• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ystad reningsverk

F

F.d. 52945

Guest
Hej!
Vi valde ställplats vid Ystad reningsverk i helgen, blåsigt och kallt men soligt.
Platsen har jag rekomenderat tidigare och gör det igen, sänder med en bild från havet
när ljuset är som (bäst)!
//Pilot
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Ystad reningsverk

Hej!
Vi valde ställplats vid Ystad reningsverk i helgen, blåsigt och kallt men soligt.
Platsen har jag rekomenderat tidigare och gör det igen, sänder med en bild från havet
när ljuset är som (bäst)!
//Pilot

Hrmm..bilden var för stor tror jag, vet inte hur man förminskar??
Pilot:confused:
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Ystad reningsverk

Snyggt!
Jag tycker att ni som lägger in bilder tar jättebra bilder, det bli bara bättre och bättre! Jag får snart passa mig...:p:
Hoppas att mina bilder bidragit till ett ökat intresse för att ta naturbilder!:cool:

Hej Ludde!

Ja, det kan du ge dej på, dina suveräna bilder är en ständig inspiration till att själv ta nya bilder.
Hoppas att du fortsätter att lämna bidrag då och då, skall försöka att ta mej samman och komma till någon av dina utställningar någon gång!

Mvh
Pilot:)
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Ystad reningsverk

Hej Pilot, du kan komma på naturfotofestivalen i Hässleholm nästa helg, i och för sig har jag bara en enda bild på den utställningen, men den är å andra sidan stor, 70x100cm, det är ju nästgårds för dig!

/Ludde
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Ystad reningsverk

Hej!
Det låter onekligen mycket intressant, skall fråga "regeringen" hur den helgen ser ut!

Mvh
Pilot
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Ystad reningsverk

Och naturligtvis finns det jättemånga fina bilder av andra fotografer, många mycket finare än mina :p:, det kommer att finnas en fabrikantutställning, Nikon o Canon är där bl.a. , ypperliga tillfällen om man vill ställa tekniska frågor om kameran.
Det finns ju föreläsningar också, men det är förköp på dom, men i mån av plats säljs lösa biljetter vid insläppet.

Vi kommer att vara där fredag-söndag med husbilen.

/Annette
 

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: Ystad reningsverk

Även jag kommer att vara där.Vi kommer på torsdag kväll och stannar till söndag.
Det blir många fina föredrag med mycket fin bildvisning ,kolla här :naturfotofestival.se

//Lars
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: Ystad reningsverk

Då man läser rubriken "Ystad reningsverk" så undrade åtminstone jag vad det var? Reningsverk? Husbilsplats? :wideeyed: Nu har jag dock sett fina bilder och tydligen många som besöker platsen. Ligger den nere vid hamnen?? Får nog titta ner till Ystad igen, var där i somras och stod över dagen på en grusad parkering intill en jättelång brygga där varje bräda hade en sponsor. Mysig stad.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Ystad reningsverk

Då man läser rubriken "Ystad reningsverk" så undrade åtminstone jag vad det var? Reningsverk? Husbilsplats? :wideeyed: Nu har jag dock sett fina bilder och tydligen många som besöker platsen. Ligger den nere vid hamnen?? Får nog titta ner till Ystad igen, var där i somras och stod över dagen på en grusad parkering intill en jättelång brygga där varje bräda hade en sponsor. Mysig stad.

Hej Arne (jättefint namn)!

Jag gör mej gärna till talesperson för Ystad reningsverk/ställplats, det är en av våra favorit ställplatser..och som du säger Ystad i sej själv är ju en helt underbar stad!
Ställplatsen ligger ut med kusten ca 2 km innan du kommer in till Ystad (från Trelleborgshållet) ifrån ställplatsen är det som sagt ca 2 km in till Ystad som man antingen kan gå eller cykla. Där finns ingen tillgång till el, endast en "bajamaja" och ett sopkärl.
Ställplatsen är jättestor och stranden ligger precis nedanför, vill man inte gå in till Ystad så finns det en Netto affär ca 400-500 m över vägen.

Trevlig helg
//Pilot:)
 
Toppen