• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Idag skulle det vara vattengympa i polen men det blev inget med det, varför vet jag inte. Vi hade lite gymnastik själva istället. Sen satt vi i solen och njöt.
Senare på em satt vi på vår uteplats och fortsatte njuta av solen.
Blev wokad kycklingfilé och wokgrönsaker med lite sweet chili sås. Blev ganska gott.
Får hitta på nåt lättlagat med de filerna som blev över. Nån som har ett tips?

kycklingkebab i pitabröd är mitt tips.

//Tommy
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
69554B2C-83E7-4B05-90FA-15E20E22D69D.jpeg EEEC8AAF-3716-462B-A457-373CACB09B34.jpeg Idag har jag fått behandling av en naprapat för mina ryggsmärtor. Han bor här på campingen. Får hoppas att det hjälper. Har mer eller mindre ont alltid.
Det blev pasta med kyckling och bacon. Blev gott men lite för mycket pasta i förhållande till sås o kyckling. Blandar ihop mer sås imorgon och värmer det som blev över.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Händer inte så mycket intressant att skriva om. Gick ner till marknaden igår och köpte en bra kniv och bra sax. Köpte sprit till spritköket på järnaffären. Tog en öl på restaurangen vars namn jag inte kommer ihåg. Gick in på affären och köpte lite matvaror vi saknade.
När vi kom till Bahia så stod Yngve på plats 060 beredd att knåda kroppen. Han är naprapat och har lovat att han ska hjälpa mig att bli av med smärtorna i min rygg. Efter tre behandlingar så sover jag bättre, vaknar inte på natten av ryggont, bara det är ju ett lyft. Får se om han lyckas bota mig helt. Ska dit idag igen kl 12 har vi bestämt.
Efter det kan det bli en stund vid poolen.
Vädret den närmaste tiden kan man ju inte klaga på.
ADEE9572-CA1A-4A95-96F4-5B5360AD499E.png
 
Senast ändrad:

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Har blåst och regnat de sista dagarna och tidigt imorse så åskade det kraftigt. Var väldigt nära ett tag. Senare på dagen blev det lite solsken så vi satt ute en stund och snackade med Bengt o Elisabet som kom hit igår.
Sen kom regnet igen så det vara bara att gå in i bilen och kolla på TV och äta lite. Det lovas bättre väder närmare helgen, får hoppas att det stämmer.
Det finns ingen värme i handikappduschen så idag duschade vi på herrarnas precis bakom vår plats. Funkade fast det är ju trångt med 2 pers i en vanlig dusch. Ska klaga på bristen på värme i handikappduschen imorgon.
Har haft täta kontakter med Telenor under dagen. Det går nämligen inte att ringa mellan Telenor telefoner. Däremot går det att ringa till o från andra operatörer. Telenor håller på att felsöka, får se om de hittar felet. Känns inte ok att inte Åsa kan nå mig om jag är iväg och rastar Rossi. Får de inte rätt på det imorgon så får vi skaffa ett kontantkort att ringa med.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag kom solen tillbaka till Santa Pola! Vi satt ute och käkade sen frukost och Bengtic kom på besök. Vid halv två gick vi tillsammans med Bengt L och Elisabet ner till centrum och åt en god middag på La Dolche Vita, fläskfilé i ädelostsås, mycket gott! Sen blev det en promenad till borgen. Var in och handlade lite bra att ha på affären på vägen hem. Sen har vi slappat framför TVn
Har beställt ett förtält på Obelink som passar bra till vår bil. Kommer väl nästa vecka nångång. Tack Bengt L för tipset!
Ska bli runt 15 gr imorgon så blir väl att slappa i solstolen och läsa en e-bok.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag gick vi till hundfrisören och fick Rossi trimmad. Under tiden han var hos frissan gick vi en runda på stan och tog en fika. Mat måste man ju ha så lite senare blev det ett besök på Casa de Oro. Gott som vanligt.
På vägen hem gick jag in på Carrefour och mätte på batterierna för att se om det fanns nåt som passade. Blir nog två 95 Ah batterier för 108,80 st.
Nu ligger vi och slappar och kollar på TV.
Vädret blev inte så bra som det var lovat, mulet men hyfsat varmt ändå.
92D59E87-7358-4D6F-8565-3A5124D3FF43.jpeg
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vädret blev en repris från gårdagen, mulet med en solglimt då o då. Fixat lite i husbilen, snackat bort någon timme eller två med Bengtic. Om en stund blir det pizza från pizzavagnen som kommer att förtäras på baren tillsammans men Lisbeth o Yngve.
Sen blir det väl slappa framför TVn några timmar, kanske läsa en bok.
Imorgon ska jag montera av markisen och förbereda för förtältet som jag har köpt.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Vädret blev en repris från gårdagen, mulet med en solglimt då o då. Fixat lite i husbilen, snackat bort någon timme eller två med Bengtic. Om en stund blir det pizza från pizzavagnen som kommer att förtäras på baren tillsammans men Lisbeth o Yngve.
Sen blir det väl slappa framför TVn några timmar, kanske läsa en bok.
Imorgon ska jag montera av markisen och förbereda för förtältet som jag har köpt.
Behöver du ta bort markisen för att montera tältet? Vad är det för tält?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen