• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Platta och mus=sant

F

F.d. 24414

Guest
Sv: Platta och mus=sant

Det låter mycket bra!
Jag har sedan en tid helt lagt ner alla försök att bli vän med fruns Ipad som jag rent ut sagt börjat ogilla (förlåt Knarrevik).
Mus +tangentbord var tidigt en av mina funderingar och nu blir det inköp så även jag kan använda leksaken.
Vi tänkte ha Ipaden som "husbilsdator" till sommaren men jag klarar tyvärr inte av den så bra, jag vill ha tangenter.
Jag skulle (så här i efterhand) försökt övertala frun om att köpa en fin laptop i stället men nu blev det inte så, med tangentbord och mus kanske vi bägge kan använda maskinen?
Strömförbrukningen är fantastiskt låg så vissa fördelar ser även jag.
 

malmqvist

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Umeå
HBK-Nr
750
Medlemskap
2025
Sv: Platta och mus=sant

vad är det för grejer som du kör mot plattan? Och hur komuniserar dom ? Har själv en samsung platta och din lösning gör den mer användbar.

MvH Anders Malmqvist Umeå
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Platta och mus=sant

Utan Denna Logitech-tangentbord skulle jag inte vilja röra iPad'en...

image.jpg

Den kopplar sig till iPad med magnet som den vanliga skyddscovern när stängd.

Rekommenderar starkt

Jyrki
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Platta och mus=sant

Jag använder ett targus blåtand tangentbord & en logitech blåtand mus.

Tror inte det går att få musfunktion till Ipad men vet ej då jag är helt i Androidvärlden...:)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Platta och mus=sant

??
Var bor plattan i denna produkt!? :rolleyes:

Chromebook som är på stark frammarsch har förutom tangentbord även pekskärm vilket gör att den har samma funktioner som en platta.
Den är helt tyst (utan fläkt), har snabb uppstart och kostar från 1300 kr (Asus).

PS! Googles kommande Chromebook lär ha en upplösning på 12 miljoner pixel (4000x3000).
 
Senast ändrad:

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Platta och mus=sant

Det har florerat rykten och lagts ut videos på Googles egendesignade Chromebook Pixel.
Allt är troligen en fake för att dölja en nyhet som kommer att vända upp o ner på tablettmarknaden på Googles mässa I/O som hålls mellan den 15 och 17 maj i San Francisco. Gillar när de stoppar in SSD- disk som standard...där ligger farten.

Bosse
 
Toppen