• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Önskade att Post nord delad ut posten här

Status
Stängd för vidare inlägg.

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag förstår norska mycket väl, så det är inget problem, men ditt sätt att resonera har inget med språket att göra, det har andra orsaker. Men jag sätter dig på ignore, då behöver vi inte diskutera mera.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Har ett solskensexempel.

Vi befinner oss i Spanien. På söndagseftermiddagen den 29 december beställde vi på spanska Amazon, ett paket kolloidalt silver. Leverans utlovades före den 6 januari. Företaget som leverade produkten finns i Aix-en-Provence Frankrike.

På måndagseftermiddagen, 24 timmar senare ringer vår brevbärare från CORREOS, spanska postverket och säger att han står utanför vår dörr och vill leverera ett paket.

Vi var ute och handlade för nyårsmiddagen, så jag beklagade att vi inte kunde öppna. Brevbäraren undrade om han kunde lämna det hos någon granne, tyvärr visste jag ingen som var hemma. Då föreslog brevbäraren själv, efter att fått mina personuppgifter bekräftade över telefonen, att han lämnade in paketet i en affär i närheten. Vilken service och hur fanken hade han mitt telefonnummer det funderar jag på fortfarande.

Från Frankrike till manuell utdelning vid vår dörr ett dygn senare och fraktkostnaden var 3.26 Euros, det tycker jag är imponerande.

Nu hör det till saken att jag trodde det var en julklapp som min dotter skickade med PostNord från Täby den 16 december. Nej den har fortsatt inte kommit! ;):(

PS. Nej vi har inte börjat med silversmide, kolloidalt silver använder Carola för att tvätta bort svamp på tassarna på en av våra hundar....DS :)

TommyD
 
Senast ändrad:

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag köpte 4 däck på Däckonline i Tyskland. Tog några dagar så fick jag sms att däcken skulle levereras på fm dagen efter. Bilen kommer och levererar TRE däck. Jag frågade chaffisen omhan inte hadeett däck till, nä det var bara tre däck. Då ringer jag Postnord och förklarar vad som hänt, ”Är du säker att du har beställt 4 däck” frågar hon då. Ja det är ju rätt vanligt att man beställer samma antal som man har hjul på bilen sa jag. Sen ringde jag Däckonline och förklarade vad som hänt, ”Jag skickar ett nytt däck till dig för det kan ta tid innan Posen hittar det andra, om de hittar det. Det är ofta att däck försvinner på Postnord.”. Några dagar så kommer det ett sms igen och chaffisen kommer med TVÅ däck! Jag tog emot det ena däcket och han fick behålla det andra. ”Vad ska jag göra med det däcket” frågade han! Inte mitt problem tyckte jag. Har ingen aning vad som hände med det däcket sen.
Postnord är fantastiskt!
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Vill inte försvara Postnord men lite fakta är ju alltid bra när man lite till mans tror (även jag) att risken är stor att man inte får sitt brev, paket alls, eller för sent. Jag tror (men har inte kollat) att övriga har liknande siffror, inte så dåliga alls. Man får ju bara höra om när det går fel...
Statistiken utförs av externa/oberoende Kant Sifo:
Kvalitet | PostNord
 

perhagen

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
28364
Medlemskap
2026
Kjempebra at dere holder koll på slikt, diskusjonen blir et krydder i hverdagen! La oss håpe at Post-Nord har gjort seg opp en mening om hvilke nyttårsforsetter de önsker å realisere, til kundene's beste!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Vill inte försvara Postnord men lite fakta är ju alltid bra när man lite till mans tror (även jag) att risken är stor att man inte får sitt brev, paket alls, eller för sent. Jag tror (men har inte kollat) att övriga har liknande siffror, inte så dåliga alls. Man får ju bara höra om när det går fel...
Statistiken utförs av externa/oberoende Kant Sifo:
Kvalitet | PostNord

Jaa!! Och det är väl tur det o_O..... För hur vill du annars att någon skall förbättra sig? :rolleyes:
Tänk om vi skulle kvalitetssäkra något. .. Och alla sa bara goda ting :confused: och hur bra allt fungerar :eek:....... då hade vi ju trott att vi var perfekta :twitcy:

