• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

byte till sommardäck

F

F.d. 52945

Guest
Hej!
Idag tog jag en rövare och bytte till sommardäck på husbilen..himla skön känsla, bara att hoppas att is och snö håller sej borta här nere nu!
//Pilot:)
 
F

F.d. 55415

Guest
Sv: byte till sommardäck

Hoppas ni har bättre tur än vi!
Här i Malung har snön VRÄKT ner hela dan och fortsätter än. Har åkt oplogat 17 km ikväll ( med personbilen) det var långa km hem vill jag lova! Spårigt och noll sikt.
Har kommit ca 1,5 dm hitills, vilken tur att vi inte skulle till Blekinge och hämta nya husbilen den här helgen!
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: byte till sommardäck

Jag minns den 11 mars 1958. Då vart det -28 grader och massor med snö i mörka Småland. Det kan komma massor av snö än....
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: byte till sommardäck

Hoppas ni har bättre tur än vi!
Här i Malung har snön VRÄKT ner hela dan och fortsätter än. Har åkt oplogat 17 km ikväll ( med personbilen) det var långa km hem vill jag lova! Spårigt och noll sikt.
Har kommit ca 1,5 dm hitills, vilken tur att vi inte skulle till Blekinge och hämta nya husbilen den här helgen!


Hej, va kul, vilken firma?
Mvh
Pilot
 
F

F.d. 55415

Guest
Sv: byte till sommardäck

Hördu Pilot, nu är det Du som sätter på vinterdäcken ögonaböj!
Det har snöat ca 3 dm snö i 2 dar nu och jag tror det beror på Ditt däckbyte! :aja:
:wall:

Svar på Din fråga Pukavik!

Ha det gott och gå ut i garaget nu! ;)
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: byte till sommardäck

Det gäller att va väl förberedd när våren kommer, så på med sommardäcken igen:). Tranorna väller in över sydsverige.
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: byte till sommardäck

Hej
Alla bor ju inte söder om landsvägen, här har vi fortfarande sön, och isiga vägbanor tidigt på mornarna.
Ska man sedan till fjällen är det nog ide` att ha vinterdäcken på ett tag till.
Rattmuff på fortfarande.
/Vidhem
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: byte till sommardäck

Hördu Pilot, nu är det Du som sätter på vinterdäcken ögonaböj!
Det har snöat ca 3 dm snö i 2 dar nu och jag tror det beror på Ditt däckbyte! :aja:
:wall:

Svar på Din fråga Pukavik!

Ha det gott och gå ut i garaget nu! ;)

Ha,ha...no way..här nere e de så jädrans blött att man ska va glad att man inte fastnar i den vattensjuka gräsmattan vi står på just nu, det skall inte bli mer snö här nere nu,:rolleyes: tvärtom så skall solen och värmen komma i.o.m mitt däckbyte, hur ni har det längre norrut är ert problem;) imorrn så lastar jag in solstolarna bordet och grillen för nu e de ta mej tusan vår i Skåne!
Mvh,pilot
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: byte till sommardäck

Tåli-larsson, hälsa Rikard från mej, en himla trevlig karl, vad blev det för bil?

Nyfiken....
//Pilot:)
 
F

F.d. 55415

Guest
Sv: byte till sommardäck

Lyckostar i södern! Men vi i Norr kommer med stormsteg och gissa vem som har ljusaste sommarnätterna:)
Bürstner 810 G wow vad jag längtar.
Hoppas vi ses nån gång,
 
F

F.d. 55416

Guest
Sv: byte till sommardäck

Jag minns också när det var ovälkommen snö.
Det var när vi skulle flytta till Florida på hösten, den sommaren kom det 1 dm nysnö till midsommar, då tyckte vi att vi hade gjort ett riktigt val att flytta till
värmen.
:mcride:
 
F

F.d. 55415

Guest
Sv: byte till sommardäck

Klippan, där har (hade) vi bekanta för hundra år sen, Totte Dahlberg och sambon Lola (Viola). Himmel vad kul vi hade den helgen dom kom till oss och fick en kåpa monterad på sin BMW. Dom var på väg till Norrland men stannade i Malung hos oss för en fantastisk midsommarhelg. Hade glömt dom men hade varit kul att träffas igen!
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: byte till sommardäck

Klippan, där har (hade) vi bekanta för hundra år sen, Totte Dahlberg och sambon Lola (Viola). Himmel vad kul vi hade den helgen dom kom till oss och fick en kåpa monterad på sin BMW. Dom var på väg till Norrland men stannade i Malung hos oss för en fantastisk midsommarhelg. Hade glömt dom men hade varit kul att träffas igen!

Ja, vem känner inte Totte Dahlberg,ha,ha en riktigt kul kille, jag känner honom genom mitt jobb!
Lycka till med nya husbilen, jag pratade med en annan medlem här på forumet i veckan och även han har beställt en likadan husbil genom Rikard.
Jo, sommrarna är ju vackra där uppe hos er det håller jag med om, det är ju bara de jädrans myggen som vi kunde varit utan...men då hade väl svalorna fått svälta!

Hör gärna av er om ni har vägarna förbi!

Mvh
Pilot!:)
 
Toppen