• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bränslemätare

Carthago47

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Båstad
HBK-Nr
586
Medlemskap
2024
Hej där ute.

Bränslemätaren på min Fiat 3.0-10
går ej upp på max (bara till trekvart)vid fulltankning.
Är det givaren i tanken det beror på?
Tacksam för svar.

Carthago 47...
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Bränslemätare

Hej jag vet inte om man skall skratta eller gråta, men du har garanti tid kvar vad du skriver, märk väl 3 år stå på dej!!!!!
Bara på "dom".
Mvh.
 
F

F.d. 55261

Guest
Sv: Bränslemätare

Hej. Har själv en helintegrerad carthago.Likadant för mig vid tankning. För att fylla upp tanken måste jag tanka sakta. Inte hålla in avtryckaren helt, utan på halvfart. Prova så nästa gång. Janne
 
G

gigge

Guest
Sv: Bränslemätare

Detta problemet känner Carthago till. Ta kontakt med en Carthago handlare, det finns instruktioner på hur detta skall fixas.
Har själv en 2012 4.8, Husvagn-Svensson fixade detta på Garantin hos mig i sommar.
Det hade med luftningen/ventilationen av tanken att göra.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Bränslemätare

Hade samma problem med vår Carthago C-line 3,8 + att tankningen gick jättelångsamt.

Bengt i Örkelljunga rättade till problemet snabbt!

Hälsning jyrki
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Sv: Bränslemätare

Hej. Har själv en helintegrerad carthago.Likadant för mig vid tankning. För att fylla upp tanken måste jag tanka sakta. Inte hålla in avtryckaren helt, utan på halvfart. Prova så nästa gång. Janne

Samma för vår Carthago XL 12a från halv tank får man ta det sakta och starta om ett antal ggr om man ska få fullt på mätaren // Peter
 

Carthago47

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Båstad
HBK-Nr
586
Medlemskap
2024
Sv: Bränslemätare

Tack för alla svar, skall testa med "långsam" tankning, bra info att Carthago är medvetna om problemet. Bugar & bockar.......
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Bränslemätare

Är nog en rätt vanlig företeelse. Dieseln har en rätt bra förmåga att "skumma" vid en snabb påfyllning. Kan vara bra om man vill få en låg snittförbrukning, men väntar man c:a 10 till 30 sekunder får man in ytterligare en hel del liter i tanken. ( mindre bra för snittförbrukningen)

Men rent generellt så är det nog så att de flesta bränslemätarna visar fullt betydligt långt innan tanken faktiskt är full.
 
Toppen