• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Aldrig mer Tällbergs Camping

Heddelin

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4601
Medlemskap
2024
För 6:e året i rad skulle vi fira midsommar på Tällbergs Camping. En mycket enkel men välskött camping, av Eva och hennes man.

Det gäller att vara ute i tid för att få plats; bokning ej tillåten. Lika för alla. Så har det alltid varit.

Men, i år har Lasse från Lugnets Camping tagit över. Tyvärr. En mycket otrevlig, osympatisk och ohjälpsam campingvärd. Han har valt fel yrke, men fattar det nog inte själv.

Vad hände? Jo, redan på söndag före midsommar checkade vi in hos dom, i vanlig ordning, hjälpsamma och trevliga tjejerna. Träffade en annan campare, som liksom vi, åkt 50 mil, för att komma till denna oas.

Han hade också varit på Tällberg i flera år. Men, sade han, i år vet du väl att det är fullbokat!

”Det får man ju inte göra”. Jo, av en tillfällighet hade han hört talas om denna nyordning och till sin lycka fått sista elplatsen.

Snabbt iväg till tjejerna i kiosken. Det visade sig att dom tyvärr missat att informera oss om bokningen; vår plats var bokad från och med torsdagen. ”Vad gör ni då? Kör ni iväg oss på torsdag”? Ja, tyvärr måste vi det, var svaret.

Vi bad att få prata med denne Lasse. Han ringde upp oss och ondgjorde sig över sina anställda. Vi tyckte ju att han kunde hjälpa oss, i vår besvikelse, genom att dra en elkabel till någon plats vid sidan. ”Det är ju trots allt vårt 6:e år här”. Vi fick till svar att ”sex år är väl ingenting. Det kommer att komma hit folk som varit här i 20 år och dom kommer att bli besvikna också! Förresten så tycker jag att ni kan åka härifrån. Jag tycker att ni är elaka eftersom ni inte accepterar att informationen brustit”.

Vi har åkt runt i Sverige i många år och besökt många campingar; c:a 100 st. Aldrig tidigare har vi blivit så illa bemötta som av denne Lasse.

Information om en sådan radikal förändring bör ju ske ett år innan, genom anslag på campingen samt i F-campingkatalogen.

Dessutom har han mage att höja priset till 235:-, utan någon som helst standardhöjning på campingen. Och på midsommar rusade priset upp i 275:-. Skandal!

Vi åkte ledsna därifrån och kommer aldrig tillbaka.

Hoppas att du lämnar tillbaka campingen till Eva och hennes man.

Roger och Anne Heddelin, Uddevalla.

Visa bilaga Tällbergs Camping.doc
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Aldrig mer Tällbergs Camping

Och varför det undrar man, jag kan inte se någon text i inlägget.
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Sv: Aldrig mer Tällbergs Camping

Kan det var så att Heddelin inte hittar dit efterom det inte står någon tekst
 
G

GunDogs

Guest
Sv: Aldrig mer Tällbergs Camping

Står just nu på Tällbergs camping. Undrar vad som föranledde rubriken. Tycker att det är en fin camping och bara solnedgången över Siljan är värd avgiften.
 
S

Stavve

Guest
Sv: Aldrig mer Tällbergs Camping

Vill gärna höra vad som hände!
Vi ska snart åka till Dalarna så jag är tacksam för alla tips, både om bra och dåligt. Vet inte vad som kan ha hänt med din text, skriv bara in texten i meddelanderutan och tryck på svar.

Mvh Stavve

PS har märkt att det finns lite mystiska saker i forumet, i denna kategorin finns ingen svarsknapp som i de flesta andra? Ämnen i husbilsdoktorn är inte sökbara i den vanliga sökrutan utan bara inifrån husbilsdoktorn. Vet inte varför
 

malmqvist

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Umeå
HBK-Nr
750
Medlemskap
2025
Sv: Aldrig mer Tällbergs Camping

Det skulle vara kul att veta vad som hände, vi har bara positiva upplevelser på Tällbergs camping. Vi var där i midsommar och det var fullt sa dom med tyckte att vi ska nog kunna fixa lite plats, så åk in och ställ er på plats 46 så får vi se i morgon.
Morgondagen grydde och vi undrade om vi skulle få stå kvar eller försöka hitta någon annan plats....innan lunch var det klart vi kunde stå kvar hela veckan det tyckte vi var bra service.

Varma och soliga hälsningar Anders och Lotta i Umeå
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Aldrig mer Tällbergs Camping

Med denna förklarande text har jag inte svårt att förstå ert ställningstagande.
Nu är vi i alla fall varnade.
 

Bamselisa

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6213
Medlemskap
2024
Sv: Aldrig mer Tällbergs Camping

Jo som sagt vi ahr varit där flera år tidigare och i år fick vi stå 2 nätter för sedan var det bokat om vi inte flyttade men vi åkte. Som du skriver det är samma duschar mm höjer han priset kanske han måste göra någe åt underhållet. Det är ju i övrigt en fin lite camping men jättefint läge. Kanske göra lite grillplatser mm det finns mycket som går att göra och hörde flera som var "sura" över att man kunde boka .
 
Toppen