• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FLYGVAPENMUSEET

L

Lennart Olovsson

Guest
på " Malmen " , i Malmslätt utanför Linköping!

Där har vi varit i dag!

Ett fantastiskt uppbyggt Museum som speglar det Svenska Flygvapnet från " Vaggan " till JAS 39 Gripen!

Otrolig samling med plan från olika åldrar!

Jag kan bara rekomendera ett besök!

Om någon är intresserad av Flygplan så är det ett måste!

Se mer: Lennarts tankar

:swoon:
 
F

F.d. 26625

Guest
Sv: FLYGVAPENMUSEET

Vi tog en tur i från värmland till Flygvapen muset sen vidare till Cloetta sen till Mota husbilställplats för att gå på Motala motor museum. Det var en mycket trevlig resa, flygvapen musets montrar med hur vi bodde och vad som vad hotet då och hur vi bodde på 50 talet o framåt. Sen är DC 3 äventyret väldigt mäktigt !! sen var motala motor musem mycket trevligt med tv.radio,data, mc och bilar visades på ett trevligt sätt med information. Ex en radio från 1953 kostade 400:- måste vara mycket pengar då.
 

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Sv: FLYGVAPENMUSEET

Det finns ett på F10 i Ängelholm, det går inte av för hackor. Nödlandade en J 35-a när jag var där senast, i simulatorn.
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: FLYGVAPENMUSEET

Räkna med att det tar god tid om man har barn med. Vi var på museet på Malmen för 2 veckor sedan med 4-årig sonson och han ville inte gå hem efter 5 timmar. Som tur är bor vi nära så vi får återvända vid tillfälle.
Lasse
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: FLYGVAPENMUSEET

Bild på återinvigningen juni 2010 med ställplatsen till höger i bild. Cirka 5000 besökare den dagen. Inte bara flygplan, lika mycket historia lektion.
 

Bilagor

  • ca5000 besökare 1a dagen_0234.jpg
    ca5000 besökare 1a dagen_0234.jpg
    2,6 MB · Visningar: 7
S

Snurpan

Guest
Sv: FLYGVAPENMUSEET

På tal om museum så motormuset i Motala e mysigt och ställplatsen där är jätte fin man står med nosen mot kanalen verkligen mysigt tror d kosta 120:- med el tömning, nya toaletter och duschar osv Riktigt fint :oops:
 
Toppen