• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol spanien

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Någon som vet om det finns någon LPG-station mellan Almeria och Malaga?
Gärna kordinaterna.
Just nu 19 grader här och sol.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Gasol spanien

Detta skrev jag i en tråd i februari :
Efter att ha frågat en husbilshandlare kan jag till min glädje delge alla att det finns GPL
att tanka i Malaga. Macken är REPSOL och den är nyöppnad och ligger i ett industriområde. Hantaget såg knepigt ut och ingen av mina tre olika adaptrar passade utan jag fick låna två inne på macken och en av dessa fungerade perfekt. 22 liter på tom tankflaska för under 13 E.

Macken REPSOL ligger enligt tomtom på Calle de concepcion Arenal , Malaga.
Ganska nära välskyltade BAUHAUS bygg. Kordinaterna N 36 41 24 W 04 28 57:)
 

Bosse Marianne 2075

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2075
Medlemskap
2024
Sv: Gasol spanien

Detta skrev jag i en tråd i februari :
Efter att ha frågat en husbilshandlare kan jag till min glädje delge alla att det finns GPL
att tanka i Malaga. Macken är REPSOL och den är nyöppnad och ligger i ett industriområde. Hantaget såg knepigt ut och ingen av mina tre olika adaptrar passade utan jag fick låna två inne på macken och en av dessa fungerade perfekt. 22 liter på tom tankflaska för under 13 E.

Macken REPSOL ligger enligt tomtom på Calle de concepcion Arenal , Malaga.
Ganska nära välskyltade BAUHAUS bygg. Kordinaterna N 36 41 24 W 04 28 57:)

Gäller de svenska p11 flaskor? eller spanska flaskor?

Bosse Marianne 2075.
 
B

Båtis

Guest
Sv: Gasol spanien

Eva och Hasse var fyllde ni propangas? Vi är i Malaga och har försökt på alla Repsol vi hittat men ingen har propan. Kan man få tag på propan på en Camping? Någon som kan ge tips?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Gasol spanien

Vi fyllde LPG i Granada på Repsol.Ska även finnas en i Malaga.
Kolla i inläggen så tror jag det ska finnas något om var.
HaDe Hasse
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1649

Guest
Sv: Gasol spanien

Hej.
För mig gick det inte greit.efter första butantuben jag använde så sotade kylskåpet fast,och det var inte litet sot hela röret opp var fullt med sot så jag använder propan härefter.Jag förstår inte varför man skall åka långa vägar och jaga efter påfyllningsstationer när man kan köpa en spansk gasoltub som går att byta överallt.Jag har två en av varje märke.Men var och en gör som man vill.
Mvh Jan-E.
 

Peter SM4JDP

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Mora
HBK-Nr
4918
Medlemskap
2024
Sv: Gasol spanien

Vi var till Macken "Calle de concepcion Arenal i Malaga" idag. Tjejen som jabbade på macken sa att det inte var möjligt att fylla Svenska tuber, kunde inte ett ord Engelska. Skall prova en annan dag kanske det är anna personal.
 

tommya

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
7112
Medlemskap
2024
Sv: Gasol spanien

Hej.Hyr eller ev köp en propanflaska på campingen tex i Bolnoevo,Santa-pola,mfl men du måste köpa en reducseringsventil med slang.Eller kan man köpa ett gasol kitt hemma då passar det till alla kända kopplingar.
MVH
Tommy i Skillinge
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Gasol spanien

Hej.
För mig gick det inte greit.efter första butantuben jag använde så sotade kylskåpet fast,och det var inte litet sot hela röret opp var fullt med sot så jag använder propan härefter.Jag förstår inte varför man skall åka långa vägar och jaga efter påfyllningsstationer när man kan köpa en spansk gasoltub som går att byta överallt.Jag har två en av varje märke.Men var och en gör som man vill.
Mvh Jan-E.

En undran?
Byggs det olika kylskåp till syd europa som tål butan?
Vi har inte märkt någon skillnad.
 
Toppen