• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ibland får jag associationer

F

F.d. 55334

Guest
som jag inte vet var de kommer från. Just nu tänkte jag Klaga månde Electra
jaha, inte känner jag någon Electra men klaga känner jag väldigt mycket för idag!! Skramlan, älskad familjemedlem hade de oförsyntheten att underkänna på besiktningen idag. Det mesta pga rost undertill men faktiskt på ett par punkter som bara slunkit igenom tidigare. Idag var de två besiktningsmännen - en trevlig men hård, en anonym som nog inte ville prata med oss - och de ägnade mer än dubbelt så mycket tid åt Skramlans underliv som man gjorde för två år sedan, inte samma killar. Hänvisning till EU. Men hallå, vi har ju varit med i EU rätt länge? Det kan väl inte bero på utförsäljningen av vissa bilbes? De hade ju gott om tid, inga som helst köer vill jag påstå. Nå, de gör sitt jobb och förhoppningsvis som det ska göras. Mitt problem är att hitta en bilplåtslagare som
1. vill göra jobbet
2. kan göra jobbet
och iofs som inte sliter skjortan av mig så att säga men det är det mindre problemet. För jag är beredd att käka knäckebröd och vitkål ett antal månader om det fixar sig. Blir nog smalare på kuppen också.
Vi tittade in hos Lindroth och Lindqvist efter besiktningen (för jag gillar vad de gör med gamla bilar utseendemässigt) men de har månadslång planering, inte största problemet men kanske sticker Skramlan mer än vad de kan ta in på plåtslageriet (båtar sticker neråt men nog måste väl husbilar sticka uppåt när man pratar om mått i höjdled). Så vad gör man när man blivit förälskad i en gammal dam, jo man frågar här i HBK om DU, ja just DU, känner till en bilplåtslagare som inte bara blir uttråkad av rost utan också kan tänka sig att fixa till en gammal dam för fortsatt liv.

Jag är då rakt inte främmande för att åka en bit om det behövs.

Förresten har jag ett Jula lilla husbilsöverdrag, ouppackat och lär väl aldrig bli uppackat heller.Nån som är intresserad? Det har stått i sin kartong inomhus ett par år.

Men mest av allt vill jag hitta en bilplåtslagare som inte bara jobbar åt försäkringsbolag för där kan jag inte konkurrera/argumentera prismässigt det vet jag.

Sköt om er allihop

Agneta W
 
F

F.d. 55334

Guest
Sv: Ibland får jag associationer

Lite synd att ingen har något tips om bilsplåtslagare men det finns väl inga som är värda namnet idag.
:yes:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ibland får jag associationer

Husbilar har rätt! Rubriken är viktig så jag föreslår att du kopierar texten och flyttar över den till en ny tråd där du tydliggör ditt problem i rubriken. Gör du det så blir det nog flera svar!

Jappe
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Ibland får jag associationer

Agneta W här kan du få ett tips på bra plåtslagare At:s Bilplåtslageri i Linköping - bilverkstäder, bilservice, bilverkstad, verkstad, bil, mc, bildelar, däck, bilar, service
2009 när jag hade idkat "Fiat med knuff" och lätt kört på en älg, lämnade jag bilen där efter ett tips från vår lokale bilmek i Berg. Iofs vet jag ju inget om hur de ligger prismässigt för det gick ju på Codans konto, men de gör bra jobb i alla fall.
Det är ju bara att slå en signal och fråga!
AT s ligger i Malmskogen strax utanför Tallboda i Linköping.
// Göte J
 
F

F.d. 55334

Guest
Sv: Ibland får jag associationer

Tack Göte

för tipset, verkar vara en användbar sida (länken) på många sätt.

Ha det gott!

Agneat W
 
Toppen