras också.......:msn_wink:

Hälsningar Kerstin
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Ja vi har tydligen väldigt olika ingångsvärden. Vi skaffade husbil med egen toa, eget kök och egen dusch för att klara oss själva. IBLAND behov av påfyllning av diesel, vatten och IBLAND tömning. Många beskriver sina behov som gör att man undrar varför de inte åker till en campingplats.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

När och om jag vill utnyttja en toa utanför husbilen är jag beredd att betala
När och om jag vill utnyttja en dusch utanför husbilen är jag beredd att betala
När och om jag vill utnyttja el utanför husbilen är jag beredd att betala
När och om jag vill fylla på vatten är jag beredd att betala
När och om jag vill tömma gråvatten är jag beredd att betala
När och om jag vill tömma toakasett är jag beredd att betala
När och om jag vill utnyttja uppkoppling till internet är jag beredd att betala

Med ovanstående som grund finns många affärsideer för idrottsföreningar och ja.....det är härligt med idrottsföreningar för ungdomarna.

men ska jag bara parkera min husbil är jag bara beredd att betala ordinarie p-avgift

En mycket bra sammanfatting om hur det borde eller ska vara Tack för den tessie.:)
Inte som när vi besökte Kiviks Marknad 2012.
Pakering 50 kr för PB men för Husbilar tar vi 100 kr,:mad: jasså säger jag varför då, inget egentligt svar av "P-värden" mer än att om ni vill övernatta så ingår det i priset. Jah, och om vi inte övernatta då? Det är 100 kr för Husbilar för de brukar ligga kvar:wideeyed:

Och detta på en åkervall utan någon som helst service.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Tack viggyboy för start avtråden:)Här visar verkligen vissa medlemmar vad dom står.

Snart kom kommentarerna som får en att rygga tillbaka. Läste tråden på förmiddagen och blev så irriterad att jag stängde ner datorn och tog en långpromenad. Vilka knäppgökar det finns.

Hur kan man ifrågasätta om föreningen klarar att sköta sin uppgift innan dom fått visa vad dom går för? Gnälla om 60kr när man inte vet vad man får? Skit i att åka dit då. Hur ska vi komma någonstans om man inte låter någon komma till skott och få en chans?

Hur kan man säga att idrottsföreningen får sköta sin ekonomi själv och stå på egna ben och ägna sig åt idrott istället. Det är ju samma sak som att mena att pensionärerna ska betala hela sin vård själva och stå egna ben....eller? Hoppas att nämnda inlägg va skrivit av en person som redan 16.27 va på röken en fredagkväll.
Idrotten är det bästa som finns för våra ungdomar. Den skapar så mycket för deras framtid som senare ger tillbaka med ett friskare liv som ger pengar till äldrevård m.m. Hur tänker man när man slår på en i detta fall en basketklubb som vill göra något för våra ungdommar? Herrejävlar låt dom försöka iallafall.

Nej fy vilka sjuka inlägg i denna tråd.
 
B

Boxer

Guest
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Jösses tur att jag inte har några dekaler på min bil, man blir ju inte direkt stolt att varas med i klubben. Här vet man i förväg hur det blir och för dyrt blir det nog också. Dessa människor som inte vill betala 60 kr hävdar att dom äter på restaurangerna och handlar i affärerna. Det är möjligt men jag tvivlar på att allmänheten tror det. Vi får nog fortsätta att ses som snikna snyltare.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Nu ska jag försöka hålla mig lugn trots att jag är stärkt av Glenmorangie, The Lasanta ...:oops:

Vi svenskar måste vara de snålaste, snikna, snyltarna i världen, det är för f*n pinsamt
12.gif
. Tack och lov så är svenska svårt att översätta till andra språk så att inte tyskar och övriga i Europa kan läsa vårt forum.

Varken min fru eller jag har feta löner, men vi har amorterat väl och har nu köpt husbil. Under vintern sparar vi pengar för sommarhalvåret med den långa semestern till medelhavet med husbilen som höjdpunkt.

Det sista jag tänker på är "småavgifter" för ställplatser, för fan jag bränner 60:- på diesel innan jag ens har kommit närheten av gränsen för att komma utanför Dalarna. Snus kostar pengar, vetenskapens värld kostar prick 60:- ....
Har man inte råd med 60:- eller 260:- så skulle jag rekommendera att sälja husbilen och köpa något som har lägre driftkostnader, kanske en kolonilott ?

