• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varberg ställplatsen utanför naturum

F

F.d. 52949

Guest
:mad::mad: Hur kan man anordna en ny ställplats utan att ha någon som helst service, och ändå ska betala 125 kr. + ett kort som kostar 15 kr för att kunna använda elen. sen ska man utöver detta betala 5kr/kw. Vi stannade utanför på parkeringen i helgen och betalade inget. Läste på informationstavlan att man kunde tömma gråvatten och latrin på andra sidan vägen måndag till fredag fram till klockan 16.00. Men över helgen fanns inte någon möjlighet att ens slänga sopor.
Hoppas att alla bojkottar denna s.k. ställplats.
 
F

F.d. 2591

Guest
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Hej !

Det har nog många redan gjort


m.v.h.

stig.B.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Eftersom SCR är med och pillar i driften av ett antal ställplatser, så tror dom väl inte att husbilar rullar efter mitten på september, och att vi vill betala de fantasipriser som de önskar.

//Tommy
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Getterön var ett toppenställe som vi tyvärr nog inte skötte som vi borde. För många campade.
Nuvarande plats vid naturum är dyr och saknar i princip service under helgerna. Strömen är hutlös och platsen ligger inte så trevligt med avloppsverket som närmsta granne. Allt utom fågelskådning innebär cykeltur. Det finns ju en plats ute i Apelviken men där är det oftast fullt då ju läget är toppen. Alternativet är kanske bara campingen i apelviken. En mycket fin camping med bra ställplatser med el vatten och avlopp. Öppen hela året MEN PRISET:(:(:(
Här vill man ha 400 kr per natt på lågsäsong. Det går att få ned avgiften genom campingcheckar och förskottsbetalning men här visar SCR vad man vill att vi skall betala.:mad::mad::mad:
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Är det inte 100 kr dygnet på aplevikens parkering? Där finns det dusch och Toa!
 

Krister 820

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
820
Medlemskap
2024
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Jag står nu på husbilsparkeringen söder om Apelvikens camping. Det står att det kostar 100:- per natt men det finns ingen att betala till.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Getterön var ett toppenställe som vi tyvärr nog inte skötte som vi borde. För många campade.
Nuvarande plats vid naturum är dyr och saknar i princip service under helgerna. Strömen är hutlös och platsen ligger inte så trevligt med avloppsverket som närmsta granne. Allt utom fågelskådning innebär cykeltur. Det finns ju en plats ute i Apelviken men där är det oftast fullt då ju läget är toppen. Alternativet är kanske bara campingen i apelviken. En mycket fin camping med bra ställplatser med el vatten och avlopp. Öppen hela året MEN PRISET:(:(:(
Här vill man ha 400 kr per natt på lågsäsong. Det går att få ned avgiften genom campingcheckar och förskottsbetalning men här visar SCR vad man vill att vi skall betala.:mad::mad::mad:
Hej jag ringde dit. Det kostar 200kr inkl el Det är väl ganska ok ,,mvh håkan
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

Bosse Marianne 2075

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2075
Medlemskap
2024
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Hej alla. Apelvikens camp tar 140 kr dygn med Camping Card ACSI det beror på vad euro ligger i värde, det högsta du betalar på Apelvikens Camp 16 euro under LÅGSÄSONG. I de priset ingår dusch, 16 ap säkring?

Den andra ställpl Apelvikens stugby är stängd för säsongen, gratis parkering.
Handikapps. wc öppen, kemtoa öppen? vi var där 12-13-14 okt många bilar där, kolla så toa, kemtoa öppen. För man vet inte Varberg komun hittar på, vi kommer att åka ner till Varberg över helgen OM vädret är bra, vi kommer ligga på Apelvikens Camp
Bosse 2075
 

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

När vi besökt Varberg. Senast i våras för att ta Grenåfärjan på morgonen, övernattade vi på Naturums parkering. Det har vi gjort i flera år.
Är inte det möjligt längre?
Skall man ta färjan är det väl möjligt att stå i hamnen. Kanske vid kallbadshuset.
Det är väl inte nödvändigt att vara så låst vid dessa ställplatser och campingar. Det finns ju även rymliga parkeringsplatser.
Jag får en känsla av att det är flerdagsliggare som skriver här och har bytt ut husvagnen mot en husbil, men sedan skall det vara biligt och samma service och långligg.
Säkert är det dessa som fördstörde möjligheten att stå på Getterön.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Det är riktigt att du "bara betalar" 160 kr på apelvikens camping med Asci campingcheck.
Om du däremot bara dyker upp så gäller det höga priset. Det lär också gå att betala via spelbutiker på någon typ av förskottscheck och då blir det bara runt 200 kr. Vill du duscha
kostar det extra i form av ett armband som laddas med pengar. Jag vidhåller därför att det
är SCR's "svinprislista" som gäller. Ställplatsen söderut efter stranden är däremot bra, prisvärd men på helgerna tyvärr ofta full.
 

