• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigon 70 Premium

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Hej alla glada HBKare!
Jag har passat på och inhandlat en ny Navigon via kanonerbjudandet vi fått med Elgiganten. Jag har lyckats ladda ned via Navigon Fresh senaste kartorna. Nu återstår bara ett litet problem. Hur gör jag för att ladda in ställplatser, rastplatser mm från datorn in i navigatorn?? Vill gärna ha en så komplett beskrivning som möjligt, steg för steg. Datorer är inte min starka sida.:confused:
 

Tomten 560

FD HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
25427
Medlemskap
2023
Sv: Navigon 70 Premium

Hej! Jag fick fin hjälp med samma problem som dig på ett annan inlägg som hette Navigon sök så finner du det nog.
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Navigon 70 Premium

:yes:Ja så har då också detta teknikens underverk nått oss här i Svarttjärn var in till stan och hämtade den i måndags tog en vecka att få den till Skellefteå den finns inte som lagervara här , köpte Caravan och Truck versionen där du kan lägga in vikt, längd och höjd på bilen samt välja mellan husbil och lättlastbil , tror dock inte att jag behöver ladda hem ett överflöd av POI finns ju redan rätt många installerade .
Vad jag däremot hoppas är att den ska leda mig på lite större vägar där ute i Europa än vad den gamla Navigonen som jag har haft gjorde ibland har nog utalat en och anna svordom över den i , den får nu sätta sig som reserv på avbytarbänken , visserligen har den varit en bra kompis trots avsaknaden av en hel del finnesser som tillkommit på den här .Men som sagt var man hoppas ju alltid på något bättre (optimist) .
Nu då alla bra att ha grejor börjar vara på plats i husbilen börjar också otåligheten komma krypande över en , men om drygt 1,5 månader startar årets Spanien resa får väl tillfälle att testa den då , om allt går som vi vill så har vi ju en 7-8 sköna månader att se framemot där under Spaniens sol .
Rulla Lungt ! :twitcy:
 
Toppen