Nu handlar ju inte denna tråd egentligen om post nord :eek:.... Så vi kanske skulle börja med att kvalitetssäkra inläggen :oops:.... ;)
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Jag har varit ute för exakt samma sak. Väldigt irriterande. Bättre än så bör man kunna vänta sig av PostNord. Säkerligen rent slarv. Det är svårt att tappa bort ett stort däck.
--------------------------------------------------------
Hejsan, vi har ju diskuterat just däck förr :), och det verkar väldigt vanligt att det bara kommer tre däck första omgången. Visserligen så fraktas det säkert massor av däck dagligen som kommer fram samtidigt, men man måste ändå undra varför det så ofta kommer just tre däck. Man kan undra vad som sker vid terminaler och omlastningar. Finns inte tanken hos någon ansvarig "Tre däck mysko... det borde nog ligga ett fjärde alldeles i närheten av dessa."
Jag beställde tre... sorry jag menar fyra kraftiga terrängdäck 4x4 från Holland, de sista fyra som de hade och under halva svenska priset som vanligt.
Tracking talade om att efter ett dygn var de på Postnord i Helsingborg sedan hände inget och inget, sedan fick de fyra trackingnummer och redan då kom kittlingen i nacken att de inte hängde ihop.
Trackingen visade att de till slut åkte vidare till Örebro. Trackingen visade att tre blev skannade i Örebro och gick vidare till våran stora postterminal i Norrköping som brukar underlätta en hel del att ha lokalt.
Jag åkte misstänksam dit och konstaterade naturligtvis att de bara hade tre däck för utlämning.
Jag frågade om de kunde se vart det fjärde tagit vägen eftersom jag hade trackingnummret även på det däcket.
Tyvärr så kunde de inte ens se att det försvunnit mellan Helsingborg och Örebro som jag hade fått fram??
De ville lämna ut de tre däcken som hade kommit. Jag sa att det var de fyra sista som firman hade och om det fjärde inte kommer till rätta så vill jag inte stå med tre däck utan veta om de kan skaffa fram ett till, eller vill ha tillbaka de tre som finns, och jag vill inte ta i dem med risk för att i så fall få betala returfrakt till Holland.
De förklarade att de skulle gå i retur om jag inte hämtade ut dem inom 12 dagar tror jag.
Ja just det sa jag, om ni inte hittat mitt fjärde däck på två veckor så behöver jag inget av dem.
Det saknade däcket dök upp veckan efter men var det hade varit gick aldrig att se på trackingnummret eller att få någon annan förklaring på.
DSCF6217-400.jpg


Jag har gnällt mycket på posten nu, men samtidigt så tycker jag att personalen som man kommer i kontakt med är helt ok. och verkar jobba i en motvind som inte är deras fel.
Personalen på stora postterminalen är helt ok. och man får så mycket hjälp från dem som man kan begära även om paketen försvinner ett tag.
Min lantbrevbärare stoppar paket i lådan och ringer på dörren ibland med ett paket under armen, fast det troligen skulle gått direkt till ICA normalt sett.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hur som helst så fick jag aldrig mitt packet :confused:..... Så jag beställde en ny China värmare :) och när den väl kom till Alexandroupolis..... så körde Speedex ut den till mig samma dag :) de fick nog det lite "varmt om öronen" efter alla mina samtal med huvudkontoret. :twitcy: om deras usla service.....
Jag fick också alla pengar tillbaka.... men f.. vad jag fick "jobba" för ett....Hade jag haft timlön för tiden jag la ner så kunde jag nog varit miljonär idag :swoon::twitcy:
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Jag letade på mina två utlämningsställen efter ett paket. Ingen kunde se vart det tagit vägen.
Det stod att det skulle dyka upp ett visst datum på någon av dessa 2.
Efter några dagar så såg jag på 17track.net att det gått vidare till annan anläggning efter tullen.
Och därefter vidare utomlands.
Skickade en förfrågan till PN. Fick till svar att det SMS-nummer som dom använt för att
skicka info om avgifter mm inte har svarat och att det berodde på att det var fel mobilnummer.
Konstigt skrev jag tillbaka. Mitt nummer brukar nästan aldrig stå på försändelsen och ni har väl kunnat
skicka info per brev som ni brukar.
Inget svar tillbaka.
Då skrev jag igen och funderade på om det inte blivit billigare för PN att kolla mitt namn och adress
på hitta.se och där hittat rätt mobilnummer. Inget svar.
Då blev jag förbannad och skrev att det är konstigt att PN inte går i konkurs.
Det måste bli dyrare att skicka tillbaka försändelser än att lägga lite tid på att hitta dess ägare.
Inget svar.
PN Support är det sämsta jag varit med om.
Jag kan se vart mitt paket är men inte utlämningsställena. Dåligt datasystem. Ingen koll.
Andra aktörer borde ta över istället för PN.
Man blir ju förbannad på PN´s reklam kampanjer och jag ger dom fingret och byter kanal varje gång.
Hoppas dom går i KK snart.
Senaste 4 försändelserna har bara strulat. Men det är väl deras arbets idé.
Strular det för fler så slipper vi jobba och kan sitta på fina kontoret och dricka kaffe istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen