• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hej! Ny här!

F

F.d. 3705

Guest
Hej på er! Jag är ny här, än så länge utan husbil men letar!
Vi, jag och min sambo, har haft båt innan men tänkte nu testa det här med husbil, vi tror att det ska passa oss bra! Så nu lusläser vi blocket och letar och jag tänkte att här kan man nog få bra tips och ideér! :yes:
Jag vet inte om jag postat det här i rätt forumdel, men jag ville bara hejja på er, så

Hej hej!:D
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hej! Ny här!

Hej på er!
Vill bara hälsa er välkomna i denna underbara klubb och hoppas ni ska trivas lika bra som vi. Önskar er också lycka till i sökandet efter husbil.
MVH Rolf & Gunilla
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.835
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Hej! Ny här!

Hej!

Det är många här som bytt sina krabbor mot landkrabbor och numera kryssar runt på land. Mycket är sig likt men allt blir så mycket enklare! :)

Måste gratulera till två kloka beslut. Husbil och Husbilsklubben! :)

Hälsningar
:-/<rister
 
F

F.d. 3705

Guest
Sv: Hej! Ny här!

Jasså det finns fler ;)
Jo att det verkar enklare är en av anledningarna. Vi jobbar båda två så mycket att vi i stort sett bara hinner ut på helgerna, husbilen kan du ju då bara ställa utanför och packa torsdagkväll och sen direkt efter jobbet på fredagen är det bara att åka!
Med båt är det inte lika smidigt(dessutom inte med långsamtgående snipa... Slutar man jobbet vid fyra är man inte framme vi lämplig ö och klar för att dra igång grillen före nio...:eek:) så vi hoppas att det här ska bli en bra lösning!

Och tack för ett varmt välkomnande!
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Hej! Ny här!

Välkommen, passa på att läs alla trådar som finns om att välja husbil så kan ni spara in ett felköp.

Mvh Torbjörn
 

Carthago47

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Båstad
HBK-Nr
586
Medlemskap
2024
Sv: Hej! Ny här!

"Hej på er! Jag är ny här, än så länge utan husbil men letar!"

Hej och välkommen till forumet där du kan få hjälp/svar på det mesta gällande husbil, finns alltid någon som har svar på "min" undran. Vi är åxå fd båtfolk och stortrivs med hb-livet.
Vilken typ av bil söker ni??
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hej! Ny här!

Hur många är ni som skall åka ?
Skall ni använda den över vintern också ?
Hur gymnastiska är ni när det gäller klättring ? Tänkte alkovbil ?
Vad är er budget ?
Tänk på lastutrymmen om ni skall ha med stolar och bord .
Kolla servicen med ex: kamremmen och kopplingen om den gått långt .
Bil med AC och farthållare lade jag in som prio bl.a.
Har pannan elpatron dvs. Man kör på el då man står på "stolpe" (har 230v inkopplad )
Du ser i en dels profiler så har dom lagt upp bilder på sina husbilar , lite inspiration .

Samt : Är bilen torr i väggarna, tak och golv .

Lycka till i sökandet .
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Hej! Ny här!

He!!j en välkomsthälsning fr en gammal infödd Askersundare,prova gärna med att hyra en bil för att prova på, bodde i Laxå ett år 69-70 har haft husvagn på Revelbadet i 10-15 år ,numera utflyttad til Hudiksvall.
 
Toppen