• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

T-röd i Spanien

Siw och Svante

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1834
Medlemskap
2024
Hej alla duktiga och erfarna HBK:are!
Är i Spanien och handlat öring som vi tänkte röka i ABUröken och ser att T-röd håller på att ta slut. När man kör med Google översätt så blir det "metilado". Skriver upp det och visar killen på macken eller en driven hotelldirektör så vet dom ingenting.
Är det någon som vet vad det heter och var man köper det?
Öringarna blir kanon och dessutom kostar dom inte ens en euro/st.
Tack på förhand.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: T-röd i Spanien

När jag var i Spanien för något år sedan köpte jag sprit till Origo-köket. Alcohol etilica (96%) heter det på spanska! Jag har för mig att jag köpte det i en stor matvaruaffär eller möjligen en Ferreteria (järnaffär). Det borde väl gå att elda röken med, antar jag!

http://www.husbilsklubben.se/forums/t45222-18/#post332212

Jappe
 
Senast ändrad:

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Sv: T-röd i Spanien

När jag var i Spanien för något år sedan köpte jag sprit till Origo-köket. Alcohol etilica (96%) heter det på spanska! Jag har för mig att jag köpte det i en stor matvaruaffär eller möjligen en Ferreteria (järnaffär). Det borde väl gå att elda röken med, antar jag!

http://www.husbilsklubben.se/forums/t45222-18/#post332212

Jappe
Hjälp Jappe eldar med blanksprit det är inte bra. Men nöden är uppfinnigars moder vad gör man. Va rädd om det starka.
"linkan":D:D:D
 
F

F.d. 14497

Guest
Sv: T-röd i Spanien

hej
här i Santa Pola går rökarna varma, men vi har tagit med rödsprit hemifrån, så har du vägarna förbi så finns nog en liter över, Annars försök med, ALCOHOL de quemar, i affären.
vist blir dom bra och goda

...............................lowelowe med Ante:dog:
 
F

F.d. 55596

Guest
Sv: T-röd i Spanien

Alcohol de quemar, fungerar utmärkt till ABU-rökar, jag har själv använt det i många år med bra resultat. Finns att köpa överallt,billigast i kinesbutikerna
 
Toppen