Bråka om småpengar kan bara snåla snikna svenskar göra -pinsamt, man skäms att vara svensk :oops:

HBK märket kommer dock att sitta på vår husbil tillsammans med HBK numret och vårat nick (Peter & Helena), man får hoppas att den som blir upprörd över snikenheten hos vissa gör en snabb googling och upptäcker vilka som tycker vad.

Whiskystärkta kommentarer från,

Peter ;)
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Nu haglar inläggen, den ene stärkt av starkare dryck än den andre o påhopp på medlemmar som ventilerar sina åsikter o uppfattningar. Undrar om orden varit lika hänsynslösa om diskussionen skett ansikte mot ansikte med endast kaffe i muggen.

God natt!
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Kanske skulle ha inlett mitt förra inlägg med: "To Whom It May Concern", så får väl den som känner sig träffad ta det till sig eller ta det som den vill och resten bara strunta i det .......:rolleyes:
Och som svar till tessie: JA ! Det är bara tomma tunnor som skramlar.

Peter :rolleyes:
 
B

Boxer

Guest
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Nu haglar inläggen, den ene stärkt av starkare dryck än den andre o påhopp på medlemmar som ventilerar sina åsikter o uppfattningar. Undrar om orden varit lika hänsynslösa om diskussionen skett ansikte mot ansikte med endast kaffe i muggen.

God natt!

Jag är på jobbet spik nykter och står för vad jag skriver.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

HBK lördagsmys när den är som sämst.

Vad har detta inlägg med tråden att göra. Skriv något konstruktivt iställer för att förlöjliga inläggen.

Är det inte bättre att vänta att se vad som händer med ställplatsen innan alla börjar vara negativa. Att vi husbilsåkare aldrig kommer att bli överens om priser är vi nog överrens om. Men att gnälla är många världsbäst på.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Jag blir rent ut sagt förbannad på alla dessa som tror sig veta bättre och vill ha allting gratis alltid, inget får kosta.

Personligen har jag inte kunnat hitta någon i denna tråd som alltid vill ha allting gratis och att inget får kosta.
 

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Hej alla! Vi brukar stå på den där Parkeringen minst 2 gånger per år då vi ska ut eller hem med Tysklandsfärjan. Vi kommer sen eftermiddag, parkerar och går upp och köper bröd i Brödboden och sen går vi och käkar. Tillbaka och lägger oss för första färjan dagen därpå. De flesta som kommer på kvällen gör precis lika dant.
När sista färjan från Tyskland kommer in stannar det flera husbilar igen och åker tidigt nästa morgon. Ingen jag talat med under åren har varit sura för att dom inte behöver betala. Tvärtom faktiskt. Men.. nu tror ni nog att jag ljuger:confused:
Vi har alltid tyckt att Parkeringen ser bra ut. Toan fungerar etc. På morronen kommer ungdomar som sommarjobbar på Trelleborgs kommun och städar och håller snyggt.
Jag förstår inte det här tjafset om hur bra idrottsklubbar är för ungdomar. Och att idrottsklubbens ungdomar ska sommar jobba. Det är väl minst lika viktigt att ungdomar som kanske inte är med i idrottsklubbar får tillfälle att sommarjobba. Precis som det fungerar nu på somrarna! Ungdomar anställda av Trelleborgs kommun.
Att Trelleborgs parkering skulle vara en "skamfläck" tycker jag är en skymf mot dessa ungdomar, som i alla fall, då jag varit där, gjort ett bra jobb.
Dessutom är dom trevliga och gillar att parat med turisterna. Så inte behöver vi Svenskar skämmas för det första intrycket som turisterna får av vårt land med dom här ungdomarna. Att dom sen inte kanske kan spela basket må vara dom förlåtet..
Elisabeth
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Det är tydligen många ömma tår som jag trampat på när jag undrade vad som menas med "hålla rent". I stället för att besvara frågan så går en del skribenter till angrepp och beskyller mig, tillsammans med resten av oss svenskar, "att vara de snålaste, sniknaste, snyltarna i världen".

