• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tänkte först att det var Bratislava, men kollade bilder på slottet på berget, nej.... men så kom jag på att det nog är Brno i Tjeckien. Känns i alla fall bekant.

TommyD
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Det är helt rätt! Ett besök är att rekommendera om man är teknikintresserad. Åsa och jag chock runt i många timmar när vi var där. Prag är ju en fantastisk vacker stad med mycket att se. God mat och öl till bra priser om man inte är mitt i centrum.
Din tur Pålle.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Jodå när American Star slet sig utanför Fuerteventura västkust kommer jag mycket väl ihåg, besökte Playa de Garcey bara några dagar senare. Arbetade då på Consejeria de Turismo - Gobierno de Canarias och vi hoppades att det skulle kunna bli en turistattraktion, men.....

Besökte Playa Garcey igen ungefär 10 år senare, man kunde då skönja skrovet vid lågvatten, idag vet jag inte.

Bra idé med en HBK-träff där, SirMcLain finns redan på plats och han tar säkert över planeringen.

TommyD
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
American Star och Fuerteventura är alldeles rätt.

Bilden är tagen i december 2002. I mars 2007 såg vraket ut så här:Mars 2007.jpg

Några år senare (hittar inte någon bild) var det bara en liten plåtbit som stack upp ur vattnet.

Tommy får ta oss vidare.

Pålle
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vad du vet.... vi kom med en Kryssning som gick Östersjön runt sommaren 2010 och tyckte det var märkligt med julgranen, men du har nog svaret. Har varit tillbaka i Riga senare men inte sett granen igen.

Janne du tar oss vidare ut i lördagsnatten.

TommyD
 
Toppen