• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbils Vintips

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Husbils Vintips

Herrgårdsglögg Röd Vinglögg (nr 96358) Glögg och Glühwein

Julglögg passar ju såhär dan före dan 2 liter 139 kr
 

Bilagor

  • 587701.jpg
    587701.jpg
    66,5 KB · Visningar: 1.035

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Husbils Vintips

Ikväll på nyåsslaget blir det en klassisk "Gula Änkan" vad dricker ni?
 

Bilagor

  • veuve-clicquot-gula-nkan_152518287.jpg
    veuve-clicquot-gula-nkan_152518287.jpg
    12,6 KB · Visningar: 890

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Husbils Vintips

bOLLINGER!! jAG SÄGER BARA bOLLINGER! gOTT nYTT åR PÅ ER BÅDE GREVAR OCH BARONER, PULTRONER OCH NI ANDRA! sCkHOLL!

jAPPE
 
Senast ändrad:

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Sv: Husbils Vintips

Vi brukar stanna till i Alsace på vår väg ner till Spanien, där finna smycket att välja på.
Men en favorit i Spanien är detta. 36 svenska kronor för en box. Inte det bästa men ett bra "vardags vin." Finns på Konsum.:snow-icon:
 

Bilagor

  • 100_0163.JPG
    100_0163.JPG
    1,8 MB · Visningar: 2

Toek

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
4805
Medlemskap
2024
Sv: Husbils Vintips

Ja det här med viner är gott och några man kan rekommendera är Albali fl eller box rött,Umbala box röd och som ett gott och bra pratvin är det vita Les Fumes Blanche box.

Hälsningar Tommy E
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Husbils Vintips

Raccolto 2315.jpg

En sådan här cylinder lämnade jag tillbaka på Bolaget häromdan. Det smakade hemskt. På Bolaget frågade dom vad det smakade! "Det går inte att beskriva i ord" svarade jag! Just fina tips man får i den här klubben! Kanske skulle byta klubb - till en vinklubb! :cool:

Men det var nog bara något fel på just den boxen vi fick! :D Vet inte om vi vågar göra ett nytt försök! :rolleyes:

Jappe

PS Krinil! Det smakade inte fotogen, snarare vinylbensen! DS.
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Husbils Vintips

I höstas var vi på Gotland ,vi köpte en flaska Hablingbo rose vin en trevlig sovenir ,vi sparade den till nyårsafton,flaskan förvarades efter konstens alla regler,men när vi öppnade hade flaskan blivit helt odrickbar,jag mailade Gutevin men de var inte intresserade att ersätta utan hänvisade till systembolaget,men tyvärr hade jag slagit ut innehållet .det var ju synd flaskan kostade 198 kronor .Hälsningar Yngve
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Husbils Vintips

Slå aldrig ut innehållet om vinet är odrickbart! Jag har bytt ett otal flaskor på Bolaget under årens lopp och även några kartonger där man i och för sig inte kan ha samma krav på kvalitet. Aldrig några protester, pengarna tillbaka prompt!

Det är inte ovanligt att Bolagets viner har bristande kvalitet men som sagt, dom vet om det och bråkar inte i onödan!

Kommer man med tomma eller nästan tomma flaskor eller kartonger så kan det bli lite svårare att lämna tillbaka det, föreställer jag mig! :D

Jappe
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Husbils Vintips

Smaka på röda Café på flaska eller box, och risken finns att ni inte vill ha något annat i fortsättningen.
:msn_wink:
Testa vad jag tror det heter: Lat 42. Det finns inte på alla bolag men toppen fint. Gillar också Cafe men detta är ett snäpp bättre. Det är ett vin som man antingen gillar eller inte alls.... Jag tycker om både Café och Lat 42,
/ Frank :wub:
 

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Husbils Vintips

2009 Evohé Garnacha Old Vines. Nr 75179 i beställningsortimentet. Fynd enligt Allt om Vin, och jag håller med. 3l box för 179 kr.
 
Senast ändrad:

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Sv: Husbils Vintips

Håller med Yvonne & Frank. Lat 42 ett kanon gott Riojavin, ca 80 kr:)
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Husbils Vintips

När vår buss tidigare gick som hotellbuss till Europa så fanns "husets vin", det har vi nu ersatt med "bussens svin" - och det är tydligen jag :)

Nädå, frugan brukar ha med sig lite vinvaror - hon tycker Liebfraumilch är bra.

Själv är jag inte så mycket för vin, det beror antingen på att jag inte har hittat rätt sorter eller att jag helt enkelt inte blivit tillräckligt vuxen :)
 
Toppen