• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i Italien ?

B

Båtis

Guest
Någon som vet var och hur man får tag på gasol i Italien?
Byter man flaska som i Spanien eller kan man få en svensk/spansk flaska påfylld?
 
B

Båtis

Guest
Sv: Gasol i Italien ?

Är det ingen som varit en längre tid i Italien och måste ha gasol? :confused:
Ok om man är där sommartid, då räcker ju gasolen längre.....men någon borde väl ha varit där under vintern.
Har läst att det är problem med påfyllning, men kan man inte köpa/hyra en flaska där? I Spanien gick det att byta flaska och i Portugal att fylla på LPG-stationer. Hur är det på campingar? Någon som vet?
 

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Gasol i Italien ?

Hej vi har varit i Italien och där kan du köpa en italiensk gasflaska den kostar c:a 15 €, när du lämnar Italien kan du lämna tillbaka flaskan och då får du tillbaka pengarna, det finns två olika sorters gas, den ena med butan och den andra propan vi använde butan. Du behöver en mellankoppling mellan den svenska flaskan och den italienska den finns att köpa på dom allra flesta camingtillbehörs firmorna i Tyskland jag tror det är nr två.

Hälsningar

Åke
 
Toppen