• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Service

F

F.d. 3732

Guest
Är det någon som har erfarenhet av Östgöta campings verkstad :wideeyed:
 

bryngan

HBK Medlem
Inlägg
70
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
3001
Medlemskap
2024
Sv: Service

Vi har haft vår Kabe på deras Kabe-verkstad och det var rena katastrofen!/Ingemar
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Service

Verksta´n kostade mig 24 timmar motorstop på midsommarafton och 600 € på autobahn utanför Göttingen. Allt p.g.a. att man "glömt montera" en jordkabel till AC i bodelen. Detta hände för fem år sedan. Numera servar jag på Kabe i Tenhult. Jag fick ingen kompensation men har köpt 4 nya Husbilar av dem till rätt pris.
 
B

brittsan

Guest
Sv: Service

Vi kommer aldrig mer att serva på deras verkstad. Har dåliga erfarenheter av både verkstad och försäljning. :mad:
Ev bilbyte blir någon annanstans.
Kanske de har blivit för stora ? Det är ju inte bara att sälja så många bilar som möjligt. Man måste kunna ta hand om kunderna även efter köpet med service och reparationer.
 
S

Sara & Micke

Guest
Sv: Service

Jag hade bilen inlämnad för service hos dom för snart 2 veckor sedan.
När jag hämtade ut bilen såg jag att dom gjort en anmärkning på fukttestet, men dom sa inget till mig.
När jag frågade sa dom att dom inte visste vad man skulle göra och skulle kontakta Tyskland.
Tänkte ge dom en chans att återkomma själva.

/Micke
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Service

Samma erfarenheter här, dvs dåliga! Tog under 2010 med 2 mån mellanrum ut 2 st sprillans nya Bürstner Elegance 2010'or i Mantorp;

¤ den första saknade vitala std-prylar och var behäftad med många felaktigheter som verkstaden inte kom tillrätta med, så den tvingades man helt enkelt ta tillbaka.
¤ nästa bil en ersättningsbil också den ny, var inte mycket bättre. Fortfarande nu efter 9 månader så återstår en hel del för verkstaden att åtgärda.

Bürstnerfolket var för sig är trevliga men organisation, planering och spec arbetsledning/fördelning fungerar bara inte allt i en enda röra - helt otroligt! Trots allt så trivs vi med biltypen den är väl tänkt men dåligt genomförd i samtliga led, det kräver både tid och tålamod av kund för att komma till avslut!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 15549

Guest
Sv: Service

Detta låter inte bra....
Vi ska hämta vår "nya" bil 15/4 och de skulle åtgärda lite smått och gott, fick även 1 års garanti på 07:an. detta gör oss lite oroliga finns det ingen som är nöjd:confused:
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Service

Vi har handlat av dom i 20 år först husvagnar sen husbilar. Har varit relativt nöjda och blivit väl bemötta. Dom fel och brister fordonen har haft har vi fått rättade. Men visst har vi haft våra dispyter som dock har slutat med att vi fått det vi krävt.
Enligt min make mycket beroende på min lilla egenhet nämnligen att om jag VET att jag har rätt så ger jag mej ALDRIG (på gott och ont enl.honom). Så det är nog viktigt att ni genast ställer krav på det ni vill ha iordning gjort samt ge er inte.
Kan sen hålla med om att dom nog har blivit lite för stora för sitt eget bästa.
Vi kommer dock att fortsätta handla hos dom.
MVH Gunilla
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Service

Någon affärsrelation av Östgöta Camping i Mantorp har vi inte, men vid några tillfällen har vi varit där för att titta på husbilar, och min uppfattning är att de inte är speciellt intresserade av att sälja.

Vi har däremot väldigt bra erfarenhet av Codat i Fritsla, både när det gäller försäljning och deras verkstad med eftermarknadsåtaganden.

Vad det gäller service på själva bilen (Fiat) vågar jag rekommendera Ekhagens Bilservice i Jönköping, de är både Fiatverkstad och med i Midlandsammarbetet.

//Tommy
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Service

Vi har handlat av dom i 20 år först husvagnar sen husbilar. Har varit relativt nöjda och blivit väl bemötta. Dom fel och brister fordonen har haft har vi fått rättade. Men visst har vi haft våra dispyter som dock har slutat med att vi fått det vi krävt.
Enligt min make mycket beroende på min lilla egenhet nämnligen att om jag VET att jag har rätt så ger jag mej ALDRIG (på gott och ont enl.honom). Så det är nog viktigt att ni genast ställer krav på det ni vill ha iordning gjort samt ge er inte.
Kan sen hålla med om att dom nog har blivit lite för stora för sitt eget bästa.
Vi kommer dock att fortsätta handla hos dom.
MVH Gunilla
Ja ni verkar ju ovanligt positiva (grattis!) och har handlat länge i Mantorp, bor nära och kan därigenom "ta dom" på utmattning, envishet och eget merarbete utan större reskostnader"!

Även om jag också är ganska envis så bor jag 30 mil från Mantorp - och anser dessutom att, när jag köper en sprillans ny bil så ska den vara "färdig vid utleverans" (spec om man inte bor i Mantorpstrakten) - dvs vid utleverans förväntar man sig inte att få ut ett "renoveringsobjekt" som efter 1:a utleverans ska hanteras av den sk eftermarknaden i Mantorp!
 
B

brittsan

Guest
Sv: Service

Detta låter inte bra....
Vi ska hämta vår "nya" bil 15/4 och de skulle åtgärda lite smått och gott, fick även 1 års garanti på 07:an. detta gör oss lite oroliga finns det ingen som är nöjd:confused:

Läs noga igenom garantipapperet. Vi fick också 1 års garanti på vår 08 förra året. Visade sig att det var självrisk på varje pryl som rättades till.
 

Carthago47

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Båstad
HBK-Nr
586
Medlemskap
2024
Sv: Service

Har väntat i snart två år på delar till ryggstöd i soffan.men Ekman o gänget klarar inte att få fram detta plus mycket andra problem under bilens snart femåriga livstid. Blir att FIXA SJÄLV. ALDRIG MER ÖSTGÖTA för våran del.

Ha det!!!
 
Toppen