• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Huggormsbiten

F

F.d. 5322

Guest
Sv: Huggormsbiten

Är det ovanligt mycket "huggisar" i år? Vi har bott här sedan -06 och aldrig sett en orm av någon sort - förrän i år. Har sett flera stycken huggormar, varav en överkörd precis utanför tomten nu på morgonen.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Huggormsbiten

Jag läste någon artikel om att det skulle var gott om huggormar i år, och det verkar ju vara så.

//Tommy
 
F

F.d. 53065

Guest
Sv: Huggormsbiten

Hej Fredrik L.
Har tänkt så på Texas, hur det har gått för honom efter alla dessa ormbett??
Hoppas att allt har gått bra.
MVH Kasper med Matte.
 

FredrikL

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2024
Sv: Huggormsbiten

Hej alla! Här kommer en rapport från Texas!
Efter alla vedermödor på IVA (8 dygn) så fick vi hem honom på söndagen efter midsommar. Han är verkligen en trött hund numera, kanske lite piggare för var dag, men ibland backar det.
Han är normalt en väldigt ivrig, nyfiken och glad liten strävhårig dvärgtax som vill in i alla mystiska hål och annat bråte. Skäller eller är otroligt uppkäftig mot andra han-hundar men älskar alla tikar!
Nu får det kvitta, -"jag bryr mej inte". Husse får inte lämna mej bara! Det är det som gäller!
När jag nån enstaka gång går ut, utan Texas så ligger han och gnäller innanför dörren!
Äter som om det inte fanns nån mer mat på jorden! Tigger vid matbordet, och beter sej som om han fick mat för flera veckor sedan, gått upp i vikt naturligtvis. Men det beror nog på största delen av den kortison-behandling han just nu genomgår. Ökad ämnesomsättning.
Promenader var innan ormbettet ca 30-45 minuter 4 - 5 ggr om dagen! Nu, närmsta lyktstolpe, kissa "många liter" sen raka vägen till sängen! Om nr 2 så kan han gå ett helt kvarter! Är det blött, så blir det tvärvägran! Har ni sett en tax med låsta spiror, med ett koppel lika spänt som en bogserlina, ja då är det Texas, som är på turnè.

Just nu så sitter vi i ett Regnigt Göteborg, mitt emot feskekörka, på parkeringen. Lugnt å fint. Texas vägrar ju gå ut, men att skydda flocken måste han ju. Så en liten promenad blev det idag, trots regnet!

Nu väntar vi på att det sista blodprovet (togs i måndags) ska bli klart. Dom röda blodkropparna (blodplättarna?) ska föröka sig!
Ha nu allihopa en riktigt skön sommar.
Fredrik och Åsa, m Texas
 
Toppen