• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skype WiFi - uppkoppling i Europa

F

F.d. 52951

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Har endast en laptop när vi är ute på resa och inget abbonemang utan använder "förstärkarmast" och söker på den efter icke låsta wifi punkter
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

och hur tar du dig in på dessa låsta punkter????
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Vi testade Skype WiFi för ca en vecka sedan då vi var i Holland. Jag hade laddat in en tillräcklig kredit innan vi åkte, men fick tyvärr inte kontakt med någon WiFi. Fick bara beskedet om att det inte fanns någon WiFi. Uppmanades att välja område från en lista med regioner eller vad de nu var. Kunde inte riktigt härleda var vi var med hjälp av Motormännens Europakarta. Det blev så krångligt så vi brydde oss inte att söka vidare. Det är synd att ska behöva vara så komplicerat. Vi hade verkligen behövt WiFi där vi stod parkerade.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Jag kan ha förstått detta helt fel, men är det inte så att några betal-WiFi-nät har gått med att kunna användas med Skype-betalning.

(Detta har väl inget att göra med mobilt internet?)

Var dessa WiFi-nät är och hur bra de är har jag ingen aning. För mig räcker det med att använda de fria eller olåsta WiFi-nät jag hittar med hjälp av våra förtärkare, om de sedan är McDonalds eller privata icke låsta eller kommunernas utomhus- eller biblioteksnät.

Skype kör vi hela tiden, men aldrig Skype-WiFi...

Knarrevik- berätta om jag har fel!

hälsning
jyrki
 
F

F.d. 30007

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Hej!
Kan du berätta mer om din förstärkare är du snäll har frågat på många ställen men får inga bra svar.

Med vänlig hälsning,
Lennart
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Du kan använda sökfunktionen på sidan! Överst på den blåa linjen.

Sök t.ex med ord: wifi, förstärkare , så får du upp en massa kunskap från medlemmarna. Själv har jag en USB anslutbar extern WiFi-mottagare, Bosslan, som finns med olika styrkor, 500, 1000 och 2000mV.

Denna modell marknadsförs med olika namn, t.ex Alfa (sok på google alfa wifi), kostar i Europa c:a 30-50€. Det finns en del andra modeller i Sverige, har tyvärr inte hittils något som motsvarar någon av dessa i effekt.

hälsning
jyrki
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Under mina nästan 400 mil genom Tyskland försökte jag regelbundet att komma ut på nätet med hjälp av Skype WiFi. Ingenstans lyckades jag!

Kan det vara så att det bara är vissa operatörer på flygplatser som är med i projektet eller kommer det fler?
 
Toppen