• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Myror

Helena&Rolf

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2024
Har kommit hem efter en vecka på västkusten, dags att klippa gräs.
Återigen har myror invaderat gräsmattan.
Någon som har bra förslag på att utrota dem??, Myrr hjälper ej, bara flyttar nån halvmeter.
Anticimex gör inget utomhus.
Mvh Rolf
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Myror

Det Myrr som säljs nu är nog inget att ha. Tror att Radar har ett medel som är effektivt. Kanske lika effektivt som dyrt.
 
F

F.d. 7

Guest
Sv: Myror

Myrslok?

225px-Myresluger.jpg


:D
 
F

F.d. 55334

Guest
Sv: Myror

Vatten,
ifall det kan vara ett alternativ. Myror gillar att ha det torrt om fötterna.

Finns det myror brukar det inte finnas orm. Något positivt i alla fall.

Här kör vi med Myrr om de blir alltför närgångna. Framgår inte om ni har svartmyror, rödmyror eller hästmyror. Om det inte är hästmyror är det väl inte så farligt. De andra käkar inte trä vad jag vet.

Agneta W
:wideeyed:
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Myror

Slå Fun light (koncentrerad "saft") på dem den innehåller Aspartam sötningsmedel som tar död på myror.
Det är inte giftigt för övrigt. Godkänt av livsmedelsverket.
:swoon:
//W
 

Largu

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024
Sv: Myror

Det finns "smarta" motmedel! Kommer just nu inte ihåg fabrikatmen det är som en liten dosa man ställer ut längst myrstigen! Myrorna tar med innehållet till sitt bo och utrotningen sker så att säga inifrån! Kolla med en färghandel!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Myror

Hade problem med rödmyror en gång för länge sedan....väntade till kvällen då dom återvänt till stacken och strödde sedan ut myrr runt hela tomtgränsen. Hade inte en myra på tomten på väldigt länge...men blev tvungen att upprepa det hela en gång till, sedan aldrig mer.
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Myror

Jag hade problem med svartmyror vid altandörren , när jag hade hus fick ett tips att strö vitpeppar på tröskelen efter det kom det inte in några myror den vägen ,,, men det finns säkert lika många olika tips som myror ...
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Myror

Slå Fun light (koncentrerad "saft") på dem den innehåller Aspartam sötningsmedel som tar död på myror.
Det är inte giftigt för övrigt. Godkänt av livsmedelsverket.
:swoon:
//W

Hittade den här tråden igår, hittade ett rejält gäng myror intill husgrunden idag som jag inte vill ha där, hittade även en flaska Fun light i kylen,,,sFun_mischieviousbig gnuggar händer.gif
Återkommer. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 55334

Guest
Sv: Myror

Såg i Julas katalog att Bayer har ett myrmedel som heter Myrr Extra och som garanterat ska ta död på hela boet. Ska nog prova det på torpet där det finns massor med svartmyrebon, de gör väl ingen skada men är inte så kul med bo-kullarna överallt.
Agneta W
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Myror

Om myrorna dör av aspartan som finns i t.ex. Fun light, så är det nog inte hälsosamt för människor heller! Även om vi inte är myror, alltså.
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Myror

mer ur skafferiet: Kanel
(vilket liksom aspartam o socker är direkt dödligt i stora mängder både för myror o männisor)
 
F

F.d. 6913

Guest
Sv: Myror

Vi fick bort myrorna med att spraya med vanlig ättika på myrstigarna.
 

Dalton

HBK Medlem
Inlägg
322
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025
Sv: Myror

Arbetarmyrorna tar med sig aspartam ner till boets drottning och matar henne med aspartam. Det tar död på drottningen och då dör också kollonin.
 
Toppen