• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svea husbilar

Mecho_se

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30085
Medlemskap
2024
Köpte min husbil där i höstas...nästan mitt livs bästa affär samt trevlig tillmötesgående personal. Kan rekomendera att göra ett besök det gjorde jag innan köp.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Köpte min husbil där i höstas...nästan mitt livs bästa affär samt trevlig tillmötesgående personal. Kan rekomendera att göra ett besök det gjorde jag innan köp.

Du har tydligen inte försökt att komma i kontakt med dem för att få hjälp efter köpet!

Pålle
 
Senast ändrad:

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Finns en hel del här på forumet att läsa om dem. Och allt är inte rosor.
Har själv ingen erfarenhet av dem men har som sagt var läst en del här från medlemmar som har.
// Niklas
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Man kan också titta på de filmsnuttar de presenterar på sin hemsida,och utifrån dessa blida sig en uppfattning om företagets seriositet.

(Ollar de alla husbilar de har inne till förmedling, eller är det enbart utvalda exemplar?)

Pålle
 
Senast ändrad:

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Man kan också titta på de filmsnuttar de presenterar på sin hemsida,och utifrån dessa blida sig en uppfattning om företagets seriositet.

(Ollar de alla husbilar de har inne till förmedling, eller är det enbart utvalda exemplar?)

Pålle
Jag förstår på dina inlägg at du inte gillar Svea,läser man om andra förmedlare så verkar det vara ganska många negativa synpunkter,finns det någon seriös förmedlare med både nöjda säljare/köpare?
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Jag förstår på dina inlägg att du inte gillar Svea,läser man om andra förmedlare så verkar det vara ganska många negativa synpunkter,finns det någon seriös förmedlare med både nöjda säljare/köpare?

Klart att det finns massor med missnöjda privatpersoner som både säljer och köper hos alla återförsäljare.

Jag drar den korta versionen:
Jag var jävligt tveksam på Lindströms husbilar, tyckte det dom sa var för bra för att vara sant, men dom stod för det dom sa utan det minsta tjafs.
Dessutom så sa han att vi köper er gamla bil för X kronor, lackar om motorhuven, tvätta/städar ur den, byter kamrem/servicen och sen kommer vi lägga ut den för den här summan! Allt han sa stämde. :)

När drevet till trappen på den nyare husbilen sen gick sönder, var det inget problem det löste dom galant. "Det är egentligen då problem uppstår som man vet om företaget är bra" Om vi byter husbil en gång till så ligger iallafall Lindströms husbilar bra till, dom var verkligen ärliga mot OSS.

Pålle du är ju veteran och har dessutom mer eller mindre varit i camping-branschen, hur kan du bara ha använt dig av Svea om dom dessutom är dåliga?
 

Coral 690

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
14331
Medlemskap
2024
Klart att det finns massor med missnöjda privatpersoner som både säljer och köper hos alla återförsäljare.

Jag drar den korta versionen:
Jag var jävligt tveksam på Lindströms husbilar, tyckte det dom sa var för bra för att vara sant, men dom stod för det dom sa utan det minsta tjafs.
Dessutom så sa han att vi köper er gamla bil för X kronor, lackar om motorhuven, tvätta/städar ur den, byter kamrem/servicen och sen kommer vi lägga ut den för den här summan! Allt han sa stämde. :)

När drevet till trappen på den nyare husbilen sen gick sönder, var det inget problem det löste dom galant. "Det är egentligen då problem uppstår som man vet om företaget är bra" Om vi byter husbil en gång till så ligger iallafall Lindströms husbilar bra till, dom var verkligen ärliga mot OSS.

Pålle du är ju veteran och har dessutom mer eller mindre varit i camping-branschen, hur kan du bara ha använt dig av Svea om dom dessutom är dåliga?
Instämmer helt med dina omdömen om Lindströms dom tar ansvar även efter köpet som egentligen är det viktigaste, dom får många stjärnor av mig
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Klart att det finns massor med missnöjda privatpersoner som både säljer och köper hos alla återförsäljare.

Jag drar den korta versionen:
Jag var jävligt tveksam på Lindströms husbilar, tyckte det dom sa var för bra för att vara sant, men dom stod för det dom sa utan det minsta tjafs.
Dessutom så sa han att vi köper er gamla bil för X kronor, lackar om motorhuven, tvätta/städar ur den, byter kamrem/servicen och sen kommer vi lägga ut den för den här summan! Allt han sa stämde. :)

När drevet till trappen på den nyare husbilen sen gick sönder, var det inget problem det löste dom galant. "Det är egentligen då problem uppstår som man vet om företaget är bra" Om vi byter husbil en gång till så ligger iallafall Lindströms husbilar bra till, dom var verkligen ärliga mot OSS.

Pålle du är ju veteran och har dessutom mer eller mindre varit i camping-branschen, hur kan du bara ha använt dig av Svea om dom dessutom är dåliga?
Har genom åren haft mycket med Svea husbilar att göra,visserligen inte köpt någon bil.Vi sålde våra hyrbilar via dem.Alltid bra att ha och göra med,företaget anlitar fortfarande dem.
Bilarna hämtades hos oss och såldes till överenskommet pris.Kan vara annorlunda vid köp,vet inget omm det.
Tänker bara att om de är så dåliga hur kan de vara kvar efter alla dessa år,när många andra har försvunnit.
Mvh
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Svea husbilar eller Svenska Husbilsgruppen AB som moderbolaget heter äger tillsammans med sina dotterbolag ett70-tal husbilar. Vilka säljer dom i första hand, inlämnade försäljningsobjekt eller egenägda fordon? Nej fy för förmedlingsfirma som äger bilar som konkurrerar med förmedlingsuppdrag.
 
Toppen