Tydligen är det snålt och sniket att ifrågasätta det rimliga i att ta betalt för parkering på en grusplan som tidigare varit avgiftsfri. Hade samma beskyllningar slungats ut om det varit en privat entreprenör som arrenderat grusplanen för att sedan hyra ut parkeringsplatser till husbilar på genomresa? Inte nog med att vi svenskar är snåla och snikna. Min fråga ger också upphov till vida insikter i min ekonomi och utifrån dessa insikter rekommendationen att byta husbilen mot en kolonilott. Fantastiskt så mycket somliga vet om min ekonomi och vad jag gör med mina pengar.

Man kan ju också vända på steken och undra varför en del nödvändigtvis måste få något i gengäld när de vill stödja en idrottsförening. Varför inte bara skicka in lite pengar till valfri klubb eller förening? Det måste ju ändå vara betydligt bättre rent ekonomiskt för, i detta fall, Trelleborg basket som skulle få in pengar men slippa utgifter för hyra av den hitintills avgiftsfria parkeringen och kostnader för bortforsling av det uppsamlade skräpet samt förbrukningsmateriel.


//Michael, medlem
 
T

Teddi

Guest
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

tack för detta elisabeth,,visst skall alla ungdomar få chansen,,inte bara en prioriterad grupp av ideella idrottsföreningar,,
där istället föräldrar till dessa får ta upp plånboken,,finns ingen som helst anledning att revirpinka in områden till just idrotten bara för att kommuner inte har pengar att bistå med,,
håkan 92,,du får väl samla burkar,,de brukar bli en slant,,:D:D:D
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

tack för detta elisabeth,,visst skall alla ungdomar få chansen,,inte bara en prioriterad grupp av ideella idrottsföreningar,,
där istället föräldrar till dessa får ta upp plånboken,,finns ingen som helst anledning att revirpinka in områden till just idrotten bara för att kommuner inte har pengar att bistå med,,
håkan 92,,du får väl samla burkar,,de brukar bli en slant,,:D:D:D

Tänkte nog mera på om ev. någon idrottsförening ville göra lite arbete o få lite pengar till kassan...:p

..........Jag har så jag klarar mig:D:D:D
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Det är tydligen många ömma tår som jag trampat på när jag undrade vad som menas med "hålla rent". I stället för att besvara frågan så går en del skribenter till angrepp och beskyller mig, tillsammans med resten av oss svenskar, "att vara de snålaste, sniknaste, snyltarna i världen".

Tydligen är det snålt och sniket att ifrågasätta det rimliga i att ta betalt för parkering på en grusplan som tidigare varit avgiftsfri. Hade samma beskyllningar slungats ut om det varit en privat entreprenör som arrenderat grusplanen för att sedan hyra ut parkeringsplatser till husbilar på genomresa? Inte nog med att vi svenskar är snåla och snikna. Min fråga ger också upphov till vida insikter i min ekonomi och utifrån dessa insikter rekommendationen att byta husbilen mot en kolonilott. Fantastiskt så mycket somliga vet om min ekonomi och vad jag gör med mina pengar.

Man kan ju också vända på steken och undra varför en del nödvändigtvis måste få något i gengäld när de vill stödja en idrottsförening. Varför inte bara skicka in lite pengar till valfri klubb eller förening? Det måste ju ändå vara betydligt bättre rent ekonomiskt för, i detta fall, Trelleborg basket som skulle få in pengar men slippa utgifter för hyra av den hitintills avgiftsfria parkeringen och kostnader för bortforsling av det uppsamlade skräpet samt förbrukningsmateriel.


//Michael, medlem

Ja du Michael, jag har skickat in mycket pengar till idrottsföreningar där mina barn varit medlemmar, båda på låg nivå och på elitnivå. Vi som är föräldrar vet vad bra det är för barn och ungdomar att vara med i föreningsrörelsen, kanske de i framtiden även blir medlemmar i HBK. Det är också bra att de får vara med och finansiera sin fritidsverksamhet. Att börja hacka på idrottsrörelsen i detta forum tycker jag är osmakligt mot alla ungdomar och även ledare som ideellt lägger ner enormt mycket arbete. Jag tycker i stället att vi skall fortsätta att utveckla den föreningsrörelse vi har i SE, finns nästan inget liknande i övriga världen.

Jag gynnar gärna föreningslivet genom att betala lite avgifter på ställplatser och liknande om jag ser att ungdomarna bidrar till fina och välkomnande ställplatser. Då vet jag att pengarna kommer att gå till någonting bra.
Hälsn
Bertil

OBS! Jag är nykter i dag också.
 
Toppen