• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Händer inte så mycket här på Bahia så det blir inte mycket skrivet heller.
Vi gick till Aldi igår och handlade lite och sen blev det en stunds vila. Mulet och kyligt väder.
Fixade lite mat i Omnian, strimlad fläskytterfilé med skivad potatis, morötter och lök. Lite grädde och kryddor. Blev gott men skulle haft 10 minuter till för potatisen var inte riktigt färdig. Blir repris idag, värmer resterna i micron så blir potatisen kanske lite mjukare.
På kvällen satt vi i baren och tog en öl tillsammans med Lisbeth o Yngve, trevligt.
Idag blir det en promenad ner på stan för ta ut lite kontanter så man kan ta en öl på baren igen. Passar väl på att ta en fika samtidigt.
Ska bli 17 gr idag enligt Klart.se, kan man inte klaga på om det stämmer.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Tack för en härlig, informativ och mysig reseskildring. För oss som inte haft möjlighet att komma iväg ännu, mer än runt i Sverige, är det guld värt med all info och tips,
Tackar! Har ju själv blivit inspirerad av Jappe, Gittan o Jojje och Sir Maclain reseberättelser så det måste jag ju bidraga med våra upplevelser.
Hoppas att vi inspirerar någon handikappad som sitter i rullstol att resa iväg. Kan man bara ta sig upp i husbilen på nåt sätt så går det alldeles utmärkt. De flesta vi har mött har varit vänliga och hjälpsamma. Det ställer ju en del krav på mig men de är inte oövervinnliga. Innan Åsa blev sjuk så skämde hon bort mig, nu är det min tur att skämma bort henne.
För er som inte vet så har Åsa haft Parkinson i ca 15 år. Sista 5 åren så har hon inte kunnat jobba och behöver hjälp med mycket.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag kan intyga att Hasse är fantastisk men han drivs inte av egenintresse utan av ren kärlek vilket syns hela tiden.
Fantastiskt trevligt att umgås med dem vi har mycket att prata om så tiden går fort.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Ja nån kock är jag ju inte, men med hjälp av ett recept och rätt råvaror så kan jag få ihop nåt slags mat. Jag hittar de flesta recepten i appen Kokaihop.se. Den är bra för en nybörjare. T.o.m du Bengt hade klarat att laga lite enkla rätter med hjälp av den.
Idag blir det blomkålsgratäng med bacon delvis tillagad i Omniaugnen. Imorgon blir det Wookad gnu ;)
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Dagen har gått i lättjans tecken. Tömde toan på morgonen, gick en runda med jycken, käkade frukost. Sen har vi suttit i solen och njutit. Bengt kom och snackade en stund innan det blev dags för mat. Det blev som utlovat blomkålsgratäng. Fick godkänt av Åsa. Nu är det slappa i sängen och se om vi hittar nåt att se på TVn.
Imorgon är ju ett oskrivet blad så vi får se vad som händer. Hade ju tänkt att ha wokad gnu men det hade de inte i köttdisken. Får väl fånga en flamingo och se om den går att woka. I nödfall kan man ju ta kycklingfiléer.
 
F

F.d. 22252

Guest
Pavo låter gott helstekt finne med lämplig krydda, men även om jag hittar någon så blir det problem att tillaga den.
Sen kommer säkert någon kvinna som saknar sin man plötsligt blir ju ingen pension.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag skulle det vara vattengympa i polen men det blev inget med det, varför vet jag inte. Vi hade lite gymnastik själva istället. Sen satt vi i solen och njöt.
Senare på em satt vi på vår uteplats och fortsatte njuta av solen.
Blev wokad kycklingfilé och wokgrönsaker med lite sweet chili sås. Blev ganska gott.
Får hitta på nåt lättlagat med de filerna som blev över. Nån som har ett tips?
Nu ligger vi och tittar på TV.
Imorgon får vi gå och handla lite och sen blir det nog polen igen en stund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen