• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Söka reg-nr

F

F.d. 55374

Guest
Tyvärr går det inte att söka reg-nr längre med mobilen.
Har inget intresse att registera mig hos någon WyW......
Tommy R
 
M

mikkis

Guest
Sv: Söka reg-nr

jaha?? vilket är intresset att söka reg-nr på andras fordon då? jag förstår inte vitsen.

Mikkis
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Söka reg-nr

För vår del är det bra för när man skall gräva ex vid ett hus står det ju garanterat ngn bil i vägen. Jag har nog ringt ett par ggr senaste året till ägaren av bilen. Tack vare sms tjänsten är det ju relativt smidigt att hitta vederbörande.
Måste ladda hem den tjänsten när jag får tillbaks telefonen från reparation./Susanne
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.241
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Söka reg-nr

Sms-tjänsten Vem äger fordonet? - Transportstyrelsen

Sms-tjänsten Vem äger fordonet?
Vår sms-tjänst Vem äger fordonet? ger dig fordons- och ägaruppgifter direkt via sms.

Tjänsten innebär att du skickar ett registreringsnummer till nummer 72503. En kort stund därefter får du ett svars-sms med information om det fordon som har det aktuella registreringsnumret. Tjänsten är avgiftsbelagd och kostar 3 kronor per skickat sms (teleoperatörens avgifter tillkommer).

Från och med 1 februari 2013 måste du ansluta dig till teleoperatörernas tjänst WyWallet för att kunna använda betaltjänster med din mobil. Läs mer om WyWallet och hur du ansluter dig.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Söka reg-nr

Att ansluta telefonen/plattan till WyWallet är gjort på några sekunder för din egen säkerhet.
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Söka reg-nr

Några sekunder? Måste erkänna att jag tittade in på
den här anslutnings sidan.Det fick vara när dom skulle ha
reda på allt utom sko nr.
Tommy R
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Söka reg-nr

Appen "mina fordon" klarar det fortfarande. Men du måste nog registrera något av dina fordon där också. Är även en mycket smidig tjänst för att ställa av och på fordon.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Söka reg-nr

Appen "mina fordon" klarar det fortfarande. Men du måste nog registrera något av dina fordon där också. Är även en mycket smidig tjänst för att ställa av och på fordon.

Så långt funkar det, det är när man söker på ägaren som betalsms skickas.
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Söka reg-nr

Bilregistret !!har väl fortfarande den tjänsten ,via nätet eller????,
har använt den ,grannen yplyste mig om att en (okänd)bil med regnr.:::::var på på min gård ,kunde lätt konstatera att ägaren var en bilfirma,det var mågen med en lånad bil som varit på gården, hälsningar lasse
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.241
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Söka reg-nr

Ägaren kan man få fram på internet OM det är ett företag, INTE om det är en privatperson.
 
F

F.d. 29910

Guest
Sv: Söka reg-nr

Bilregistret !!har väl fortfarande den tjänsten ,via nätet eller????,
har använt den ,grannen yplyste mig om att en (okänd)bil med regnr.:::::var på på min gård ,kunde lätt konstatera att ägaren var en bilfirma,det var mågen med en lånad bil som varit på gården, hälsningar lasse

Funkar inte på privatpersoner p.g.a. PUL (Personuppgiftslagen - Datainspektionen) om man vill ha tag på ägaruppgifter!

/Malbeck
 
P

Pumbaa

Guest
Sv: Söka reg-nr

Betaltjänsten via sms används ofta i min telefon. Vår in-utfartsväg är en mycket populär P-plats för folk som ska ströva i vår vackra natur! parkerar ohämmat och blockerar för våra in- och -utfarter. Vi bor ju på "Landet" Där gäller inga regler, tycks man anse :mad:
 

batju

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Svedala
HBK-Nr
3611
Medlemskap
2024
Sv: Söka reg-nr

Om man har en fax ansluten till sin fasta telefon kan man
fortfarande få upplysning om ägare på Transportstyrelsen.
077-125125

Ola
 
Toppen