ANJO13

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2033
Medlemskap
2024
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Varför inte åka till Bua Hamn , där är ALLA Välkomna, Havsutsikt, Nybyggt Servicehus,Trevligt bemötande, bor själva i Väröbacka och tycker det är tråkigt att Varbergs Kommun har avig inställning till oss Husbilsägare, men hit är du Välkommen.
 

Thomas

HBK Medlem
Inlägg
170
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Hej Statoil vid norra infarten har parkering med el kostar 100 kr per dygn, står man där så har man tillgång till toa. Visserligen är det nog väldigt mycket trafik runt parkeringen men jag ser att många utnyttjar platsen.
hej från thomas
 
P

Pumbaa

Guest
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Åkte till Varberg för ca: 14 dagar sen. Längst ute på Getterön finns en jättestor P-plats som denna tiden på året var helt tom. Gratis P-platser och vacker omgivning och lugnt. MEN det gäller bara personbilsklass 1. Husbilar får enligt tydlig skyltning också parkera gratis på en mindre avgränsad grusyta alldeles intill vägen UTOM mellan kl 02:00 och 06:00, då P-förbud råder enbart för husbilar, ALLA dagar på året.
Åkte då till Parkeringen utanför Naturrummet. Här är nu skyltat Parkeringsförbuds-zon. Parkering enbart tillåten för husbilar på den omtalade ställplatsen till en kostnad av 140 kr plus el ALLA dagar på året. Automaten för att erlägga betalning fungerade inte. Vi fick således aldrig upp bommen för att komma in. Vanliga personbilar har gratis parkering strax intill, men den P-platsen är nu blockerad med bom på höjden 2,05 meter.
Campingen var stängd.
Snacka om gästfri kommun!
Jag kan förstå om det är restriktioner för husbilar under högsäsong, då förmodligen P-platserna är hårt belastade av övernattande husbilar. MEN UNDER LÅGSÄSONG PÅ EN HELT TOM JÄTTEPARKERING VID ETT NATURVÅRDSOMRÅDE långt från centrum?????
Skärpning Varberg! :mad:
 
P

Pumbaa

Guest
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Nej ELOF! Vi är INTE flerdagsliggare som är ute efter gratisplatser. Vi betalar gärna för oss om priset är rimligt i relation till vad vi får. Vi eftersträvar verkligen att sköta oss snyggt och prydligt och är oftast ute efter en bra övernattningsplats däe det är tillåtet att parkera och där vi inte riskerar att bli vackta och utskällda mitt i natten. Det innebär för vår del en lämplig yta som rymmer husbilen och inget mer (inga utemöbler, eller annat tas fram) Om vi mot förmodan vill stanna längre, tar vi gärna in på Campingplats och betalar det priset.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

E4 söderut från Varberg vid Björkäng Vägkrog fast på andra sidan vägen ligger Himle Stugor&camping. Himle stugor och camping. Mitt i Halland , kolla där någon gång.
Jag har inte varit där själv med husbil, utan jag känner bara till stället eftersom det ligger en knapp kilometer från mitt föräldrahem. Gösta som har stället är min före detta granne.
// Göte J
 

Carthago47

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Båstad
HBK-Nr
586
Medlemskap
2024
Sv: Varberg ställplatsen utanför naturum

Vill man åka "lite" längre, rekommenderas Lövviks småbåtshamn strax innan Falkenberg. 120:- inkl el, tillgång till toa&dusch, båklubben håller på att bygga nytt hus med fler toa&dusch och latrintömmning. Dom får ingen sponsring från kommunen utan bekostar allt själva, var där helgen v.42 och fick mycket trevligt bemötande av "gubbarna" i hamnen. Husbilar är mycket välkomna där!
 
Toppen